Skaffa betal-apps

Diskussion i 'Applikationer' startad av ahle1337, 20 apr 2010.

1. spatman

spatman Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller helt klart med dig men jag har inte lust att byta sim kort hela tiden samt det slitet på locket rätt så mycket. Men klart jag vill stödja utveklarna men efter som vi inte har betal apps har i Sverige så tycker jag mer att det är googles fel att folk laddar ner warez

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Absolut! :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag köpte också ett T-mobile-kort men jag orkade inte hålla på och byta så jag rootade luren och kör nu med market-enabler.

4. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ditt argument faller platt just på grund av att du endast behöver byta simkort när du köper en betalapplikation. Därefter kan du uppdatera osv. med ditt svenska SIM kort. Det är dvs. varken jobbigt eller särskilt stor fara för slitage.

Google jobbar uppenbarligen med Market kontinuerligt och att säga att det är deras fel att folk laddar ner warez är enbart en dålig ursäkt. Säg det till utvecklarna som lägger ner slit och tid som inte får något tillbaka.

Värt att tillägga är att piratkopierade apps till en telefon är ren idioti ur en säkerhetssynpunkt. Du vet inte om någon har gjort några ändringar i programmet.

5. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Man kanske borde börja släppa betalapps alá warez med inbyggda diverse elakheter bara för att skrämmas?

Slitage på luckan var nog den roligaste ursäkten hittils :)

6. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kanske göra en applikation som skickar massa snusk sms till alla i ens kontakt lista - det hade varit något! :cool:

7. spatman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag vet väl att det är en risk ladda ner sen så kanske inte du tycker det är jobbigt att byta sim kort varje dag så som jag tycker det är. Sen så vet jag att om man tar av ett lock på en mobil tillräckligt många gånger så sitter det löst efter ett tag då jag vet det av egen erfarenhet.

8. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så du menar att du installerar piratkopierade applikationer varje dag?!?

Tycker det finns en massa konstiga bortförklaringar i denna tråden - kan inte folk vara ärliga istället och bara säga att de inte vill betala?

9. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Att man piratkopierar ett spel för 600kr är en sak men små androidprogram för 6 - 20 kronor är för mig lite svårare att förstå.

Angående Desires batterilucka så känns det verkligen inte som att jag vill öppna den onödigt mycket. Jag anser att det är riktigt dum design. Jag löste problemet med att roota och jag betalar gärna småslantar för bra program.

10. spatman

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä har jag aldrig sagt, då jag inte laddar ner på sidor jag inte litar på.

Och jag vill fortfarande betala apps om jag så kunde men efter jag inte har haft chans att prov prova den länken på guiden om hur man får betal apps i emulator. Sitter och skriver har om det finns andra alternativ till att fixa betal apps på annat sätt om nu inte emulatorn skulle funka.

11. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan väldigt lätt tolkas som att du behöver tillgång till att installera betalapplikationer varje dag.

Se ovan.

Oavsett så finns det lätta lösningar på att få tillgång till betalapplikationer och jag tycker det är riktigt snålt att inte betala 5-40 kr för ett program som är riktigt bra och som någon sitter och utvecklar. Förstår mig inte riktigt på det.

12. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Fler utvecklare borde fundera på en donera-knapp i sin app för paypal.

13. Deamonic

Deamonic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstår inte vad som är så svårt med att roota och ladda hem ME. Då kan ni sitta och köpa applikationer för fulla muggar.
    Annars kan ni väl surfa till tillverkarens sida, ladda hem apk;n och aktivera den med ordernummer, kvitto eller vad dom nu kräver. Fungerade med Mybackup iallafall.

14. x10christian

x10christian Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 mk 2
    Telefon 2:
    Samsung S9
    Telefon 3:
    Samsung
    Platta:
    iPad
    Info:
    7-tum
    Övrigt:
    Chrome, Sony SW3, Garmin 6
    hur ordnar man till den där marketenabler?

15. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Alla telefoner går ju inte att roota, alla appar går ju inte att köpa på annat sätt heller så då återstår ju att få tag i apparna på annat sätt, tex via emulatorn eller ett utländskt SIM-kort.

16. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Den hämtar man från utvecklarens hemsida market-enabler den kräver ju dock en rootad telefon.

17. PhR34k

PhR34k Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    220

MINA ENHETER

Ni snackar en massa om att man inte ska skylla på google för att man inte får köpa apps i resten av världen? Klart som fan man ska skylla på dem, vem annars? Man har ju köpt en telefon för funktionerna och om sedan google spärrar en viss del utav dem (börjar lika Apple) så klart som fan folk vill komma åt det och ena är att roota och skaffa market enabler och på så vis bli av med garanti eller skaffa ett amerikanskt kort? Klart som fan man laddar ner warez då.

1. Det är lättare (enklaste svaret)
    2. Jag vill inte bli av med garanti.
    3. Måste byta kort varje gång man vill köpa ett spel, 2010? Kom igen!

Dessutom, vafan är problemet? Varför spärren har inte fattat det än, har inte Android varit igång i 2 år nu?

Jag ser det såhär, om inte utvecklaren har gjort det tillgängligt för folket utom market får de skylla sig sjävla då det vet om detta problem. Det är väl mer deras intresse att google släpper spärren än våran? Och på så vis tycker jag man gör sig rätt att ladda ner pirat.

P.S Vote Pirate!

Last edited: 8 jun 2010
  18. Deamonic

Deamonic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej, det är klart att det finns appar som inte går att få tag på utanför market. Och alla telefoner går inte att roota, det är jag medveten om. Men det finns ju många alternativ att få tag i betal-apps. Jag säger inte att det är OK att vi i Sverige inte kan köpa appar utan att fixa och trixa.

Jag tycker också det är trist att det inte fungerar att köpa apps i Sverige. Men det kommer säkert, when it´s done.

19. sQVe

sQVe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bara så du vet så kan du återställa till orginal ROM när du har rootat. Dvs. så blir du inte av med garantin.

20. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Om man kan ta bort root, och att det inte syns att du haft det, beror på telefon. På min Acer Liquid tillexempel är det jätteenkelt, men på en Nexus One låser man upp bootloadern när man rootar, och den går inte att låsa igen och således är garantin bruten för gott.