För att gå till stock och säkerställa att du kan få uppdateringar, gör så här:
1. Flasha stock med Odin, ta denna:
https://mega.co.nz/#!p0VmHJAA!ahL72wTd5DU5pPzbn_hj9QU6BlNBFcG2HXYSWZq-8u8 (Äldre release, men du kommer få OTA om allt funkar. Funkar inte wifi efter flash av denna kan du komma att behöva separat flasha modem + NON-HLOS med Mobile Odin (Pro?)
**
2. Roota med cf auto root om du inte redan har root
3. Kör Triangle Away en gång och kolla så att din status i bootloadern nu är officiell
4. Ändra CSC till NEE med CSC Changer (funkar bara med äldre releases som den jag länkade).
Detta wipar din data (även interna sdkortet)
5. Låt att boota upp skippa alla logins och sådant.
6. Gå in i SuperSU-appen och unroota
7. Kör en sista fabriksåterställning genom inställningsmenyn (denna sista återställning sätter status officiell i inställningsmenyn)
Nu är du helt stock, helt orootad, har rätt CSC (BTU sätts som default annars, samt har officiell status överallt. Nu kan du tanka din uppdatering.
** Dessa filer kan du extrahera från tar.md5-filen jag länkade. NON-HLOS.bin sätts i modem-rutan, och modem.bin sätts i modem #2-rutan i Mobile Odin. Jag kör med Mobile Odin Pro som kostar runt 35-40 kr. NON-HLOS kan man säga är LTE/4G-modemet och dessa nedgraderas ej med vanlig Odin-flash utan måste tvingas att flashas av Mobile Odin.
Click to expand...