Diskussion: Snabba frågor & svar Galaxy S24 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S24 Ultra' startad av Swedroid, 16 jan 2024.

1. Marcurious

Marcurious Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Har lyckats ta en massa rörelsefoton men vill hellre ha vanliga stillbilder av dessa foton. Men jag lyckas inte med detta vilket är otroligt frustrerande. Någon som vet hur man kan ta ut en stillbild från dessa foton? Alltså någon form av capture...? Tips mottages tacksamt!

2. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Om jag vill lägga in GCam i mobilen hur gör jag? Försökt flera gånger och ska man ladda ner så kommer man bara till nya sidor och telefon beter sig märkligt och man måste stänga det.. hamnar på skumma sidor helt enkelt. Vill inte få massa annat skit i telefon.. Så har ni något enkelt tips var jag laddar ner o installera det? Är väldigt kass på engelska ska tilläggas.

3. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Är det normalt att ha OXM som csc? Köpt telefonen på Dustin. Var länge sedan jag hade Android och då var det NEE som gällde för Nordic har jag för mig.

4. Droid_309

Droid_309 Guest

What is GCam and How to Install GCAM in Any Android Device?

5. Droid_309

Droid_309 Guest

6. Droid_309

Droid_309 Guest

Så fixade det åt dig.

Installera Gcam på Android-enheter Google Camera, mer känd som GCam, är en populär kameraapp utvecklad av Google. Den erbjuder en rad avancerade funktioner och förbättringar jämfört med standardkameraappen på Android-enheter.
    Om du vill förbättra din fotograferingsupplevelse på din Android-enhet är det definitivt värt att överväga att installera GCam.
    I den här guiden går vi igenom steg-för-steg-processen för att installera GCam på din Android-enhet. För att installera GCam på din Android-enhet måste du aktivera alternativet "Okända källor", som tillåter installation av appar från andra källor än Google Play Butik.
    Följ dessa steg för att aktivera "Okända källor" på din enhet: Gå till appen "Inställningar" på din Android-enhet. Rulla ned och tryck på "Säkerhet" eller "Sekretess".
    Leta efter alternativet "Okända källor" och slå på det. Ett varningsmeddelande kan visas som informerar dig om de potentiella riskerna med att installera appar från okända källor.
    Läs meddelandet och tryck på "OK" för att fortsätta. Efter att ha aktiverat "Okända källor" på din enhet kan du fortsätta att ladda ner GCam APK-filen. APK-filen är installationspaketet för appen.
    Följ dessa steg för att ladda ner GCam APK-filen: Öppna en webbläsare på din Android-enhet. Sök efter "GCam APK-nedladdning" med din föredragna sökmotor. Klicka på en pålitlig källa för att ladda ner GCam APK-filen.
    När nedladdningen är klar, leta reda på APK-filen i enhetens filhanterare eller nedladdningsmapp. Innan du installerar och använder GCam måste du ge nödvändiga behörigheter för att appen ska fungera korrekt.
    Följ dessa steg för att bevilja behörigheter på din enhet: Leta reda på den nedladdade GCam APK-filen och tryck på den för att starta installationsprocessen. En prompt kan visas som ber om din tillåtelse att installera appen.
    Tryck på "Installera" för att fortsätta. När installationen är klar öppnar du GCam-appen på din enhet. GCam kan begära olika behörigheter, som att komma åt kameran, mikrofonen och lagringen.
    Tryck på "Tillåt" eller "Bevilja" för att ge nödvändiga behörigheter.
    Nu när du framgångsrikt har installerat GCam och beviljat de nödvändiga behörigheterna kan du börja njuta av de förbättrade kamerafunktionerna och funktionerna på din Android-enhet.
    Ta fantastiska bilder och fånga minnesvärda ögonblick med GCam

mickej79 gillar detta.
  7. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 319
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, på S serien finns inte NEE från S22 och nyare. Så det är normalt

qsecofr gillar detta.
  8. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Tack så jättemycket för en fin Guide.. Men känns lite ostabilt hela appen zooma kan man inte göra för då stängs appen ner tex ?

9. Droid_309

Droid_309 Guest

Jag är nog fel person för att fråga om just gcam. Finns betydligt fler som har erfarenhet utav den. Så låter någon annan svara på den frågan.

10. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Är telefonen hal? Behöver man skal?

11. Droid_309

Droid_309 Guest

Nej den är ej speciellt hal. Men skulle jag slänga på ett skal idag så hade jag tagit ett caudabe sheath alla dagar i veckan.

Janne303 gillar detta.
  12. Droid_309

Droid_309 Guest

Detta skal släpps när som helst via caudabe såg jag precis. Bör komma inom en vecka eller två. Med magsafe och suveränt skydd och grepp utan att kännas som en klump.

13. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Ganska ofta då jag trycker på någon ikon på hemskärmen så registreras det som uppåtsvep och appdrawer öppnas. Någon annan som upplever samma problem?

14. Bmwpower

Bmwpower Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Är telefonen värd att köpa har Samsung 20Fe och den ta ljusa biider som inte stämmer överens med verkligheten
    Sedan har jag tyckt att samsung har sämre ljud och lägre effekt i lurar och bilstereo, är det något som blivit bättre.
    Vill inte ha iphone men tyvärr känns som dom är lite bättre ibland

15. Tiopental

Tiopental Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 580
    Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 16PM/Vivo X200U
    Bildstilen mellan Samsungs telefoner är ganska överensstämmande så om du inte gillar S20FE ska du nog inte välja en ny Samsung om kameran är av hög prioritet. Titta istället på en Pixel 8 Pro om du vill stanna på Android.

16. Bmwpower

Bmwpower Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    nja hög prioritet men det kan visa färgerna någorlunda verkliga nu ljusa den upp dom :teeth:

17. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 292

MINA ENHETER

Har samma erfarenhet på jobbmobile(s22)

qsecofr gillar detta.
  18. Stonecold

Stonecold Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Skärmskydd på mobilen? Det kan vara det som stör i så fall. Har samma problem lite då och då.

qsecofr gillar detta.
  19. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Inget skärmskydd. Ok, verkar vara så telefon är då...

20. anduns

anduns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Spelar det någon om min S24 Ultra som är köpt av Samsung Sverige, har model beteckningen XEF som är avsedd för den franska marknaden, eller ska jag klaga?