Snabba Frågor & Svar - Galaxy S25 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S25 Ultra' startad av cjb, 26 jan 2025.

1. voro12

voro12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag mailade till [email protected] och skrev att jag ville säga upp min försäkring. Jag angav namn, telefonnummer, adress och IMEI-nr. Fick sedan en bekräftelse på att försäkringen var avslutad.

dt33 gillar detta.
  2. corb06

corb06 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2 Obegränsad
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch6 Classic
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S10+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Ah, tack för påminnelsen. Efter mycket krångel lyckades jag hitta ett ställe man kunde säga upp sig på via nätet. Deras kundportal: Service Portal
    Däremot gick det inte att logga in via epost men med sms gick det. Man kan även ringa 0850163886 och då svarar automatsvar att man ska gå in på kundportalen.

3. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    593

MINA ENHETER

Avslutade du innan 3 mån gratis period var över eller efter? Kontaktade supporten och säger jag måste lägga till mitt kreditkort så dom kan dra pengar 5 Maj eftersom försäkringen började 1 Jan 2025 innan jag kan avsluta Care+. Jag beställde S25U Jan med 3 mån gratis period.
    Allt du skrivit är exakt vad jag har gåt igenom. Går inte att säga upp där. Då det står onhold då dom har inte lyckats dra några pengar eftersom jag har inte lagt till nåt kreditkort. Efter chat och mailat så säger dom att jag måste lägga till kreditkort på Samsungs shop sida för dom ska kunna dra pengar den 5 Maj för April mån. Försäkringen måste vara aktiv innan jag kan kontakta dom igen för kunna säga upp det. Samsung hemsida/support är det värsta jag upplevt utav alla. Att kunna säga upp en försäkring ska inte vara så krångligt.
    Får skylla mig själv denna gång att jag glömt bort 3 mån gratis perioden.

4. dartan

dartan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Känns som dom chansar med Samsung Care+.
    Jag sa upp min försäkring 3/4 då det hade gått två månader och ändå fick jag inatt likadan påminnelse som ovanstående.
    Har iof en platta också men först o främst så köptes den i mars så det borde inte dyka upp någon påminnelse ännu.

Påminnelsemailet pekar tyvärr inte på en specifik försäkring så har man köpt flera saker blir det svårt att veta vilken de menar.

5. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 265
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Är det någon som vet var jag hittar Googles typsnitt som används i Pixels mjukvara? Finns den i Samsungs butik eller går den att hitta någonstans? Lika den variant som kommer med Gboard som standard.

6. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 104
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Nej den finns inte tillgänglig i Samsungs butik. Förut har det funnits "hack" för att kunna installera vilket typsnitt man vill genom en backup på något sätt. Finns flertal guider på Youtube till exempel men vet inte om de fungerar på senaste OneUI. Google Sans heter den väl men namnet Google Product Sans förekommer också på sina ställen.

7. galaxy81

galaxy81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 265
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Tack för svar. Jag misstänkte det och jag tänker inte installera en massa skräp appar och dyligt för det. Google har en font för över/underrubriker och en för brödtext. Jag hoppar detta och kör med OneUI som är ganska snyggt.

8. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 104
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Ja typsnitten i de flesta system känns idag moderna och rundare jämfört med de lite tråkigare från förr som t.ex. Sony fortfarande kör med.

galaxy81 gillar detta.