Diskussion: Snabba frågor, snabba svar

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av Fredriks, 21 apr 2012.

  1. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Då sitter man i soffan och skriver med ett Logitech k400. Livedock är slut och har utgått så det verkar som att jag missade min chans där :/

    Vart kan man få tag på otg kabel? Har kollat netonnet, kjell, teknikmagasinet, clas ohlson. Antingen ej i lager eller säljs inte.
     
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Sony mobile säljer fortfarande LiveDock fast den kostar ju aningens mer. Men har också upptäckt att det inte är många ställen som har den där OTG-kabeln. Men kanske inte så lustigt att det är svårt att hitta en sådan adapter. Finns inga företag som säljer tilbehör som verka ens intresserade att sälja prylar till oss Androidägare, men hade det varit en kabel för iPhone 5 då jädrans hade de varit ett flertalet olika varianter av samma kabel.
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Hej igen,

    behöver en snabbfråga. Fick min lur tillbaka ifrån reparationen. Förväntade mig visserligen att det inte skulle funka så bra som vanligt, men ännu så länge verka den faktiskt uppföra sig som den ska. Vilket den inte gjorde när jag köpte den.

    Men en fråga. Kopplade in luren till tv, och den visar 720p. Skall inte mobilen klara 1080p? Hur tvingar man luren till detta, om den nu klarar det?

    Ok, eftersom ingen hade något svar på frågan fick jag ringa Sony mobiles kundtjänt. Som då svarade på saken att detta är en feature. Den skall välja 720p just p g a att mobilen egna skärm visar 720p. Man måste alltså trixa fram 1080p genom servicemenyn.

    Har en ny fråga däremot som jag hoppas någon kan svara på? Någon annan som har lagg i musiken när ni surfa, eller gör tyngre saker? Räcker med att en app som t ex ANgry birds eller surfa på aftonbladet stora hemsida, för att få musiken att haka upp sig. Jag tycker detta händer alldeles för ofta för att vara normalt. MInns inte detta problem med min vita lur (förutom med första ICS-uppdateringen som då var hemsk. Men när de släppte .45 så försvann problemet. Vill bara kolla för jag kanske minns fel?


    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    Last edited: 5 feb 2013
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
  5. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag kan ju bara svara för mig själv, och jag upplever inget lagg i musiken. Snart borde väl .55 komma till alla telefoner så då kanske det löser sig!
     
  6. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    ja jamen.. jag har det oxå även med .55 men det är ju ändå en custom rom jag har. Jag använder poweramp fö men ska prova walkman o se om det händer då oxå. Oftast händer detta om jag använder BT.

    Tror det är något att göra med internminnet etc när man tynger ner luren, det här med multitasking är inte androids bästa sida känner jag ibland även om man har 1GB minne och dualcore på 1,5Ghz, kanske blir bättre iom JB eller när lurarna har hela 2GB och fyrkärnigt. :scared:
     
  7. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok. Önskar att JB kunde komma nu så man visste om det var mjukvaran eller hårdvaran. Men jag hade helt klart inte problemet med min vita.... och har det inte bara med bt, utan det dyker upp ofta även med högtalare, eller 3.5mm lurar inkopplade. Nä, låter som den får skickas in igen. antar jag.
     
  8. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Tråkigt att inte ha samma fel så du kan bli av med skiten men det kanske du ändå får?! Visst har du skickat in 3ggr redan?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  9. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tyvärr inte... När en lur reklameras, så nollställs räknaren som sagt. Man får fullgaranti och ny reklamationstid på 3 år. VIlket är bra. Men lämnar jag in den nu, blir det tyvärr andra gången. Men det blir visserligen för samma fel, även om något blev aningens bättre. Men det är ändå jädrigt irriterande att man inte skall kunna spela musik utan lagg?
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Fick nu tillbaka min lur efter 5 dagar, vilket var kvickt. Telecare Service bytte lite skruvar och själva kameramodulen och nu är mobilen funktionsmässigt friskare. Den är snabbare och nästan alla buggar är borta. Kamerabuggen för att starta kameran och direkt ta en bild ifrån viloläge är fortfarande kvar, så mjukvarubugg helt enkelt. Men allt flyter på utan problem, kameran är i sig snabbare också.

    Däremot fick jag en sladdrig antenndel och vill ha lite råd. Mobilen funkar just nu bra, ska jag då skicka tillbaka den, så de kan fixa det nya problemet? Eller kan jag fixa detta själv, utan att behöva gå in i luren? Eller skall jag reklamera den till en ny Xperia? Fans så bra luren går nu. Så antiklimax!

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  11. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Men wtf... sicken otur. Du får tyvärr leva med det, det har jag gjort. Försökte i samband med gula fläcken få detta åtgärdat men de gjorde inget åt glappande nederdelen :-( Ser framemot emot o slänga skiten om 2 månader.

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  12. googleye

    googleye Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    2 255
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Är det någon som kör stock ics? Så trött på sega Romar, ingen är ju helt komplett. Men jag vill inte vara utan jb, ångrar mitt köp mjukvarumässigt :-\

    Skickat från min Xperia S
     
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Menar du att de inte ville fixa något de sälja skapat?

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    NU har jag iallafall fått tillbaka luren. NU sitter allt fast igen, fast jag är misstänksam, men tror att jag är lite extra känslig just nu så nu flippar allt bara för att man förväntar sig det nästan hehe. Vart verkligen tvungen att koncentrera mig, frågade t o m en annan om det glappade i antenndelen. Och personen kunde inte se något. Så det verka vara grönt ljus denna gången. Men tycker nog att fast-capture blivit värre. Måste alltid hålla in knappen minnst 3 gånger nu innan den starta kameran och tar en bild. Och självklart, ljudbuggen finns kvar. Varje gång (har jag nu upptäckt iallafall) någon app försöker ladda ner, eller skicka information, laggar musiken till. Detta händer oberoende på om det är BT, eller högtalare eller om det är inkopplad i en stereo via 3.5mm jacket. Så jag börjar ärligt talat bli irriterad, för jag hade inte dessa problem med min vita. Jag fattar inte varför det inte blir bättre? Så med andra ord, räcker det med att mobilen ladda hem ett mail automatiskt, för att musiken skall lagga.

    Men de fixade iallafall antenndelen. Vart lite orolig när Galaxy sa att man skulle få leva med det. hehe. Men ok, nu väntar jag iallafall på JB och hoppas det kanske fixar det sista. OM problemet fortsätter får jag väl skicka in den igen, en tredje gång, men det kommer nog räknas som typ andra gången för att det är liknande problem som första gången. Fans, kan de inte bara ändra reglerna till att räkna alla gånger som den skickas in?
     
    Last edited: 13 apr 2013
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    haha lucky you.. min var tydligen inte trasigt enligt dom :( eftersom de inte ens brydde sig om den.
    Jag fick via en utvecklare på Xda som kollat igenom mina loggar och crashrapporter fått veta att min modem/antenn crashar ofta som orsakar mycket problem.. och så har det säkert varit från dag 1.. måndags-ex men nu efter 1 år.. hur kan man få det åtgärdat!? troligen går det ej.. men jag ska göra ett försök till med CDON.
     
  16. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Kanske blir bättre nu, när Regernersis/Anovo är ur vägen. :-) Lycka till.
     
  17. Majk_

    Majk_ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur brukar telefonen uppträda när den är fuktskadad??

    Jag misstänker att min är fuktskadad för den är seg och beter sig konstigt. Översta "vita rutan" bakom skalet är dessutom röd och det är väl en indikation på fukt? :ehm:
     
  18. NiceBeaver

    NiceBeaver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    Jag är helt färsk med en sån här telefon och även på detta forum. Valet föll på en AcroS.
    Jag har två frågor som någon kanske kan hjälpa mej med. Då jag jobbar som chaffis behöver jag ha headsetet inkopplat hela tiden. Dock kan kan inte ha en lur i örat konstant. Finns det någon inställning som gör att ringsignalen hörs ut i telefonen trots ikopplat headset?

    Fråga 2 är så löjlig så jag nästan skäms men... Om jag skulle behöva använda lampan på baksidan som ficklampa... Har inte hittat om det går.

    Tack på förhand.
     
  19. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Fråga två: använder själv denna app: https://play.google.com/store/apps/...SwxLDEsImpwLmNvLnRlbGVtYXJrcy54cGVyaWFsZWQiXQ..

    Lägg ut en widget så är det bara ett klick så startar lampan som ficklampa...
     
    NiceBeaver gillar detta.
  20. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Ficklampa
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.devuni.flashlight

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
    NiceBeaver gillar detta.