Fråga: Skärmkvalitet (Döda pixlar, Backlight Bleeding)

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av phooey, 17 jan 2014.

1. phooey

phooey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tänkte bara tillägga till tråden att jag köpte en LG G2 istället då jag fick tag i den för 3490 inkl QuickWindow-skal. För det priset kändes det inte värt att bråka med att importera en Nexus 5, suger verkligen att Google inte säljer 32 GB-versionen i Sverige.

Inga döda pixlar, ingen märkbar backlight bleeding alls. Väldigt nöjd med skärmen på den. :) Mjukvaran däremot, blä :), men jag börjar vänja mig. Jag måste nog ge mig in i Custom ROM-världen framöver dock.

I pollen jag lade till så har ändå 20% svarat att de har några skärmproblem, kanske är det vanligare på Nexus 5 än LG G2 ändå. Eftersom att de försökt kapa kostnaden på den (även om det inte märks i Sverige av någon konstig anledning), så kanske de valt en skärm till Nexus 5 med lite lägre kvalitet än den i LG G2.

2. Vicious

Vicious Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Honor 8
    Google har subventionerat N5 vid köp genom play store (detta är vad jag hört och läst). Troligtvis är det därför det inte märks i Sverige då vi inte "kan" köpa från play store.

Tapatalked

3. Droid_290

Droid_290 Guest

Väldigt kul.min nexus 5 reparerades.när ja kom hem så funkar inte trådlösa laddningen! Verkar som att dem inte koppla in allting igen.funkar att ladda som vanligt men inte trådlöst

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

4. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

QI-spolen sitter inte fastkopplad på kretskortet så vitt jag vet, utan får kontakt med kontaktbläck. Det luktar major fuckup från serviceverkstaden :(

5. Droid_290

Droid_290 Guest

Aa väldigt dålig av dem.nu måste ja vänta 2 veckor igen

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk