Skaffa egen domän

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dockland, 10 mar 2011.

1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Om vi fortsätter på att det inte är OT (mod får gärna korrigera). Så tänkte jag ställa en liten fråga då det här har gjort mig intresserad.

Så false positives skulle helt enkelt också bounca tillbaka till avsändaren? Kan inte detta bli bekymmer om man "behöver" dessa mail och avsändaren inte lyckas komma förbi filtret. Oavsett om denna försöker igen eller helt enkelt ger upp.
    Nu har Gmail spam-markerat flera vettiga mail som spam till mig trots att jag inte lärt den något och att ha möjligheten att då och då ändå bläddra igenom spam-mappen för att se om något viktigt mail har blivit fångad ger mig en känsla av trygghet. Kan mycket väl vara falsk trygghet men ändå en slags trygghet.
    Däremot är era argument för assp väldigt intressanta och bra.

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Ja, false positives studsar tillbaka till avsändaren. Om det studsade som spam på grund av mailets utseende och innehåll kanske avsändaren kan omformulera sig och få igenom ett mail. Om det studsade därför att avsändarens webhotell blivit svartlistat är det inte så mycket som avsändaren kan göra, men då har åtminstone avsändaren fått veta att mailet inte går fram.

Visst är det ett bekymmer att en avsändare inte kan skicka mail. Men jag ser det ändå som ett mindre bekymmer än en avsändare som tror att ett skickat mail blivit läst när mailet i själva verket kastats bort eller ligger i en spam-låda som inte läses.

Att vada genom en spam-låda för att leta efter false-positives känns för mig inte mera användbart än att vada bland spam i min ordinarie inbox.

m v h Henrik