Skulle Hero uppfylla mina behov?

Discussion in 'Hero' started by Padchi, Oct 1, 2009.

1. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kladdigt värre bild... höhö ;)

2. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    har jämfört min hero mot en polares 3gs och 3gs är snabbare, men har betydligt kortare batteritid, hero kör saker samtidigt, 3gs kör en sak åt gången.

om du vill ha max batteritid kör hero, men betänk att det här är en telefon som behöver datauppkoppling för att vara rolig, den synkar inte på användarens begäran utan med olika intervaller/via push och liknande vilket gör att den alltid är uppkopplad.

Om du tänker köra den mycket mot wifi så är batteritiden som värst halverad mot den uppgivna, dvs en iphone 3gs har runt 2.25H en htc hero 3.75h, själv har jag problem att få 7.5H batteritid att räcka, då jag använder luren massor, samtal, mail, musik, dagligen, så det är en konstant kamp om att finna ställen med ström.

Återigen, här kan man med Hero köpa ett extra batteri, försök det till iPhone...

För mig var hero det givna valet för den är en av de första riktigt seriösa telefonerna för affärsanvändare, grundat på faktumet att den klarar ungefär en arbetsdag utan ström, tittade efter 3GS när de skulle släppa den men 4.5H batteri det är inte nog för mig, särskilt om jag inte får ta med ett extra.

När det gäller kamera, så kan jag säja, med senaste uppdateringen duger den, men det är en mobiltelefon, optiken är stor som lillfingernageln och det spelar ingen roll om de trycker in 10 000 000 000 000 000 000 000 000 "megapixlar", optiken är skräp bättre bilder kan tas med en digitalkamera för under 2000kr. En musikspelare/mediaspelare under 2000kr gör musik/media minst lika bra oxå. Det är helhet och den konstanta synken telefonen vinner på, förmågan att kunna dela med sig, att kunna posta saker rakt upp på tex facebook, skicka mail osv, behöver man inte dem kan man köpa en betydligt enklare telefon, en media spelare och en kamera som alla tre ger bättre resultat och har bättre batteri än en htc hero, för en lägre totalkostnad än heron.

Last edited: Oct 6, 2009
  3. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har kört Touch HD i snart 8mån och var nöjd till en början med sen av en slump testa på hero, shit vilken skillnad i känsla. Enligt mitt tycker så är touch skärmen minst lika bra som iphone. Jag och kollena sitter varje dag och försöker slå varann i finesser :) Men Båda klarar samma saker , ibland är iphone snabbare på vissa saker ibland hero.

SÄtt upp en widget på homescreen "favorit kontakter" och be nån iphone ägare att ringa nån av sina favorit kontakter :)

Iphones framgång beror på appstore och mass reklam (nästan som tv-shop ;) )

Ta en titt på youtube sök på madtv + iphone och se steve jobs presentera iphone :)

4. unoengborg

unoengborg Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Kameran är av sedvanlig urusel HTC kvalitet, och saknar blixt, och linskydd. Jag tog ljusår bättre bilder med min gamla Sony Ericsson K800 med 3.2 Mpixel. Kamerans användargränssnitt är dock bra, dra fingret diagonalt över skärmen för att zoma, klicka på skärmen för att välja autofokuspunkt. Avtrycket sitter i styrkulan vilket fungerar OK. Så synd att de inte lagt lite mer pengar på att få skarp optik.

5. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Om du gör en "long click" där du vill ha focus så tar den även bilden.