1. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Snabba frågor, snabba svar - OnePlus 6T

Diskussion i 'OnePlus 6T - Allmänt' startad av dimaZ, 28 okt 2018.

1. dannejanne

dannejanne Android Medlem

Mottagna gillanden:
    3 067
    Telefon:
    6T & Razer Phone

MINA ENHETER

Telefon:
    6T & Razer Phone
    Jag menar att det var mindre bök pga encryption till exempel och vissa TWRP versioner verkar inte funka lika bra för det man får vara lite noggrannare med vad man gör. Ska man flasha MIUI måste man vara på rätt OxygenOS innan och flasha den 2ggr vilket verkar vara viktigt av någon anledning. Inte riktigt lika straight forward som förr överlag.

jabbeboy gillar detta.
  2. F5:ad

F5:ad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vilket tjat om det är lätt eller svårt att roota.... Man rootar väl av olika anledningar - jag gör det för att slippa reklam i första hand, det är otroligt befriande att rensa bort reklamen via AdAway (det finns non-root lösingar men de är inte tillräckligt effektiva).
    Vidare så finns fler exempel: Viper4Android ger ett bättre ljud, Swift Installer ger mig ett komplett mörkt tema, YouTube Vanced, OP6T speciell mod för stereo via hörlurshögtalaren, Plus Beat som ersätter notifikationslampan, mm, mm.

3. F5:ad

F5:ad Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kanske ska jag förtydliga min inställning, blev lite irriterad över tidigare postningar.
    När Apple (sedan länge), Samsung (omfattande bloatware, plus tar bort garantin om du rootar trots det) och Huawei (begränsar boot loader) - de största tillverkarna - gör sitt yttersta för att förhindra root, då är det läge att kredda OP för att inta den liberala inställningen till root.
    OP6T är min första OP-lur. Jag har blivit extremt nöjd med den. Den är i mina ögon närmas perfekt.
    Därför, låt oss slå vakt om den frihet som rootningen medger. Bit inte dem som försvarar dina möjligheter att (om du vill) göra vad du vill.

jabbeboy gillar detta.
  4. rooseen

rooseen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

God morgon. Vaknade för en stund sen och började pilla lite på luren innan jag klev upp, insåg när jag skulle volymen att knappen är död. Jag kan varken höja eller sänka volymen och inte heller tända/släcka skärm via den knappen. Slidern med ljudprofiler verkar däremot funka.
    Någon som varit med om det, och har någon aning om vad jag kan testa?

5. katho

katho Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    853

MINA ENHETER

Startat om?

6. big_swede70

big_swede70 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    OnePlus3

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus3
    Info:
    Nova Launcher
    Enkel fråga ang Samsung pay. Har numer en Oneplus 6t men saknar Samsung pay som jag hade förut. Om man köper en Samsung watch som har pay, funkar det då fastän man inte har en Samsung mobil?

7. katho

Mottagna gillanden:
    853

MINA ENHETER

Ja.

big_swede70 gillar detta.
  8. Maqqan

Maqqan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    237
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Telefon 3:
    Sony XZ1 Compact
    Platta:
    Nexus 7 2013
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Har klockorna också MRT? Eller är det bara NFC?

9. katho

Mottagna gillanden:
    853

MINA ENHETER

Endast NFC.

10. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    282

MINA ENHETER

Nån mer än jag som stör mig på att ljud-slidern är svårmanövredrad? Man får liksom lägga mycket tryck på den för att lyckas att flytta den och då hamnar den ofta i oönskat läge pga av kraften som ligger bakom..Börjar störa mig mer och mer på det.

Last edited: 14 jan 2019