SMS-problematiken i HEROn

Diskussion i 'Hero' startad av pixy, 9 september 2009.

1. difference

difference Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Kan detta verkligen ha med HTC genrellt att göra? För som någon skrivit tidigare så är SMS-funktionen väldigt simpel och varför skulle just bara HTC ha problem med det då? Känns väl mer som det är Android i så fall?

Hur vet ni att ni går miste om sms förresten? Skulle vara intressant att veta själv... Även om det inte är något jätteproblem då folk ringer om det är viktigt.

En fundering:
    Det kan inte vara så att det är något/några speciellt program som gör att era sms försvinner direkt vid ankomst eller dylikt? Som t.ex. SMS Backup?

Last edited: 13 oktober 2009
  2. mrbowmore

mrbowmore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. difference

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
  4. pixy

pixy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oerhört bra MrBowmore - förhoppningsvis får vi en lösning på detta inom kort.

@ Difference - Min telefon använder orginal ROM och jag tappade SMS redan innan jag installerat något program.
    "Skulle vara intressant att veta själv... Även om det inte är något jätteproblem då folk ringer om det är viktigt."
    Kanske inte för dig, men ska man ha telefonen inom arbetet så måste man kunna lita på den till 100%. I HEROns fall litar jag bara på den till 90% - tråkigt men sant.

Nu hoppas vi på 1.6an. Någon som har några nyheter om det?!?

5. difference

Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Iofs. Jag har iaf inte gått miste om nåt sms på de tre veckorna jag haft min Hero. Och då har jag väl skickat o tagit emot ca 1000 st.

Men det är pga sånt här jag vill ha en pålitlig vanlig hederlig mobil som jobbtelefon. Heron är min privata leksak.

Det enda jag ogillar är hur jävla segt det går att skriva samtidigt som man streamar musik med t.ex. spotify. Den väljer ofta fel ordforslag då och det blir o$ta långtryck även att man i te gör det. (Se "ofta" några ord tillbaka...) tar väl ca tre gånger så lång tid att skriva... oerhört frustrerande!

Edit
    sen är det ju så att dessa fåtal tappade sms i 1.5 kan vara operatörens fel. Det händer att sms, samtal och mail försvinner någonstans på vägen. Men om HTC nu hittat nåt så är det väl jättebra. Men sms kan som sagt försvinna i näten. Det är inget säkert sätt att kommunicera. Vill man något viktigt ringer man och pratar alt pratar in i röstbrevlåda...

Last edited: 27 oktober 2009
  6. pixy

pixy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska inte vara bitchig, men alla kommunikationssätt går att spåra. En "avsändare" (server) nöjer sig inte förrens den fått en bekräftelse från "mottagaren" (en annan server eller ex. telefon).

I fallet med HEROn så kommer SMSen fram (för att de går att snappa upp med hjälp av SMStoMail (se tidigare i tråden)).

Samma princip gäller för mail, det kommer ALLTID fram. Sedan kan "mottagaren" strula till det och inte ta emot det på rätt sätt, alt. skicka en "bekräftelse" innan allt är klart.

Så - 1.6 kommer att bli underbart!

7. smacke

smacke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

har nu råkat ut för ett gäng "tappade" SMS.. :(
    Kör med HandCent nu och jag kan läsa och svara på SMSen i förhandsgranskningsrtutan som dyker upp..
    Men !! går jag senare in och kollar i det "riktiga" HandCent ( eller ChompSMS eller orginalprogrammet) efter SMSet så är det borta !
    Bara mina svar finns kvar..
    Mycket skumt.. :(

8. pixy

pixy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Härligt att ni på SweDroid publicerade info om SMS-problematiken på huvudsidan.
    Nu håller vi tummarna att problemet löses inom kort!

9. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kan bara säga att problemen med tappade Sms har försvunnit sen jag byte Operatör, ifrån Tele2 till Telia.
    Tidigare så var fett massor problem. Men med Telia som jag haft i ca 1 månad så har jag inte tappat något Sms.

10. Droid110

Droid110 Guest

Hade Tele2 på min tidigare telefon (P1i) hade problem med SMS så det skriker om det, fick typ vissa sms timmar/dagar efter men nu med Heron och nytt abonnemang (Telia) har det aldrig inträffat förseningar! :)

Hurra!

11. Klabbe

Klabbe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ingen som klagat på att jag inte har svarat så jag antar/hoppas att jag inte missat några sms. Har Telia.
    Däremot har jag upplevt att telefonen inte alltid piper/vibrerar när det kommer ett nytt sms men när man väl kollar i inboxen ligger där ett nytt sms och väntar. Ingen ikon i övre raden på förstasidan syns heller.

Edit: Kom på att en gång kunde jag inte få iväg några sms men efter en omstart fungerade det igen. Kanske är ett annat problem....

Last edited: 29 oktober 2009