Snabba frågor, snabba svar! HTC 10 (2016)

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av Swedroid, 15 feb 2016.

  1. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Biopower! Tyvärr ingen aning? Jag använder aldrig fingeravtrycksläsaren.
     
  2. SickFatalDad

    SickFatalDad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2017
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Om jag knackar eller nuddar knappen snabbt så tänds bara skärmen för mig. Men fingerläsaren är riktigt snabb, så lägger du fingret på den, så låser du upp telefonen. Men du kan använda knackning på displayen för att tända och släcka också, eller låsknappen så klart.
     
  3. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack för infon. Du upplever inte att man tänder skärmen i tid och otid?
     
  4. SickFatalDad

    SickFatalDad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2017
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Njae, det gör jag väl inte. Om jag sitter och fipplar med mobilen i handen och den är låst, så tänds ju skärmen om man kommer åt knappen liksom. Men det gör det väl på alla mobiler?
     
  5. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Eftersom det är en touchknapp så räcker det ju med att nudda den. På tex Samsung så måste man ju trycka till knappen så den trycks ner. Säger inte att det är en nackdel. Ville bara veta hur det funkar. Håller på och väljer mellan HTC 10 och S7 nu när jag ska byta jobbtelefon.
     
  6. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Gjorde samma val. Men nu hade jag nog valt pixel. Trött på allt strul med uppdateringar som inte kommer.
     
  7. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Biopower! Om du gillar musik så finns det ingen bättre telefon än HTC 10. Det är stor skillnad i ljudkvalitet mellan alla andra telefoner och HTC 10. Hade Galaxy S5 innan 10:an och HTC 10 spöar den i allt. Bättre batteritid, mkt bättre ljud, mkt rappare och den har inte blivit seg efter en tids användande som alla Samsungtelefoner brukar bli. Ok, det enda som var bättre med Samsung S5 var IP klassningen, skärmen och utbytbart batteri.
     
  8. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Välj HTC, när nougat väl kommer blir det en mycket bättre telefon! Jag har redan 7.0 installerat och upplever ett bättre flyt och bättre batteritid!

    Och ja, det räcker med att snabbt nudda fingeravtrycksläsaren för att tända skärmen, eller om du har PIN-kod ett snabbt tryck på sidan. Sen är HTCn snyggare och mer välbyggd än S7 ;)
     
  9. SickFatalDad

    SickFatalDad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2017
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag gjorde samma val, mellan htc och S7. Det som gjorde att jag valde htc:n var att jag tyckte den var så betydligt mycket snyggare, metallbaksida isyället för flottigt glas. Har ångrat mig ibland pga vatttentätheten som Samsung har, men jag har haft iPhone innan så jag har ju klarat mig utan det tidigare också. Lycka till med det svåra beslutet!
     
  10. Biopower

    Biopower Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är den silverfärgade versionen vit eller svart på framsidan?
     
  11. SickFatalDad

    SickFatalDad Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2017
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1
    Den är vit i Sverige. I USA är den svart. Den varianten med svart fram och silver bak är helt klart snyggaste telefonen jag sett på flera år. Tråkigt att den inte säljs här.
     
  12. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8

    @pjm1891@pjm1891 Vad tror du om detta minneskort för adopted storage till 10:an?

    Minneskort Sandisk PRO.jpg

    64 GB SanDisk Extreme Pro microSDXC UHS-I Class 10 95MB/s
    https://www.24.se/-minneskort/minne...sdxc/sandisk-extreme-pro-64gb-microsdxc-uhs-i
    - Läshastighet upp till 95MB / s
    - Skrivhastighet Upp till 90MB / s
    - UHS Speed Class 3
    - 64GB

    Sen finns samma minneskort men inte PRO varianten, där är hastigheterna: 90MB/s read, 60MB/s write. Båda märkta med Class 3 (UHS)?


    Får det vara snabbare men ej långsammare eller tvärtom? Bara det har märkningen Class 3? Lite förvirrande när enbart två av korten är märkta med Class 3, men de andra, som inte har detta tillägg, har både samma- eller något långsammare hastigheter?

    Tex detta:

    128 GB Samsung EVO Plus
    MicroSDXC 80mb/s Class 10 UHS-I
    (Dock enbart "upp till 80MB/sek överföringshastighet")
    https://www.24.se/-minneskort/minne...-sdxc/samsung-128gb-evo-plus-microsdxc-80mb-s



    Eller:
    128 GB SanDisk Ultra MicroSDXC UHS-I 80MB/s Class 10
    (Också bara hastighet på upp till 80MB/sek)
    https://www.24.se/-minneskort/minne...icro-sdxc/sandisk-ultra-128gb-microsdxc-uhs-i



    Detta däremot har hastighet på upp till 90 MB/sek:
    200 GB SanDisk MicroSDXC Mobile Ultra 90MB/s CL10
    (Prestanda / hastighet: Upp till 90 MB / s läshastighet, skrivhastighet lägre)
    https://www.24.se/-minneskort/minne...200gb-sandisk-microsdxc-mobile-ultra-90mb-s-c



    Hittade detta nu:
    128 GB SanDisk Extreme PRO UHS-I/U3 95MB/s Class 10
    - skrivhastigheter på upp till 90 MB / s
    - läshastigheter på upp till 95 MB / s

    https://www.24.se/-minneskort/minne...dxc/sandisk-extreme-pro-128gb-uhs-i-u3-95mb-s

    Måste kortet alltså ha exakt dessa specifikationer för att det ska funka att göra det till internal storage? :
    läshastighet på upp till 95 MB / s
    skrivhastighet på upp till 90 MB / s


    Ursäkta långt inlägg, men skulle verkligen vilja få klarhet i detta. Tack på förhand.
     
  13. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ

    Vet tyvärr inget om specs på kort för ditt ändamål, men jag vet att jag har haft många SanDisk kort och alla har slutat fungera eller blivit korrupta. Köper Samsungs nu och det har aldrig krånglat.
     
    ren_htc gillar detta.
  14. pjm1891

    pjm1891 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    908
    Mottagna gillanden:
    763
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Ja det är en hel djungel det här med minneskort. Kort sagt kan du i princip använda alla kort som har en skrivhastighet över 80 som adoptable storage. Allt under det kommer att sega ner telefonen.
    Observera att alla minneskort är långsammare än telefonens egna lagring.
    Måste du använda kortet som adoptable? Finns fördelar med att bara använda det som ett vanligt minneskort istället för att slå ihop minnena.
    Bra artikel i ämnet.
    http://www.androidcentral.com/adoptable-storage
     
    ren_htc gillar detta.
  15. ren_htc

    ren_htc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2017
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    8
    @pjm1891@pjm1891 Nattugglan här :) Tack för infon. Nu blev det knepigare än det redan är att välja nästa Android-lur. I en tråd på xda

    https://forum.xda-developers.com/htc-10/how-to/htc-10-adaptive-storage-mode-t3383093

    har nån använt ett sånt här:

    https://www.webhallen.com/se-sv/dat...r_128gb_microsdxc_uhs-ii_1000x_with_reader_u3

    Ser ut att vara ett UHS-II? Det funkade tydligen? Förvirrande detta. Läste att ett speciellt minneskort utvecklat för telefoner med beteckningen A1 (App Performance) släppts av SanDisc för bara några månader sen. Dyrt än förstås, och stort - 256 gb:

    http://www.droid-life.com/2017/01/05/sandisks-new-256gb-a1-microsd-card-wants-apps/