skärmskydd?

Diskussion i 'Xperia Play' startad av awwe, 5 apr 2011.

  1. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Fixade precis med paypal för att kunna beställa det här. Tappade min telefon för första gången idag :cry:
     
  2. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    beställt, på gång via ebay, måste vänta perioden det tar att skicka men jag ska ge en bra review med bilder så fort fodralet dyker upp om det nu dyker upp
     
  3. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Beställde från samma eBay-säljare, det tog 15 dagar för mig att få mitt skal i brevlådan. Vad som kan sägas om det är väl att det sitter ok nästan överallt. Det sitter inte så bra vid volymknappen, så den är ett h-vete att trycka på numera, området runt knapparna vid skärmen är inte lika snyggt utskuret som på bilden heller, och när jag satte på skärmdelen så lyckades den flika upp mitt repskydd i ena hörnet så att det kom in skräp där... :cry:

    Hursomhelst nöjd med köpet, kostar ju knappt något. :)


    Finns dessutom på neTimes i olika färger: http://www.netimes.com/shop/dualpro...ericsson-xperia-play-p-3173.html?cPath=70_808

    Väldigt billigt där med, och har man en polare med t.ex. en Arc så kan man ju dela på frakten. :P
     
  4. xq198

    xq198 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det någn som lyckats få av sitt splitter skydd? Hur?
     
  5. liath

    liath Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tror att det är någon som länkat till ett tips tidigare i tråden. Det involverar en hårtork om jag inte minns helt fel. Plocka ur batteriet ur telefonen sedan värmer du försiktigt skärmskyddet så det släpper i någon kant sedan kan du eventuellt pilla bort det varsamt :). Prövas på egen risk och hitta åt länken jag pratar om.
     
  6. xq198

    xq198 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack
     
  7. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Så, fick hem mitt skydd idag och jag vart ganska positivt överraskad. Mitt är ljusgrått och det sitter faktiskt ganska bra runt telefonen. Det som stör är dock att man har svårt att använda volymkontrollen nu när skyddet är i vägen. Man ser att de har försökt fixa det här i deras design men man får för dålig kontakt med knappen genom plasten.
    Ska försöka få upp en bild snart, kameran är inte hemma just nu :(

    Phukkitt, ser ut som att vi fått samma upplevelse :P
     
  8. Anakron

    Anakron Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som provat detta fabrikat, alltså Skinomi?

    Hade först tänkt beställa fullbody-kitet från Zagg men efter dannejannes sågning är jag inte lika säker längre (har även läst om många andra som ogillar ZAGGs skydd;

    En kompis menade att även Copters skydd inte är någon höjdare. Han tyckte att färgerna blev sämre och att touchen blev mindre känslig.

    Någon som vet något plastfilmskydd som ger okej skydd, men främst bibehållen touch och färgåtergivning?

    Mycket tacksam för svar!
     
  9. X10 Albin

    X10 Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  10. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  11. X10 Albin

    X10 Albin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  12. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Mitt skal har fått en spricka i ena hörnet och jag kan inte ens minnas när det här skulle kunna ha hänt, hårdplast har för lite spänst för att räcka länge. Tur att det var billigt :cool:
     
  13. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Du ska nog inte lyssna på den "sågningen" eftersom han gör fel.
    Jag utgår från att det bara satt på någon timme som han skrev i sin post.
    Läser man i deras instruktion står det bla att telefonen ska ha varit avstängd x antal timmar innan man börjar pilla med det. Man ska sen även låta telefonen ligga och låta Invisible Shield torka innan man börjar använda den (eftersom man använder vätska när man sätter på det).
    Gör man inte detta kan det kännas som om fingret fastnar på skärmen men detta försvinner efter 1-2 dygn. Även alla små bubblor som kan vara kvar försviner av sig själv.
    Har haft Invisible shield på mina senaste 5 teleoner och det fungerar så jävla bra! (ursäkta franskan) Tar man av skyddet kan man sälja telefonen som "ny" igen.
    Köpte min iPhone 4 på release dagen i Sverige slängde på ett IS samma dag, använde den varje dag, hade den i fickan bland nycklar och annat skit. Bestämmde mig för att sälja den i våras. Tog av IS och TADA en helt ny telefon.

    Det enda jag kan hålla med om i hans "sågning" är att skärmen får lite sämre kvalite känns det som. Hade tänkt testa Copter till min nästa tele men såg i nån post att det var samma sak där så det blir nog ett IS igen.
    Vill man hålla sin telefon 100% repri och inte vill hålla på att byta skydd hela tiden (syftar på om man köper billiga saker för ca 20kr) och kan bortse från att skärmen blir lite sämre rekommenderar jag verkligen IS!
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Vad bra att du vet om att jag gjorde fel då eftersom inte ens jag själv visste om det.

    Gjorde jag fel för att jag avskydde skyddet? Eller? Min flickvän hade sitt på längre än mitt, i nästan en hel vecka, innan även hon fick tuppjuck och slet bort det. Det var just det som det föll på... att telefonen vart så jävla oskön att använda så jag hellre tar smårepor än att störa sig på oskön plast hela telefonens livslängd.
     
  15. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    "Hade ett sånt i nån timma men de är så otroligt osköna att arbeta med."


    "Både jag och min flickvän rev bort dem omgående"

    Så skrev du i din första post och det var de jag gick efter. Sen nu ändrar du det till 1 vecka.
     
  16. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag räknade in 1 vecka som omgående relaterat till skyddets tänkta livslängd och ren lathet att inte förklara denna detalj i det första inlägget då jag känner att man inte alltid behöver vara ubertydlig över såna detaljer.
     
    Last edited: 11 aug 2011
  17. Gladjolt

    Gladjolt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    I det här fallet hade det ju varit bra om du sagt det. Väldigt missledande annars. Vem som helst skulle tolka det som att ni båda slet bort direkt eftersom du sa att du gjorde det efter en timma och både du o din flickvän rev bort dom omgående.

    Förövrig har jag själv testat Copter skyddet (nästan samma sak som IS) på min gamla x10. Det var helt förfärligt först men efter drygt en veckas användning hade alla små luftbubblor och andra små förvrängningar fixat till sig. Dock kändes touchen inte lika bra som utan, men klart mycket bättre än de första dagarna jag satt på Copter. Så jag tror både Copter och IS blir bättre ju längre dom sitter.
     
    Kajlie gillar detta.
  18. Lintberg

    Lintberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har en fantastiskt dum fråga angående helskyddet som vissa har pratat om i denna tråd. Måste man plocka av det om man ska använda dockan(DK300)? Jag misstänker det iom att folk säger att den blir lite grövre när man sätter på det.
     
  19. xq198

    xq198 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Åter uppväcker denna tråd nu när jag fått sjukt mycket repor på mitt skydd... Ingen som LYCKATS få av de? Vet ej om det med hårtorken är en bra idé...