Snabbladdning vs vanlig laddning

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av SandraNic, 10 mar 2016.

  1. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Det kan vara även fel på kabeln som du laddar med
     
  2. Stemag64

    Stemag64 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 +

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 +
    Övrigt:
    Garmin Fenix 5X Plus Sapphire och galaxy gear S3 frontier
    bumpar den här tråden med en fråga/fundering:

    Om man nu tror att batteriet slits (lite) mera med snabbladdning:

    Jag vill gärna ha snabbladdning med kabel på jobbet för att kunna toppa upp telefonen vid behov, men långsam laddning med sladd på natten.
    Jag har för mig att jag läst nånstans om antingen android P eller nån tillverkare som bara laddar upp till ca: 80% när man pluggar in den på kvällen och sen väntar med att laddar upp till fullt strax innan man går upp? (tydligen adaptivt, lär sig när telefonen normalt börjar användas på morgonen)

    Nån som känner igen detta, eller kanske om det finns nån app där man kan styra snabb/långsam laddning med klocka?
     
  3. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Vet ingen app som gör det.....
    Jag vet att Sony har en funktion i deras telefoner som lär sig hur du laddar den så om man laddar övernatt så efter några gånger vet den att ladda snabbt till 80% men sen långsamt till 100%.
    Jag märkte dock att efter 1 år blev batteriet sämre och hade då snabbladdning igång hela tiden på min S7 edge.
    Bytte batteri april 2017 och körde aldrig snabbladdning på nya batteriet. Harhaft min S7 edge fram till maj i år (uppgraderade till S9 nyss) och mitt batteri hade inte slitits lika mycket när snabbladdning var av.

    Kolla denna video: förklarar faktiskt att snabbladdning är inte så farligt om man har lite nyare standard (inte samsung som fortfarande kör quickcharge 2.0 ).


    View: https://www.youtube.com/watch?v=AF2O4l1JprI&t



    Dvs. Ska du ha en telefon under längre än 1-2 år bör man inte använda snabbladdning (iaf samsungs) hela tiden. Ska du byta varje år, spelar det ingen roll.
     
    Stemag64 gillar detta.