SmartWatch, en värdig uppföljare till LiveView ?

Diskussion i 'Sony' startad av twintin, 10 jan 2012.

  1. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Culex, hur fungerar SmartWatchen? Är den stabil, dvs håller den uppkopplingen mot telefonen?
    Jag funderar på att köpa en SmartWatch, men har idag en LiveView som inte fungerar särskilt bra. Det vore också intressant att veta om gamla LiveView appar fungerar med SmartWatchen.
     
  2. Inky

    Inky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Oneplus 7t
    Har du mer att säga nu när din använt den ett tag? Vad kostade den med frakt från Amazon?

     
  3. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Hämtade min idag. Förbeställde hos Webhallen (http://www.webhallen.com/hemelektronik/151434-sony_smart_watch_mn2) och fick meddelande igår om att den hade kommit. Fortfarande 0 i lager så det räckte väl bara till förbeställningarna. :)

    Den funkar bra mycket bättre än LiveView i alla fall. Har inte tappat kontakten än men jag måst använda den lite mer. Apparna fungerar bra och kvalitén är förbättrad jämfört med LiveView. Ny programvara till SW uppdateras automatiskt via mobilen. Man får meddelande om att det finns en uppdatering. Inget strul med program och usb för att uppgradera mao. Det var det första jag fick upp när jag hade installerat appen och parat ihop. Fick direkt meddelande om att det fanns en uppdatering till enheten. Apparna till LiveView funkar inte med SmartWatch men det är väl bara en tidsfråga innan utvecklarna har uppdaterat sina appar.

    Otroligt trist att man inte fick med någon laddare och att usb-kabeln inte är micro-usb. Jag förstår valet med tanke på att SW är stänksäker eller vad det kallas. En usb-port är rätt känslig och att skydda med ett lock brukar väl inte bli så snyggt...

    Laddningen är dock rätt känslig. Rör man lite på kabeln så kan man lätt få den att sluta ladda. Tur att man uppdaterar FW via blåtand. ;-)

    Ställ frågor. Jag svarar gärna.. i mån av tid. ;-)
     
    Last edited: 10 maj 2012
  4. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Går sw att koppla ihop med tex ett pulsband? Som man har runt bröstet. Sitter i tankarna att köpa en pulsklocka. Men hade varit häftigt om det gick att koppla sw till träningsapparater :-)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  5. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Alltså, du kopplar ju SW till din mobil. Mobilen sköter allt annat.
    Dina träningsappar måste ha stöd för SW. Jag kör själv Endomondo som HAR stöd för SW. Det funkar kanon. Jag har också ett pulsband som jag sätter över bröstet som jobbar över blåtand och det funkar fint. Man kan ansluta en hel del enheter samtidigt till mobilen. Endomondo i sin tur presenterar bl.a. puls på SW-enheten.
     
  6. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vill bara vara onödigt trög här, vill nämligen införskaffa själv. Du har alltså ett pulsband som du kopplar till telefonen via blåtand (finns ju även stöd för ANT+ i en del telefoner) sen kör du endomondo som stöder pulsbandet (eller alla via blåtand) och som i sin tur visar hjärtslaget i SW?

    Vad har du för pulsband?
    Hur funkar det när du tränar, är det alltid synkat eller uppdaterar den i intervaller (HR)?
     
  7. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Den visar mycket mer än bara hjärtslag. Man får bläddra lite. Uppdateringen är varje sekund. Bandet är ett Zephyr (icke ANT+): http://int.store.endomondo.com/coll...s/zephyr-heart-rate-monitor-hxmtm-bluetoothtm
     
  8. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Återkom gärna med info om batteritid vid läpligt tillfälle.
     
  9. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Batteritiden varierar ju med hur mycket man får per dag men min är rätt aktiv och den håller väl i några dagar. Det är helt omöjligt att se något på klockan utomhus i dagsljus. OMÖJLIGT. Undrar hur man tänkte där.

    Inga som helst anslutningsproblem. Min har aldrig tappat kontakten med mobilen utan anledning. Det har hänt när jag har gått ifrån mobilen för långt förstås men den ansluter snabbt och utan bekymmer. LiveView är verkligen värsta skräpet jämfört med denna. Lite irriterad på att den inte har någon LED (vilket LV hade). Det är en prick bredvid skärmen som måste vara någon sorts sensor. Jag förväntade mig att det var meddelande-led:en men det är det icke eftersom att det inte finns någon. Klockan vibrerar och visar med en liten ikon i mitten av skärmen vad det är som har hänt. Typ en facebook-ikon, twitter, rss eller vad det nu kan vara..
     
    Last edited: 17 maj 2012
  10. Pjotr

    Pjotr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag köpte Garmins ANT+-band från Endomondos webshop, har en Xperia Arc. Den funkar superbra, har använt ett år (utom i vintras) utan att byta batteri ännu. Jag slår bara på Endomondo på telefonen när jag ska springa, bandet aktiveras av kroppen och hittas automatiskt av appen.
     
  11. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, klockan funkar bra och tappar aldrig anslutningen så länge man är inom räckhåll. Återanslutning funkar felfritt. Det kom en uppdatering nyss också.

    Funderar dock på att sälja min. Behöver stålarna mer just nu helt enkelt. PM med bud om någon är intresserad.
     
  12. Culex

    Culex Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    LG G4
    Platta:
    Nexus 9
    Övrigt:
    Zenwatch, Chromecast, Android Auto
    Tycker att den fungerar rätt bra.

    Med sista uppdateringen går det även få den att alltid visa "tiden", om än en liten en, utan att man behöver röra klockan först. Drar antagligen lite mer batteri men nu går den använda som klocka i alla fall.

    I vanliga fall räcker batteriet några dagar .. men ibland är det nästan bättre att ha som regel att ladda alla prylar på natten. Å en dag räcker den ju i alla fall utan problem.

    I solen är den väl inte direkt lysande ;) Men går ju täcka den med ena handen ganska så lätt så inget jätteproblem ändå.

    Det bästa med den tycker jag är att kunna ha mobilen på ljudlöst, i väska, jackficka och känna av samtal å annat på armen. Behöver man inte ta upp telefonen kolla om man missat något.
     
  13. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag har samma erfarenhet som övriga: SmartWatch tappar - till skillnad från min gamla Sony Ericsson LiveView - inte kontakten med mobilen. SmartWatch är ändå ganska buggig, men ett steg framåt, helt klart, trots allt.
     
  14. Qrac

    Qrac Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    669
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Nokia 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 8
    Nu har jag också fått tag i en. Hur länge brukar den hålla? Står 11 timmars musikspelande, helt okej. Passningstiden på flera hundra timmar, är det med BT aktivt och facebook/sms-notifikationer igång?
     
  15. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Va? 11 timmars musikspelande? På SmartWatch sätter man bara igång mobilen att spela musik, ingenting sker därefter aktivt på SmartWatch. BT aktivt? Ja, det är liksom idén att den alltid är uppkopplad mot mobilen.

    Du måste tala om en annan produkt. Väl?
     
  16. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Han blandade nog ihop den här tråden med den som handlar om smart wireless pro (det nya headsetet).
     
  17. leprachun

    leprachun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kan man se bilder via MMS funktionen med smartwatch!?! jag har själv en live view och det funkar ej att se bilder på den. Har laddat ner div mms appar också funkar fortfarande ej.
    Men jag vill endå ha nya smartwatch fast jag vill veta först ifall man kan se bilder osv..

    Borde ju gå eftersom man kan se kameran?
     
  18. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Funderar på ett köp av denna. Men blir lite osäker. Dels känns det otroligt jobbigt att den inte har micro usb. En laddare till alla mobila produkter tycker jag är en bra ide.

    Jag har en LiveView i dag och är inte nöjd med den. Bla så tappar den kontakten med telefonen ofta. Man måste även ta bort klockan ur armbandet för att kunna ladda den, vilket har gjort att den börjar sitta lite slappt i armbandet efter ett år. Är det samma sak med SW så känns det tråkigt.
    Ni som har SW upplever ni tendenser till att klockan skulle kunna börja glappa i armbandet?

    Största anledningen till att jag vill köpa SW är att den har stöd för Endomondo vilket inte LW har.
     
  19. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Kommer denna att funka ihop med mitt sony wireless pro, vad jag menar är att kan galaxy s3 vara uppkopplad till två bt prylar samtidigt? Och isåfall nån som vill sälja sin smart klocka??

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300TG via Tapatalk 2
     
    Last edited: 31 aug 2012
  20. stefan78

    stefan78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    552
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Jävligt tyst här inne är det inga som köpt denna eller ?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2