Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

1. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Janne303 gillar detta.
  2. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

detta är nog min sista fråga innan jag köper telefonen.

tycker ni det är värdare att köpa från tele2 och spara 300 kr än att köpa på elgiganten och bet 5300 men kunna lämna in den direkt på lokala butiken vid garanti ärende? Har iofs haft min sgs i 8 månader och aldrig haft några problem fast man vet ju inte om olyckan är framme :(

3. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

@ DrT
    Har du tittat något på hur firmwaren ser ut än? samfirmware har nu laddat upp en :)
    Jag har inte lyckats plocka ut systemfilerna från factoryfs.img än. Vet du hur man gör?

4. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag tycker det är värt, sen tycker jag bättre om att få telefonen direkt än att sitta och vänta på att den ska komma i posten. Sen är jag alltid lite ängslig över att något ska hände i posthanteringen :P

5. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Frågan har säkert varit uppe redan, men finns det nån som testat GPS i SGS II? Ganska avgörandee för mig..

6. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

7. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Hur bra upplever ni flytet i s2 finns det ännu micro lag?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

8. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

du vet att telefonen inte finns ute än så allt vi vet här är det vi läst och sett på youtube osv.
    ställer du frågan till swedroids staff så kanske du ska ställa frågan här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=39792 så kanske dom kan skriva ett par rader om det när dom gör recensionen av telefonen

9. Swesent

Swesent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hur pass svårt/problematiskt kan det vara om man vill byta själva låsskärmen? Jag tror jag skulle trivas med en låsskärm av "standardtypen" där man drar ett skjutreglage åt sidan för att låsa upp telefonen (trots att SGS2ans låsskärm fungerar nästan identiskt). Dock så finns det ju lite specialfunktioner med den ordinarie låsskärmen där man kan se inkomna meddelanden m.m. och möjligheten att navigera in sig direkt till de funktionerna. Vill helst ej gå miste om något sådant vid eventuellt byte av låsskärm.

Kan det hända att SGS2an har ett par olika låsskärmar att välja mellan direkt out of the box - precis som man kan välja bakgrundsbilder, teman o dylikt? Vill dock ej pyssla med en massa "hackning" av telefonen för att byta låsskärm, det är det inte värt!

10. frosse87

frosse87 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tror inte att det kommer vara "customisable" eller hur det stavas. Den låsskärm som följer med är den du får nöja dig med om du inte vill ladda ner ngn från market, det tror jag iaf...

Skulle det vara så att man kunde byta låsskärm eller nå skulle Samsung antagligen bli stämda utav HTC ;)

11. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Byta låsskärm är rätt enkelt. Krävs dock root för att kunna editera android.policy.jar

12. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ladda ner widgetlocker :) där kan du ändra hela låsskärmen som du vill, lägga till genvägar till appar, lägga till widgets, ändra hur du låser upp och så vidare :)

13. frosse87

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kies Air?

Jag har en liten fundering angående Kies Air. Efter vad jag förstått så startar man programmet, Kies Air, man får ett IP som man skriver in i datorns webbläsare för att sedan komma in i telefonen genom trådlöst Internet, har jag uppfattat den saken rätt?`

Sedan undrade jag om jag, när jag använder Kies Air, kan föra över saker från Datorn -----> Telefonen och från Telefonen ----> Datorn eller om det bara går att föra över filer från ena hållet?

14. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det är android, det finns apps för allt sånt om det mot förmodan ej går i kies.

Bör gå att gå in i telefonen och bläddra på sd-kortet. Annars går det med myphoneexplorer, gratis på market.

15. ayla85

ayla85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kryptering?

Katshing.se skriver:

"Inbyggd kryptering

Öka säkerheten med en säkerhetslösning som skyddar mobildata utan att göra avkall på hastighet och funktionalitet. Samsung GALAXY S II är världens första Android-smartphone som använder kraftfull krypteringshårdvara och minimerar behovet av extra säkerhetsprogram. Krypteringstekniken i hårdvaran ger snabb och tillförlitlig säkerhet. De inbyggda tjänsterna Sybase Afaria Mobile Device Management och Microsoft Exchange ActiveSync bidrar till krypteringsstödet med sina egna mekanismer som säkrar viktig företagsinformation och privat information."

Någon som vet mer exakt hur och i vilken omfattningen krypteringen fungerar. Nämns detta i någon recension?

16. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Läs på samsung.se
    Där står det om lösningar för företag

17. kruso

kruso Guest

Hur var det nu igen... Klarar telefonen HDMI mirroring via MHL?

18. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

jag har för mig det var så, men jag tycker det vart ganska tyst om detta :ehm:

19. Summered

Summered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vill också gärna veta - ingen deal-breaker men det är en (enligt mig) viktig funktion :)

20. frosse87

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jo det gör det säkert, skulle vara soft om det fanns i mobilen bara :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk