Nu har jag skickat ett argt mail till supporten oxå, dessutom ringt. Köper man en 100kr telefon så funkar det ju att ringa å sms:a med, vore väl ... om det inte ska gå på en 5000kr telefon oxå. Detta är total skandal kan inte använda den i jobbet, eftersom jag reser mycket biljettlöst, vi får inloggningar via sms å dyl. Tjejen är sur för jag inte svarar på sms:en. Funderar skarpt på att lämna tillbaks telefonen om dom inte fixar det "pronto!" . Bombadera supporten! Fråga är det bara Hero som har problemet eller var det likadant i Magic ?
Ja, oerhört irriterande problem. Undrar hur många sms som man inte har fått. Vi får väl skicka ett mail till supporten och hoppas på en snabb lösning.
Jag har också felanmält det men fick ett ganska halvengagerat svar tycker jag. De gav inget besked om när det kan vara fixat så det lär inte dyka upp i nya ROM:en. Håll koll på HTC:s hemsida var tipset jag fick. Det är en smått frustrerande och pinsam bug faktiskt. Kan skada anseendet en del om de inte får ordning på det snart. Olustigt att få rykte om sig som 5000-kronorsmobilen som inte kan sms:a.
Har fått svar av (svenska) supporten och de tyckte jag skulle testa med ett annat SIM-kort med samma operatör. Om problemet kvarstod skulle jag skicka in den på reperation. Det lustiga är att jag skrev i mailet att jag inte hade haft några problem med SMS tidigare och ändå trodde supporten att det kunde bero på SIM-kortet. Om det blir reperation blir det väääldigt dyrt för HTC. Dock antar jag att det är den svenska supporten som är dåligt uppdaterad. Inväntar fixen som någon nämnt ovan och hoppas det löser problemet.
Jag ställer frågan igen som både jag och andra frågat i denna tråden utan att någon med problemet har svarat på...har ni testat den nya ROM versionen och konstaterat att felet finns även där?
Då finns det även i 2.73.405.5 builden med andra ord ifall hans 2.0 custom ROM inte tagit gamla saker som gör att felet finns i denna men inte i den orörda 2.73.405.5.
Samma sak för mig, och jag skall fan ringa asen och be dom ta tillbaka telefonen. En telefon utan en fungerande SMS-klient är för fan stenålder. Och apropå ingenting så kan jag helt plötsligt inte ansluta till varken Market eller någon annan sida, typ swedroid.
Detta fel har blivit kännt för mig också på en Samsung i7500 nu när en sa att hon hade skickat sms till mig och jag inte har fått något. Det jag har gjort på telefonen den tid smset borde kommit fram är att tankat fullt på wlanet och kört massa på cpun med Spotifyklienten så det verkar som telefonen har missat det totalt om den varit upptagen med annat. EDIT: Mobilen satt också i usbkabeln till datorn.
Hade tänkt att ringa imorgon och skälla något så in i helvete, i hopp om att dom ger mig klartecken att få lämna tillbaka mobilen. Tänker inte köpa en mobil för nästan 6000:- för att gå miste om det simplaste, sms.
Har inte märkt av detta problem ännu, men har ett annat SMS-problem, mina vänner har klagat över SMS som är skickade från min Hero, att det uppstår rutor och @ tecken, och har läst lite att det har att göra med mottagarens mobil? (Dvs att den kan vara av äldre modell) Finns det någon information / fix på detta? Tack.
Jag skickade också iväg ett mail nu med hot om att häva köpet om de inte fixade detta snarast. Hoppas det skrämmer upp någon stackare
Jag skulle hänvisa till konsumentköplagen. Varan är felaktig enligt 16 paragrafen (läs och plocka ut det som du tycker stämmer här). Enligt 22 paragrafen får du häva köpet (om felet är av väsentlig betydelse, 29 paragrafen). Den väsentliga betydelsen av att telefonen inte tar emot alla sms är en tolkningsfråga. Enligt 26 och 27e paragraferna har dock säljaren rätt att avhjälpa felet. Om du verkligen vill gå vidare med detta så läs igenom dessa paragrafer åtminstonde. Du kanske kan kontakta ARN också? Men jag tror att HTC hinner åtgärda problemen innan du hinner komma allt för långt med dina klagomål. Jag reserverar mig för fel i ovanstående text då jag bara läst en översiktskurs i juridik :rolleyes: