Skärmskydd till Oneplus Nord

Diskussion i 'OnePlus Nord' startad av J4N50N, 8 aug 2020.

  1. J4N50N

    J4N50N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    85
    Hej! Nu när allt mer folk har fått hem sin telefon så undrar jag vilket skärmskydd ni använder? Använder själv det som kom installerat på telefonen men hört att ett skydd gjort av glass ska skydda bättre och ha mindre friktion. Funderar på att köpa Oneplus egna skärmskydd men vet inte om det finns någon bättre därute. Sett att folk använd Mocolo och Nillkins skärmskydd innan till tidigare Oneplus telefoner men verkar inte hitta någon av dessa till Oneplus Nord. OnePlus Nord 3D Tempered Glass Screen Protector
     
  2. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Har kört med Oneplus 3D tempered Glass Screen Protector på min oneplus 6 och varit väldigt nöjd så jag har beställt en likadan till min kommande Nord också....
     
    J4N50N gillar detta.
  3. john_h

    john_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Har precis monterat oneplus glas (som du länkade till). Mycket nöjd med passform och känsla i det.

    Sen var det väldigt enkelt att montera då man får med en slags ram som man använder till monteringen så att det hamnar precis rakt.

    Skönt att slippa den där lilla kanten som blir av det förmonterade skyddet. Känns väldigt ivägen när man sveper "tillbaka" och "hem" med gester
     
    paycheck, J4N50N och bernard gillar detta.
  4. J4N50N

    J4N50N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    85
    Tack infon, blir till att köpa oneplus egna. Borde inte bli något problem då skärmen är platt
     
    bernard gillar detta.
  5. john_h

    john_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ja. Så himla praktiskt med platt skärm på alla tänkbara sätt. Hoppas att trenden med välvda ger sig snart
     
  6. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Monterade på ett sånt idag jag med, som john_h skriver så var det praktiskt med ramen så inte skyddet kommer snett.
    En annan fördel om du använder det medföljande skalet är att skärmen nu är i samma nivå som skalet, så om man använder gester så blir det betydligt enklare att dra från sidorna
     
  7. ENDOSKELLETONT800

    ENDOSKELLETONT800 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2009
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Installerade skärmskyddet idag från OnePlus och det var riktigt smidigt med ramen , inga damkorn eller så men luftbubblor i kanterna som inte går att massera ut men det kanske ger sig med tiden ....
     
  8. J4N50N

    J4N50N Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2020
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    85
    Försökte installera oneplus skärmskydd tidigare idag, satt ett tag och tog bort alla dammkorn och annat smuts. Satte på glaset och började trycka ut luftbubblorna med "skrapan" man fick med, men helt plötsligt går glaset högst upp sönder och det blev en stor spricka genom skyddet. Är det jag som har klantat mig eller kan det vara så att mitt skrämskydd haft någon defekt? Tänkt skriva meddelande till Oneplus och fråga vad jag ska göra.