Diskussion: Snabba frågor & svar samt allmänt S22

Diskussion i 'Galaxy S22' startad av Swedroid, 9 feb 2022.

  1. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    Gick även från en OP6 till S22 vid release.
    Absolut skräp batteritid tyvärr. Synd på en annars komplett telefon. Nu har man vänt sig men riktig dåligt är det
     
    fryguy gillar detta.
  2. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Okej det är ju lite trist, gillade det med Oneplusen att den kunde vara igång hela veckan om den bara var idle. S22an har ju förstås snabbare och nyare SoC, men man tycker den borde kunna gå ner i nåt strömsparläge när den är idle.

    (EDIT: slog på Energisparläge manuellt, då jag endast använder den för att ringa och ta emot SMS i princip).
     
    Last edited: 6 mar 2023
    Gustaf87 gillar detta.
  3. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    99
    Det finns en del att kolla av så att du får bästa batteritid efter förutsättningarna. du kanske har gjort det redan men annars så kan man göra följande:
    - Under batteri, gränser för bakgrundsanvändning, sätt oanvända batterier i viloläge
    - Under batteri, fler batteriinställningar, slå på adaptivt batteri och under bearbetningshastighet, välj optimerat

    Vidare ladda ner Samsung Good Guardians appen från Galaxy Store. Välj att köra (och installera) appen Galaxy App Booster inne i Good Guardians. Den optimerar om alla apparna, vilket kan ge lite på marginalen också.

    Tror inte det handlar om underverk, men du lär få lite mer märkbart bättre batteritid om dessa inte redan är på.
     
  4. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Har gjort alltihop + mycket mer. Har accepterat för länge sen att den är skräp och vant mig
     
  5. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 677
    Mottagna gillanden:
    982
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Går det att ändra namn på appar i Samsungs egna stock launcher? Har sökt men de verkar vara lite olika bud. Har själv inte kunnat göra det... Någon som vet?