Snabba frågor, snabba svar.

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by RURAL, Mar 29, 2011.

1. Dark_driver

Dark_driver Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänkte höra är det helt säkert och köra en wipe cache partition? Funderar på att köra en sån. För att rensa bort alla temporära filer som kan tänkas ligga kvar efter uppdateringen till ICA 4.0.3. undrar även om den rensar bort cache i appar?

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är bra om du läser lite själv, du ska rensa catch i princip varenda gång du flashar något via CWM, det är helt säkert att göra. Om det rensa cache i appar vet jag dock inte.

From my I9100 it is sent

Dark_driver likes this.
  3. dummle

dummle Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan har ett problem med min s2 när det gäller kontakter, när man ansluter till FBprofiler ska det ju bli profilbild på kontakten, detta funkar inte längre och det är bara vissa bilder som syns :S Hur kan man fixa detta ?

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ladda ner FriendCaster från Google Play :)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Haxsync fixar bilder från Facebook! Friendcaster är en grym app men de visar inte alla meddelanden därför är den oanvändbar!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

6. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det är helt säkert.

7. Groof

Groof Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Viber slår inte igång när någon ringer längre om jag inte kört igång appen på ett tag, vilket resulterar i en del missade samtal om någon skulle få för sig att använda det. Är det jag eller är det Viber som strular?

8. tAUG

tAUG Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade också problemet, att telefonen zoomade in bilden så den blev pixlig och ful. Det du måste göra är att lägga in bilden i ett bildredigeringsprogram (photoshop eller t.o.m paint) och scala om och/eller beskära bilden till native resolution (800x480 tror jag det är på sgs2). Sen in med den i telefonen och sätt som bakgrundsbild!:) lite pill, men det funkar för mig.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

9. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s25 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Hej jag har ett problem, jag gjorde en fabriksåterställning på min telefon och skulle lägga in min hotmail, jag skrev in adressen och lösen ord, men där är det stopp, telefonen säger att det går inte att skapa en anslutning till ditt hotmailkonto, anslutningen återställs automatiskt, och där är det stopp, jag hade hotmail installerad innan jag gjorde återställningen på telefonen, men den funkar inte riktigt, ville inte hämta mailen,så jag skulle vara tacksam för hjälp för att få igång den igen
    Herrn

10. tAUG

tAUG Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade du den synkad till ditt hotmailkonto innan fabriksåterställningen?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

11. Herrn

Herrn Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia Comviq
    Telefon:
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Ja det hade jag, och jag kollade inställningar och den skulle hämta vaje timma, men inget hände

12. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon mer som har problem med att gmailappen hänger sig?
    Började för ett par dagar sedan, enda apparna som uppdaterats på sistone är google maps och kies air, men kan dessa ha något med att gmailappen hänger sig då man just ska öppna ett mail?

Testat rensa data och tömt cache på gmailappen samt rensat ram, samma sak oberoende på launcher, stock rom + ics.
    Startat om telefonen samt gjort en wipe cache partition utan lyckat resultat.

Man kan starta gmailappen och scrolla upp och ner i inkorgen helt perfekt, men så fort man öppnar ett mail så hänger sig skiten och man får vänta tills man kan vänta/stänga av/skicka rapport. Wifi eller 3g spelar ingen roll.

Någon som har något förslag på åtgärd?

Last edited: Apr 30, 2012
  13. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
    har du provat att avinstallera/installera om ?

14. sunemangs

MINA ENHETER

Testade precis att avinstallera(bara uppdateringarna, ingen aning om hur man avinstallerar hela appen, kanske går om man rootar?) och då fungerade det, uppdaterade appen och skiten hänger sig igen vid öppnandet av valfritt mail. Man får väl köra med versionen som följde med telefonen antar jag tills det förhoppningsvis kommer en fix.

15. Oh Qrap

Oh Qrap Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Börjar bli lite trött på telefonjeflarnas oduglighet att skicka mms i dagens läge. Back in the days när jag hade en SE C902 kunde jag skicka mms till 10-15 pers utan problem oavsett om det var bilder eller filmer, det fallera så gott som aldrig.

När jag bytte till Iphone 3S började det fungera sämre, samma kort och abonnemang men det fungera inte klanderfritt iaf, likaså med S2´an som om möjligt är ännu sämre på detta och fortfarande samma kort/abonnemang.

Nu har jag fortfarande S2´an men bytt till Telia istället för Tele2, möjligen fungerar det lite bättre men långt ifrån bra. Mms till flera mottagare än 2 är bara att glömma, oftast fungerar det en gång att skicka ett mms när man startat om telefonen och efter det är det lotto. Har jag däremot wifi-anslutning fungerar det klockrent, även till flera mottagare..?

Går mms över wifi när wifi finns tillgängligt? Verkar ju nästan konstigt då operatörerna gnäller över div "gratis" sms program etc.

Kan man ställa några krav på operatören, är det något de kan göra något åt? Tjejen fick ex ett nytt simkort från Tele2 häromdagen, förbättrad på massa olika sätt sa de och därför fick hon ett nytt.. sen att det var fel sim-typ till hennes 4S som hon fått av dem vid abonnemangbyte bara några veckor tidigare är en annan femma.

Telefonen är rätt inställd, det fungerar som sagt ibland, gränserna för sms/mms i meddelande inställningarna är långt ifrån maxade.

Frågar man Telia är väl deras första kontring att det är fel på telefonen men jag är inte helt hundra på det. Använder 2.3.5 kan tilläggas, någon som märkt någon skillnad i ämnet med den senaste uppdateringen som verkar usel i övrigt?

16. masze

Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
    Behövs inte root för att avinstallera gmail...

systeminställningar> Appar > gmail - Avinstallera

17. sunemangs

MINA ENHETER

"Testade precis att avinstallera(bara uppdateringarna, ingen aning om hur man avinstallerar hela appen"

Dvs, det var just i Systeminställningar > Program > Gmail jag avinstallerade. Dock finns det inget val som består av avinstallera, utan på den knappen står det Avinstallera uppdateringar. Efter man gjort detta försvinner gmail från denna lista, dock ligger den kvar i appdrawern och går att starta fortfarande.
    Detta hade jag alltså gjort + uppdaterat appen igen.

Så då återstår ju frågan om hur man avinstallerar gmail och installerar den igen? Inte uppdateringarna bara alltså. Går man via market(play) så är det samma sak.

18. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Sorry, är nog Fabriksåterställning eller Root som gäller du :/ Eller vänta på uppdatering och se om det hjälper!

19. bulle

bulle Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur tar man screenshot i ICS? Har för mig det vart något med power och home knappen förut men det funkar ju inte.

20. masze

Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM: