Tips: Små bilder på mms, problemet löst.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av mjoha, 20 jun 2012.

  1. Anwest

    Anwest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Skickade en reklamation per brev igår, men fick någon timma senare även ett sms från 3 som sa att de löst problemet. Ordagrant, beskyll inte mig för särskrivning och allmänt taskig svenska hehe:

    "Hej, ang din felanmälan. Nu ska MMS i din mobil få rätt upplösning. Problemet orsakades av den senaste android uppdatering. MVH 3"

    Problemet är att det inte alls är avhjälpt. Foton i MMS kommer fortfarande runt 30 kb stora/små, både när min fru skickar från sin iPhone 4s och när jag själv skickar till mig själv (originalfotot var på 2,3 MB). Suck...!
     
  2. LiLLShiiden

    LiLLShiiden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag ska skicka bild till mig själv står det "bild för stor, komprimerar" det gjorde det på min s1 också upptäckte att till höger bredvid bilden inlagd i ett mms står det 40 kb skickar iväg det sen när det kommer tillbaka är det bara 39kb.

    Bilden va 1,50 mb innan blev liten o grynig. Bad min kompis skicka en bild från sin iphone 3gs fick inte någon bild och efter det misslyckas nästan alla sms till honom :O Tog en screenshot o skulle skicka den blev bara 35kb när man kollar innan man skickar... HAR TRE!

    Edit: Fick bilden ett tag senare av min kompis som hade 3gs den vart 133kb stor den var det duglig kvalite på när man fick spara den med tanke på att det är en 3gs ;) men alla bilder blir jätte små i "videoklippet" :(
     
    Last edited: 14 aug 2012
  3. Barstar

    Barstar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Jag har Tele2.

    Jag tar en bild som har storlek 1,7mb

    Meddelandehanteraren (stock)
    1. Skickar mms till mig själv, storlek på meddelande är 236kb
    2. Tar emot mms, bilden visas i något form av uppspelningsläge i 10 sekunder. Bilden går ej att zooma in och upptar vad jag tycker en liten del av skärmen.
    3. Sparar bilden och tittat på den i galleriet, storlek nu 235kb

    GoSMS Pro
    1. Ställer in största möjliga meddelande till 1,2mb
    2. Bockar i Preserve image resolution
    3. Skickar mms till mig själv, storlek på meddelandet är 793kb
    4. Tar emot mms, bilden visas i något form av uppvisningsläge där jag kan rotera, zooma och det finns en knapp för att spara bilden.
    5. Storlek på mottaget meddelande är 793kb
    3. Sparar bilden och tittat på den i galleriet, storlek nu 774kb.

    Tele2 verkar alltså inte ha det här problemet och att mms visas som en kort filmsnutt som inte går att vända eller zooma i verkar vara en begränsning i den inbyggda meddelandehanteraren. Någon som kommer till en annan slutsats?
     
  4. Anwest

    Anwest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mina foton kommer fortfarande i 29 kb och när jag skickar mms så blir det grynigt och lågupplöst. Sjukt trött på telefonen/3, fungerade så galant med iPhone/3.
     
  5. troswe

    troswe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haft kontakt med Telia & Samsung idag.

    Har en Samsung S3/LTE
    Operatörer: Telia

    Mina mottagna/skickade bilder skalas ner till 580x435 & ca 200kb

    Brorsan har samma telefon fast med Comviq, han har samma problem!

    Har haft en mängd andra mobiler, men ingen som skalat ner bilderna till löjliga 580x435. Sen är ju storleken ett gissel oxå!

    Telia förstod på ett ungefär var problemet var, men bollade mig till Samsung. Och på Samsung tyckte dom att Telia borde lösa problemet och inte jag som konsument. Men hur som helst...

    Har varit i kontakt med Samsung idag och dom skulle titta på problemet... och återkomma.

    Återkommer när/om jag fått/får svar!?

    Mvh troswe
     
    Last edited: 20 jan 2014