Hallå!
Helt ny i både Android- och smartphonevärlden, så jag hoppas ni kan ha överseende. Googlade så fingrarna blödde igår men hittade enbart snarlika problem som mitt, så jag provar här och ser om någon kan tänkas hjälpa mig.
Jag fick SGS2 igår, har bara pillat med grundinställningarna än så länge. När jag ansluter till mitt WiFi i lägenheten (BBB, deras router Xavi x5258-p2, 100/100) går själva anslutningen bra. Jag skriver in rätt lösen (WEP om det spelar någon roll?) och telefonen säger att den är ansluten. Ändå kan jag inte ladda några hemsidor i webläsaren. Internet fungerar helt enkelt inte.
Slår jag av WiFi och försöker ladda om kickar 3G in och fungerar utmärkt. Så fort jag sätter på WiFi igen har jag dock ingen internetåtkomst - även fast jag är ansluten med mycket bra signal. Någon som känner igen och har en lösning på problemet?
Följdfråga: Vad jag fick ut av folk med WiFi-problem i tidigare trådar var att det kunde röra sig om att routern inte vill vara kompis med telefonen. Jag har datorn och min gamla SonyEricsson-mobil på samma nätverk och det fungerar utmärkt. Tyvärr har jag inte världens datorvana; försökte komma in på routern med den gamla klassiska 168.192.0.1 men det gick inte. Läste vidare om att BBB-routrar kunde vara speciella, provade ...1.1, ...1.2 och liknande men utan resultat. Alltså: Om jag behöver in och grotta i routern, någon som vet hur jag gör?
Sjukt tacksam för hjälp!

Click to expand...