Där var du fyndig. Och fyfan vad dåligt jag skulle må om jag tog en mobil bara sådär. Hade lugnt lämnat den till t.ex bartendern.
ofc lämna tillbaka den om man kunde. gjort det innan med en telefon. men finns massa idagens läge utan samvete....
Skulle också precis som alla andra lämna tillbaka den om det är möjligt och lämna till polisen om man inte hittar ägaren på egen hand.
Skulle jag stjäla en? Mest troligt inte. Men om jag hittade en skulle jag nog ta den. Kanske inte är någon större skillnad mellan de två, men whatever.
Telefoner är ganska meningslöst att sno eftersom de kan låsas fullständigt av operatören om man ringer dem så fort som möjligt. Jag försöker behandla andra som jag själv vill bli behandlad och eftersom jag älskar min telefon så vill jag ha tillbaks den igen . Använde lookout för att inte bli av med bilder, sms... så jag blir nog inte av med så mycket. /Jakob
Mjo, man gör ju det lite omständigare för tjuven. Men då kan man å andra sidan så lika gärna slänga WaveSecure, Theft Aware, eller vad man nu använder, direkt i papperskorgen, eftersom det inte gör någon större nytta.