Fråga: Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av FearKill, 5 maj 2012.

1. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Har du börjat ändra i bild.prop och funderar på att flasha in apk:er så är steget inte långt till att byta ROM och när du är mentalt redo för det så tycker jag du ska testa null_. Det är en Samsungbaserad ROM anpassad för 240 dpi. Fungerar klockrent.

Swiftly written with magic flow

2. Marquzz

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Fungerar utmärkt, men om du ska formatera det med FAT32 så får du gör det på en dator med ett tredjepartsprogram. Om du kör stock ROM så fungerar annars exFAT alldeles utmärkt och du kan formatera kortet i telefonen

3. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75

MINA ENHETER

Jag har kört med lightflow sedan första början i princip och har aldrig stött på några större problem. Så det är bara att testa om du vill. Jag kör med betalversionen. Se bara till att ställa in notifikations-alternativen som du vill ha dem, det viktigaste är alltså hur de ska stängas av (jag tror default är att man måste gå in i appen som skickat notifkationen, men man kan ställa in det så att notifkationsljuset stängs av när man sätter på skärmen vilket är ganska skönt ibland).

4. jeffkan

jeffkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Varför vill man formatera till fat? Kör inte Samsung ntfs?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

5. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Tror inte det finns någon som använder ntfs på minneskort. Fat (eller fat32 eller vfat, kärt barn har många namn) används traditionellt på minneskort och usb-stickor men det är problem när korten/minnena får för hög kapacitet, tex kort med 64GB och större, det klarar inte fat något vidare och det klarar inte hellre att lagra filer som är större än 4GB. Exfat är till för just detta, men problemet är att det är ett icke-öppet system vilket gör att många romkokare inte lägger in stöd för det. Androidsystemet själv använder däremot ext3 eller ext4 (har inte kollat vilket, förmodligen är det ext4) som är dom vanligaste filsystemen i linuxsystem och android har just en linuxkärna.

6. Marquzz

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Samsung kör exFAT. Tyvärr som ovan skrev så är det många custom-ROMs som inte lägger in stöd för exFAT, så du måste använda FAT32 istället. Du skulle kunna använda ext3/4 men använder du Windows och pluggar in telefon/minneskort ibland så är det inge vidare stöd för detta format på Windows, utan du måste använda dig av en virtuell brygga vilket medför väldigt dåliga överföringshastigheter. Jag har kommit fram till att det mest kompatibla format är just FAT32, tyvärr. Nackdelen är att det inte går att föra över filer större än 4GB, vilket är tråkigt om man kollar på en del BR-rippar på telefonen.

Kör man dock stock-ROM eller en annan Samsungbaserad ROM så rekommenderar jag exFAT istället. Men tänk på att om du vid senare tillfälle bestämmer dig för att slänga in någon annan ROM så kommer antagligen datat på minneskortet bli korrupt så ta backup först och formatera det med FAT32 innan.

wuqqs gillar detta.
  7. Timilim

Timilim Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Skype brukar krångla något oerhört för mig, ringer någon så kan det ta upp till en minut innan det syns hos mig. När jag sedan svarat så kommer ofta själva ringsignalen 30 sekunder efter(!) att jag svarat, och det kan hålla på att "ringa" i någon minut. Grymt irriterande. Skype kraschar även lite då och då, men ofta kan man fortsätta prata efter att det kraschat, i alla fall ett tag...
    "Ska" det vara såhär? Skype funkade kanon i somras, trodde problemen berodde på nya Skypeversioner, men det kanske bara buggar just i min telefon?

Och räcker det inte med att uppdatera skype för att lösa ev. problem, kan det kanske funka ifall man avinstallerar det helt och hållet och sen installerar det igen?
    Jag antog att telefonen gjorde just detta när man uppdaterade en app, men kanske inte alltså...

8. dogen

dogen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag har inte fattat alls det där med Skype. Det drar rätt mycket då det är igång och aktivt. Inga push notifications?

9. jeffkan

jeffkan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svaret och jag sammanfattar det hela med att jag inte behöver göra något alls den dagen jag köper minneskort då jag har min Samsung till serier och musik. Dessa filer är högst 1 gb stora, .mkv - right?

10. Marquzz

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Som jag skrev, kör du stock ROM eller annan Samsungbaserad ROM så är det bara att formatera kortet i telefonen och tuta och köra.

11. koffein

koffein Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nödkontakter blabd kontaktgrupperna

När jag går in i telefonboken och sedan grupper så har jag gruppen ICE kontakter. När jag väl ska lägga in någon kontakt i gruppen ICE så kan jag endast välja bland två av alla kontakter. Kontakterna är även från Skype och inte ifrån simkortet/telefonboken. Någon som har en aning om hur jag löser detta irriterande problem?

Ett annat problem jag har är att jag funderar på hur man under ett samtal enkelt kommer till huvudmenyn? För tillfället håller jag inne "homeknappen" och går in på search, för att sedan gå ut och först då är jag ute på "huvudmenyn". Vad kallas för övrigt huvudmenyn, desktop maybe?

12. Marquzz

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    När du går in i grupper finns rätt konton med där? Det heter home screen, eller hemskärm på svenska och jag kommer dit när jag trycker på hemknappen.

Last edited: 30 jan 2013
  13. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Hehe, har kört custom roms sedan Hero-tiden, är dock inte intresserad av det på denna luren :)

14. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Troligtvis är det Skype som är boven i det hela. Testa att avinstallera och installera appen igen, alternativt att du rensar data/cache i inställningar.

Skype är lika dåligt utvecklad som Facebook var innan man gjorde om appen. Men men.

15. koffein

koffein Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

samsung account o google account finns med där. Grejen är att jag bara kan välja två av alla kontakter. De kommer från skype. När jag ska pilla i de andra grupperna så kan jag bara välja från just skype och whattsapp. Men i ICE gruppen är det annorlunda som sagt.
    Antar att felet är att jag har fel konton längst ner. Hur ändrar /lägger jag till så att jag ska kunna välja kontakter från sim/telefonen ?

16. Marquzz

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Märkligt. Jag skulle prova att rensa cache för telefonappen och göra en omstart av telefonen.

17. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Möjligt att jag missuppfattar dig nu, men jag ställde in telefonboken genom att gå in på kontakter, fliken kontakter, meny, kontakter som ska visas och anpassad lista (längst ned i menyn, tryck på kugghjulet). Glöm inte att trycka på klar för att spara när du valt färdigt.

// Strömma

18. MrSister

MrSister Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Detta har säkert besvarats tidigare, sorry i så fall, men...

S3:an låter när den är färdigladdad, och sedan hela natten om jag inte kopplar ur laddaren.
    Har två, så det är ett friskt pipande nätterna igenom.

Tips - dels för en rootad och dels för en o-rotad telefon?

Tack på förhand

19. pocken

pocken Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag kan tipsa om appen Silent Time. Med den så kan man schemalägga att ljud och vibration ska vara avstängt på natten så är problemet löst.

MrSister gillar detta.
  20. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Och i blocker-länge tror jag.

MrSister gillar detta.