Dags att beställa skal till min nyköpta Pixel 8.
I många år hade jag ett plånboksfodral till mina telefoner, vilket alltid skyddade skärmen på ett bra sätt. Jag bytte sedan till ett mjukt plastskal till de två Pixel 6a som jag ägt, som täcker baksida och kanter men inte framsidan (ungefär samma slag av skal som på översta länken nedan). Nackdelen har tyvärr varit att jag haft otur två gånger och tappat två st Pixel 6a i stengolv respektive asfalt där skärmen fått en stor spricka, vilket är de enda två telefoner jag haft sån otur med som jag kan minnas, och antagligen hade det inte hänt om jag fortsatt med plånboksfodralet.
Jag är ändå mest sugen på att fortsätta med det mjuka plastskalet, för jag gillar den varianten mycket. Typ ett sånt här:
Google Pixel 8 Genomskinligt Mjukt TPU Skal Transparent | Transparent | 35 | Fyndiq
Google Pixel 8 Stöttåligt Genomskinligt Skal Simple Transparent | Transparent | Fyndiq
Det finns också en variant som verkar vara i hårdplast. Jag tycker det ser fulare ut. Någon som använder sånt, är det obehändigt/klumpigt att hålla i telefonen med ett sånt?
Om jag skulle kombinera det mjuka plastskalet på översta länken med ett skärmskydd... hade det isf blivit klumpigt/fult med båda de två tillsammans, eller hade det utgjort ett bra skydd för skärmen? Kanske omöjligt att kombinera de två?
Jag har noll koll på skärmskydd, aldrig använt det. Hittade de två nedan som exempel:
2-Pack GOOGLE PIXEL 8 Skärmskydd - Härdat Glas 9H - Super kvalitet 3D | Fyndiq
Google Pixel 8 Pro Skärmskydd Heltäckande Transparent | Fyndiq
Är skärmskydd alltid i härdat glas, eller finns det andra sorter?
Skulle ett enkelt sånt här skärmskydd förhindra att skärmen får en spricka, om man har oturen och telefonen landar helt fel som hände mig två gånger, eller är det ingen hundraprocentig garanti?
Hur gör ni andra för att skydda era telefoner?
Click to expand...