Fråga: Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av FearKill, 5 maj 2012.

  1. percoolio

    percoolio Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    525
    Mottagna gillanden:
    128
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Kanske är en dum fråga, men påverkas batteriet av att man använder telefonen när man laddar den i början? Alltså, kommer man få bättre batteritid om man laddar telefonen i en miljard timmar första gången?

    Något som hänger kvar från min Nokia 3310 och SE T610, kommer ihåg att dom ville att telefonen skulle ladda avstängd i typ 16 timmar innan man började använda den.

    Hur som helst så kommer jag nog inte kunna hålla mig. Förhoppningsvis så var det bara skitsnack också.
     
  2. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Med nästan all säkerhet så var det bara äldre generationer av batterier det var så med. Rätta mig gärna om jag har fel?
     
  3. Incubus

    Incubus Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Om jag inte har fel, vilket jag inte tror att jag har, så spelar det absolut ingen roll eftersom alla smartphones använder sig utav litiumbatterier vilka inte har något minne.

    Det som påverkar litiumbatterier är antalet (fulla) laddningscykler, tiden som gått från det att batteriet tillverkades samt temperatur (högre är sämre). Det du inte vill göra är att ladda ur batteriet till 0%.. eftersom det kan förstöra batteriet, dock har batterierna en spärr vilken gör att de aldrig laddas ut så lågt trots att telefonen säger det.
     
  4. Stekflott

    Stekflott Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det blir billigast för mig att köpa SGS3 från Telia (ca 300 SEK billigare än CDON), men är dem från Telia operatörslåsta? Lär knappast vara operatörslåst från CDON och någon som har erfarenhet av att lämna in för garantiärenden (garanti) från båda "butikerna" ?

    Telia har säkert Anovo, men hur är det med CDON? Kanske någon som vet.
     
  5. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Tror man kan ringa Samsung direkt och få reda på närmaste serviceställe.
     
  6. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Enl dom själva ska dom inte vara det när jag frågade på fejjan

    Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
     
  7. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Detta är något även jag undrar. Enda skälet varför jag inte beställt min S3:a än är därför att den lär säkert ha en och annan barnsjukdom och då vill jag inte behöva skicka min telefon till Anovo så att dem kan berätta att jag har en fuktskada när det egentligen är ett fabriksfel.

    Någon som vet vad Tele2 har? Cdon? Elgiganten och Siba? Hur undviker man Anovo?
     
  8. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER


    Om det gäller reparation så kan du
    skicka/lämna in den på något annat ställe som är auktoriserat att utföra garantireparationer. T.ex. Mobilbyrån i Stockholm.
    Du får däremot stå för portot själv.

    Om det gäller reklamation och du t.ex. vill häva köpet eller få en ny telefon efter upprepade fel (3ggr samma fel) så måste du gå via återförsäljaren och de skickar i sin tur telefonen vidare, oftast till Anovo för ställningstagande.
     
  9. erikd

    erikd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är det någon som har koll på om det headset som följer med är vitt oberoende av vilken färgen är på telefonen man köper?
     
  10. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Inte för att vara tjurig och kinkig men ditt inlägg svarade varken på min fråga eller var på något sätt tillfredställande. Jobbar du inom staten? Ditt svar var verkligen formulerat som ett pressmeddelande av Carl Bildt nivå (ingen egentlig information eller hjälp, bara ord sammansatta till meningar), ger dig en liten blink gubbe för att mildra mina hårda ord ;)

    Laga kan man göra själv eller lämna in till någon annan än Anovo. Fullt medveten om det. Men att lämna in den till någon annan och betala kostnaden för reparation när man har garanti och hela fjutterullet känns väldigt onödigt.
    Problemet är att lämnar du in den till t.ex. tele2 så kommer dem i sin tur bara skicka skiten till Anovo. Inte en chans att man hinner skicka in den 3 gånger innan dem säger att det är fuktskada och bedömer dem som oreparerbar.

    Detta handlar kanske inte så mycket om S3:an men någon som vet hur de diverse butikerna hanterar reparationer? Alla kan väl inte använda Anovo?
     
  11. anaset

    anaset Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja, som jag har förstått det iaf.

    Det har varit vitt på alla unboxing-videos som jag har sett, oavsett färg på telefonen.
     
    erikd gillar detta.
  12. torbear

    torbear Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Gregger och bullemina gillar detta.
  13. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Observera att jag skrev auktoriserade att utföra garantireparationer, dvs reparationen går på garantin och kostar ingenting. Har själv gjort detta tre ggr med en samsungtelefon.

    Samsungs kundtjänst kan rekommendera fler ställen, kanske finns det något nära dig, då slipper du skicka telefonen och behöver inte betala portot.
     
    Gregger gillar detta.
  14. CDON.COM

    CDON.COM Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    467

    MINA ENHETER

    Hej Stekflott

    Vilket pris har du fått från Telia?

    Vi använder oss av Deltaservice.
    Telia använder Telecare.

    Mvh CDON Crew
     
  15. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Instämmer. Där ser man...det såg mörkt ut.

    Detta är något jag inte visste, tack! Detta lugnar mig något över den svarta gegga, a.k.a. Anovo, som sprider skräck bland allt och alla.
     
  16. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Förstår precis hur det känns, kände samma oro innan Samsungs kundtjänst tipsade om mobilbyrån. Ungefär som att låta ungarna sova över hos Fritzl...
     
    bullemina, wuqqs och Tråget gillar detta.
  17. joco

    joco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag skickade till anovo en gång och det gick hur bra som helst jobbar med ett företag som använder anovo och har inte haft de bästa erfarenheter i jobbet men det fungerade bra.
     
  18. Gregger

    Gregger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2012
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Idag har jag 3kontant och betalar 200 spänn i månaden. Vill slippa 3 då dem suger och har tittat en del på tele2.

    Den enda dealen som verkar nice är att köpa en s3:an från dem och sen slänga på abonnemanget "netto". Betalar typ 12 kr/mån och ringer/sms:ar till alla för 0,19 kr. Surfar ju en del så slänger på ett surf abonnemang för 89 kr per månad (3 gb / 6Mbit/s). Fast månadskostnad blir då 101 kr. Jag smsar väl ett par hundra sms i månaden, låt oss säga 200. Det är 38 kr för sms. Släng på samtal för 30 spänn och vi är uppe i 169kr i månaden. Någon som har ett abonnemang som kan slå det? (OBS mobilen kostar då 5995 kr).
    Totala kostanden blir då 5995 + 24x169 = 5995 + 4056 = 10051 på två år. Känns som om jag kan få billigare.

    Någon som har nå tips? Surf (typ 1-3 gb), 200 sms plus ett par samtal.
     
  19. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    I manualen för s3 står det att man ska ladda upp den första gången. Men det har nog ingen effekt i praktiken.
     
  20. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag tycker du ska kolla på universal telecom Mobil 18 och lägga till mobilsurf (helt fri surf, dock 1Mb/sek). Jag är toknöjd.

    Men du skulle nog få fler svar i forumsdelen "allmänt / mobiloperatörer"

    Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2