Tja.
Har upptäckt ett märkligt beteende sedan jag uppdaterade till 4.3 för någon vecka sedan. Det som händer är att efter att jag laddat upp telefonen till 100%, grön diod lyser, så verkar telefonen ändå inte 100% laddad. Tar jag ur den ur laddaren, låter den ligga inaktiv med skärmen off i några minuter och sedan kollar batteriet så är det nere på runt 93%, släcker skärmen igen och tänder den på en gång, och vips så är batteriet nere på 90%. Sätter jag i laddaren igen och laddar upp den igen till 100% så upprepas hela förloppet två
tre gånger för att slutligen bli "normal" igen. Helt vrickat.
Håller alltid koll på batterieåtgången med betterbatterystats/wakelock detector/gsam, och det är inget som håller telefonen awake, ingen app som suger batteri. Verkar bara som om att batteriindikatorn ljuger, att batteriet inte alls är fullt laddat när telefonen indikerar det.
Någon som varet med om nått liknande, eller har något tips på hur man kan kalibrera om batteriindikatorn? Telefonen är ej rootad, och vill om möjligt undvika factory reset.
Notering. Batteriet håller grymt bra, frånsett från denna bugg. Drar ca 0,5-1% batteri idle per timme.
Click to expand...