Jag har osså Manufrog LITE och är supernöjd. Priset är oslagbart och funktionerna + supporten toppen. Enda minuset är att de är något långsammare då serven är i USA.
Jag har inte märkt något alls av nertid hos Binero på senaste tiden. Jag har haft Binero i över ett år och min site har varit nere en gång pga serverproblem.
Du kan få köra på min server. IPv4 och IPv6. IP-SLA och stabil 100Mbit ut. Epost, ddns samt customprylar vid behov samt daglig backup Ingen hemburk utan står i riktig datorhall. //A
Tycker binero verkar mest prisvärt med tanke på vad man får. Jag har det privat paketer och där har jag 100gb lagring 2000gb trafik/månad Obegränsat antal domäner och subdomäner Obegränsat antal epost adresser Både linux och windows servrar Obegränsat antal mysql databaser 1 MSSQL databas Allt detta för 69kr/månad Visst jag kanske inte använder allt men om man ska prata prestanda/pris så måste jag säga att binero vinner.
Många (inklusive jag själv) har i den här tråden föreslagit hotell som är billiga. För min brors del är jag dock ute efter ett webhotell som kör ASSP antispam-system (släpper inte igenom särskilt mycket spam och kastar aldrig bort några false positives). Vet möjligen någon här ett webhotell som kör ASSP? m v h Henrik
De flesta har policy att tagga spamepost vilket du i din klient väljer att sortera till en separat inkorg, t.ex soptunnan. Duger inte detta?
Nej, det duger inte. Problemet med att inte ha spam-filter är att man får en massa spam. Problemet med att ha spam-filter är att man får false-positives, d v s viktiga email klassas felaktigt som spam. Att i sin ordinarie inkorg få en massa email korrekt eller felaktigt taggade som spam fyller inte någon som helst funktion. Att få mail som klassats som spam direkt i soptunnan innebär att viktiga email kan gå förlorade. Att få mail som klassats som spam i en särskild inkorg innebär bara att man är tillbaka på ruta 1 då alla mail i denna inkorg ändå måste gås igenom i jakten på viktiga mail som felaktigt klassats som spam. m v h Henrik
Det bästa spamskyddet jag har sett hitils är det i gmail. Jag får högst 1 spam i månaden (i inkorgen, spam mappen får runt 50 om dagen) och är inte rädd för att visa eposten publikt (vilket säkert är anledningen till min otroliga mängd spam) och har aldrig haft problem med false possitives. Är det inget alternativ?
Jag har t.o.m fått false positives på mail från Google checkout i gmail. Så de har också false positives. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Då har du SPF kvar med andra ord. Jag har ca 50 users på min burk och tippar på att 5 slinker igenom till samtliga per dag ungefär. Jag är nöjd med att ha bara ett par i veckan. Jag har massa monitorering av min mail och har aldrig fått en rapport på ett icke levererat mail. Allt levereras. Det du beskriver är en önskedröm och jag hade önskat det kunde bli en realitet: Spam åker bort. Riktig mail kommer. Inget går förlorat. Har du en produkt som fixar detta betalar jag lätt för det. Under mina 15 år som driftare av bland annat mailservrar har jag då inte sett något sådant unikt. // A
ASSP är fri programvara, men det finns någon plugin till C-panel som kostar pengar. Ja, jag är också villig att betala lite extra för ett webhotell som kör ASSP eller någon annan produkt med motsvarande funktionalitet. Naturligtvis drabbas även ASSP av false positives. Dock ligger den stora skillnaden i vad ASSP gör med ett email som klassats som spam. När ASSP klassar någonting som SPAM sker det inte någon taggning och mailet kastas inte heller bort. I stället vägrar ASSP att ta emot mailet. Innan förbindelsen brutits får sändande mail-server svaret att mailet inte kan levereras. Sedan är det upp till sändande mail-server vad den skall göra. I fallet att det var ett riktigt mail kommer sändande mail-server generera en studs som berättar för avsändaren att mailet inte kunde levereras eftersom det såg ut som spam. I fallet att sändande server var en spam-server kommer den ge upp och bara låta bli att skicka detta spam. I fallet att sändande server var en open relay kommer den sannolikt generera en studs till den stackare som står som avsändare av spamet. Observera dock att det inte är mottagande server som genererar några sådana felaktiga studsar. Jag är förvånad över att inte fler antispam-produkter bygger på samma princip som ASSP. Om mottagande mail-server lovat att mailet skall levereras så blir det verkligen levererat och försvinner inte i någon spam-korg eller annat svart hål. Att göra på något annat vis, t ex genom att på eget bevåg kasta bort spam innebär att mail-servern inte är RFC-compliant då den falskeligen svarar "250 Message accepted for delivery". m v h Henrik
Förstår principen. Dock känner jag att dessa system med kriterier/poäng redan finns i överflöd och är ibland för petiga. För min del nyttjar jag andra saker och mig veterligen har 100% leverans av mail. Själv kör jag dnsbl vilket ger svar tillbaka till avsändare om de är blockat. Sen lite andra throttles. Mest effektiv är feature(greet_pause). // A
Även ASSP kör en hel arsenal med metoder för att detektera spam, dnsbl, greylisting, SPF, baysisk analys o s v. Men som sagt, även om ASSP är väldigt duktigt på att skilja spam från riktiga email är det hanteringen av SPAM som jag efterlyser, att vägra ta emot det i stället för att märka upp eller kasta bort det. Spam skall stoppas vid källan, eller åtminstone så nära källan som möjligt. Off-topic? Nej, det tycker jag inte. Antispam-system är en väldigt viktig funktion i ett web-hotell. De stackars läsare som är på väg att välja web-hotell och inte förstår något av det som vi skriver kommer inom bara några år att få lära sig vad spam är den hårda vägen... När även dessa inlett den ändlösa kampen mot spam kommer de snart förstå nomenklaturen. m v h Henrik
Köper ditt argument till fullo. Jag ska kika lite på det där då det låter ruskigt nice. Framförallt att användaren blir notifierad att vårda språket lite // A