Har haft problem med min backup telefon SE w850i på senaste tiden. Den får SMSen väldigt sent jämfört med när det blivit skickat av avsändaren och ibland får jag inte sms'et överhuvudtaget. Kanske inte bara är ett just ett Hero problem, att folk inte får sms?
Har tyvärr samma problem, så även min kollega (båda Hero). Vi kör allt original. Däremot funkar app SmsToMailbox kanon för att ta emot samtliga sms, även de som missas, och vidarebefordra som e-mail. Vi trodde först att det var Handcent som orsakade detta, men man förlorar tyvärr sms även då man använder original "Messages", fast då inte lika frekvent. :-(
Jag kör hero och Chompsms och har vid flera tillfällen haft samma problem, sedan när det kommit ett tredje sms från samma person så kan dom andra två ha kommit samtidigt. Har även varit med om att den en gång vibrerat och spelat sms-signalen, jag kollar efter kanske 2-3 minuter och jag har inget sms.
Jag har oxå detta problem. Trodde jag hade blivit knäpp till jag såg tråden. I vissa fall tutar det t o m att jag har fått ett sms, men när jag tittar finns där inget. Otroligt märkligt. Det har varit samma i flera olika ROMs jag kört. Dock har jag aldrig testat chomp eller handcent. Det verkar ju faktiskt vara ett mjukvaru-problem. Om jag har prog som läser vem som skickat sms läser den upp namnet på den som skickar. men jag får aldrig meddelandet. Samma sak med att det kommer samma sms flera gånger. Jag har 3 och någon hade telenor så det verkar ju inte vara hos operatören heller...
Kan inte påstå att jag upplevt detta problem. Dock verkar det ju vara ett ganska så omfattande och kritiskt problem, användare av Hero på xda-developers upplever samma sak. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=549386 Är ju ingen liten "bugg" direkt.
Är det ingen som har någon lösning på det här? Det har hänt mig alldeles för ofta för mig, kanske fem gånger på två dagar.
Vi bör nog till att börja med särskilja olika problem. Ibland "hänger" sig nätet vilket kan resultera tex i att man får 3 sms från samma person samtidigt, har hänt med ganska frekvent sista året för mig (3 olika mobilmärken). Sen har vi buggen som verkar finnas i HTC (android?). Är det nån som fått igång leveransrapport i hero? Jag har aktiverat det men har då inte sett några rapporter?
jag har samma problem, det är många sms som inte kommer fram! detta är väldigt frustrerande! Jag har telia som operatör och jag har anmält detta till htc! dem tog info och skulle höra av sig. SÅ alla som har problem, KONTAKTA HTC OCH BERÄTTA!
Har några av er som upplevt problemet rapporterat detta till HTC? Många på XDA har ju också sett det så någon har säkert rapporterat det men ju fler som rapporterar det ju större problem måste HTC inse att det är. Skulle vara väldigt intressant att se vilket svar HTC skulle ge. Oavsett så är det ju en enormt pinsam/allvarlig bugg ifrån HTC och det vore skandal ifall denna bugg inte är läst i nästa release! För min del har jag inte sett problemet, så vitt jag vet vill säga.
Shit jag väntar på en Hero och är ett stort sms fan :S Blir sjukt nervös nu när jag hör att de inte alltid kommer fram - även med OLIKA operatörer. I have second thoughts
ja har inte märkt av det en enda gång.. ( har iof bara haft den i ca 1 vecka.. ) har dock skickat 20-30 SMS å fått svar på alla.. dock fungerar inte leveransrapporten för mig...
Jag skickar sms ganska friskt och jag vet inte om alla verkligen kommit fram. Men ikväll fick jag för första gången höra någon säga att de skickat ett sms, som jag inte har fått.
Fick slut ström i telefonen igår så den stängdes av. Då testade jag skicka 6 sms, 2 från tre olika mobiler, inget har kommit fram nu någon timma efter jag slagit på telefonen. Så ska det väl ändå inte vara?
Mailade HTC supporten igår och felanmälde detta... Fick efter ett tag detta som svar: "Vi verkar ha fått in lite fler e-mail under dagen angående detta så jag behöver gör en escalation av ditt email. Detta innebär att jag tar så mycket information jag kan av dig för att sedan föra det vidare till vårat huvud kontor så att dom blir medvetna om problemet och kan börja leta efter en lösning. " Efter att ha gett dem lite mer info (info om firmware etc.) svarade de att de gått vidare och eskalerat problemet så nu får vi se vad som händer... /Henrik
Skönt att dom tar tag i detta , för just nu känner jag mig lurad . Telefonen ska hantera SMS och Exchange enligt spec , och sms kan jag inte lita på och exchange funkar inte utan dyrt 500kr program som dessutom anväder "egen" kalender". Försökte resa biljett löst på sj men det gick inte eftersom jag inte fick alla sms. Kul med facebook, twitter, gmail å allt annat lull men fungerar inte sms så får jag tyvärr lägga min 5000kr telefon på hyllan och ta fram min gamla P1a där det funkade alt köpa något annat ( tar ju emot att nu köpa en Iphone nu när jag ligger Android operativet skarpt förövrigt )
Håller med, ju fler som mailar in angående detta desto mer ljus sprids det på det hela. Dock har ju inte jag drabbats, vad jag vet. Men felet finns troligen där redan.