Problem: Skärmen + touchknappar flimrar = mobilen dör.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miniwini, 14 feb 2013.

1. miniwini

miniwini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

om jag plockar ur batteriet från telefonen och lägger det på ett bord så är det ju inte platt jämns med bordet. liksom det är inte plant batteriet. man kan ungefär säga att det är som en "knöl" som knappt syns på själva batteriet som man kan balansera på när man har det liggandes på bordet. om du förstår vad jag menar? kanske inte riktigt så.ett normalt batteri ska vara? :s

/Mini

2. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

eller ja, knöl var väl kanske lite att ta i. men en utbuktning i mitten av själva batteriet. lite.svällt eller så kanske det kan vara?

/Mini

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

En liten tumregel är väl i princip att batteriet inte skall gå att snurra runt på bordet (med lätthet), så om du har en liten utbuktning som batteriet väljer att "centrera" runt och gör att batteriet går att snurra rätt lätt, då är det nog svullet! Så ja, det låter som att det är batteriet det är fel på (på din beskrivning) :)

4. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

ja jag hoppas att nytt batteri löser problemet. återkommer så fort jag har fått det, bytt det och testat det! :)

/Mini

5. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

har nu hämtat ut mitt nya batteri kit. får dock återkomma imorgon med hur telefon beter sig med det då jag fick en rekommendation att stoppa i det ikväll och ladfa det över natten. så det får laddas riktigt.

/mini

6. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sådär!

Nu har jag testat mobilen med det nya batteriet, och hittills har den inte dragit iväg i batteri som tidigare och heller inte flimrat för att sedan dö! :D

Jämförde även batterierna bredvid varandra på ett bord, la dem bredvid varandra och försökte liksom snurra på dem - Resulterat i att det nya tvärstannade direkt och det gamla snurrade runt, runt, runt haha! Kan garanterat säga nu att mitt gamla batteri var uppsvällt! ;)

/Mini

spadrox och Slaneby gillar detta.
  7. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Fan vad härligt, kul att höra! Ha så kul med en fungerande mobil nu då! ;)

8. Eastflower

Eastflower Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kul och höra!
    Har beställt, väntar det imorgon eller på fredag.
    Redan skönt och veta nu att det löser sig för mig då också!

tack!

9. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fast just nu kan jag tyvärr inte använda mobilen, fick mitt nya SIM-kort igår som inte fungerar än haha! ^^ Telia har just nu problem med aktivering av nya SIM-kort, så jag går och väntar på att mitt kort ska bli aktiverat. :P

Då jag hade så himla bråttomt igår så satte jag bara i det nya, bröt sönder det gamla SIM-kortet och slängde det, utan att kolla om det nya fungerade. Så jag kan tyvärr inte ta tillbaka det gamla heller. Typiskt mig :money:

/Mini

10. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Om du också har ett uppsvällt batteri och haft samma problem som jag skrivit om tidigare så borde nytt batteri hjälpa dig också! :)

/Mini

11. spadrox

spadrox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också haft mycket liknande problem, har beställt ett batteri jag med. Får se om det hjälper!

12. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Du kan ju först och främst kolla om ditt batteri går att snurra "lätt" eller om den tvärstannar om du försöker snurra det på ett bord eller liknande, huvudsaken det är en plan yta :) Snurrar det lätt så är det uppsvällt och då kan det mycket väl fungera prima med ett nytt batteri. Som för mig! ;)

Om inte batteriet är svällt, då vet jag inte vad det kan vara. Det kan ju trots allt vara batteriet ändå. Man kan ju alltid hoppas på att det är ett enkelt fel som inte gör så det kostar skjortan att fixa det eller att det slutar med att man måste köpa en ny mobil :/

Hoppas det löser sig för dig med ett nytt batteri iaf! :)

/Mini

13. spadrox

spadrox Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte "snurrat" batteriet men det ser ganska uppenbart svällt ut så jag antar att det är det som är problemet. Annars vet jag inte vad det kan vara. Tack för att du skapade tråden i alla fall, känns alltid bättre när man inte är ensam om problemen!

14. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ja jag själv försökte hitta en tråd med något som liknade mina problem, men hittade inget. Så därför skapade jag denna tråd, och det löste ju sig i alla fall med ett nytt batteri för mig. Så har fler liknande problem så hoppas jag detta löser sig för dem också och att det hjälper något! :)

/Mini

15. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    EDIT. Såg just nu att det löste sig. Det skulle jag gjort först bytt batteri.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Last edited: 9 mar 2013
  16. miniwini

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kanske inte ska vara så uppkäftig du heller bihslk. Läser du tråden noga så ser du att det var ett missförstånd mellan mig och denna som skrev om laddporten, och sedan att vi kom överens om att det lät som batteriet det var fel på.

Samt längre in i tråden har jag skrivit att jag fått mitt batteri och även testat detta och att de löst hela mitt problem. Så du behöver inte komma och slänga skit på mig när saken är löst och missförståndet också löste sig rätt så direkt!

/Mini