Snart är Galaxo v1.6.3.2 här

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av MadMartigaN, 17 maj 2010.

  1. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Får väl lägga in Galaxo v1.6.3.2 på tjejens lur när det kommer...

    Finns det någon bra guide från att gå från stock till denna?
     
  2. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  3. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    WOW - den sortens "user experience" vill jag ha! Det ser genomtänkt o snyggt ut - och framförallt: ingen lagg!

    Jag får sätta mig in i hela root processen så jag också kan blåsa liv i min sega Galaxy...
     
  4. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu börjar det närma sig...
    Klockan 18 släpper Drakaz 1.6.3.2 här!
     
  5. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Last edited: 21 maj 2010
  6. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag hann bara köra Galaxo 1.6.3.1 ett dygn innan 1.6.3.2 släpptes. Jag wipade bara och körde in den nyaste i går kväll men har fått några FC med den samt lite problem med att komma in på Market stundtals, vilket jag inte fick lika mycket på den förra.

    I vilket fall så är det en sådan skillnad så man nästan blir tårögd. Bra jobbat Drakaz!!! Vilket flyt och vilken snabbhet. Helt otroligt... :-). Jag har bara kört på 614 Mhz ännu. Tänkte kolla batteritiden lite innan jag drar in JuiceDefender igen.

    Jag har fortfarande JCS i Baseband. 3G fungerar inte sämre än det gjort tidigare på min lur. Vissa menar ju att det är bättre att gå tillbaka till IH8. Avvaktar lite med det så länge.
     
  7. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om det funkar så är det bra, man märker rätt fort när det inte funkar. ;)
     
  8. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Funkar bra för mig, det ända jag har problem med FC är att juicedefender och wavesecure(blir inte FC i användandet, när jag inte ens använder apparna så får jag helt plötsligt FC av dom :S) så dom har jag tagit bort. Sen brukar jag få FC bara jag använder internet ibland, står att det är pico nått som inte gillar mig.
     
  9. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Hur skulle jag gjort annars? Det är ju samma recovery.
    Men det är en del skumma saker som pågår... Känns inte lika stabil som ettan.
     
  10. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    EDIT: Dubbelpost borttagen
     
    Last edited: 24 maj 2010
  11. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag fick två såna där "roottillstånd" i superuser när jag speedade upp till 614 Mhz och utökade till fem "homes screens". Tog bort dem och gick ner till 528 Mhz och tre "home screens" igen och nu verkar den fungera utan problem. Ska man göra på ngt speciellt sätt för att det ska bli rätt?
     
    Last edited: 24 maj 2010
  12. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Verkar som att den nya "superuser whitelist" är lite ostabil, såg något om det på androidforums.com. Själv gick jag tillbaka till 1.6.2 efter ett kort test av 1.6.3.2. Funkade inte direkt och jag hade inte tid att pilla just nu.
     
  13. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11

    Har du kört den ett tag så du vet att den är stabil? Kanske vore nåt för mig med isf? Vill helst ha en rom där man inte ständigt får FC.
     
  14. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Det verkar som jag blandar ihop äpplen och päron. "SuperUser Permisions" behövs inte för att köra 614 Mhz vilket jag först felaktigt trodde när jag testade lite. Jag har inga sådana nu (vet inte hur jag gjorde för att skapa dem) men det var då det började spöka lite. Jag trodde att jag inte var överklockad nu men när jag kollade så hade jag visst 614 Mhz... Det förklarar varför allt flyter riktigt fint nu trots att jag öppnar alla appar jag kan för att belasta systemet.

    Inga FC heller :-)
     
  15. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Vad kör du för baseband, Firmware osv som funkar bra för dig just nu? jag håller på att tanka ner de olika filerna som behövs - nu jävlar ska jag fixa till Galaxyn!

    Undrar en sak - är det endast överklockningen som gör att den flyter på bra, eller är det själva ROMen? Blir batteri användningen sämre pga överklockningen?
     
  16. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag drog in 1.6 Dounut via Odin och har JC6 som Baseband, funkar bra för mig med Tele2. Jag har egentligen bara använt mig av första överklockningssteget 614 Mhz, men att det flyter bra måste ju ha med denna ROM att göra. Överklockningen gör ju bara att det löper på lite snabbare med mindre väntetider.

    Nu är mobilen riktigt trevlig att använda. Kul! Batteritiden är svårt att uttala sig om innan man använt den en längre tid, men den är nog iaf inte sämre trots överklockningen tror jag. Jag har börjat använda JuiceDefender som förlänger tiden rejält. Vissa dagar har man mycket längre passningstid än andra, vilket inte jag förstår. Så har det varit hela tiden med Android tycker jag.

    Här kan du läsa lite om problemen jag hade:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12045

    Här är en guide som någon rekomenderade (efter jag var klar...). Har skummat igenom den och den verkar riktigt bra att följa:
    http://androidforums.com/all-things-root-i7500/72037-easy-guide-updating-galaxo.html

    Du kommer inte att ångra dig kan jag lova!

    Lycka till!
     
    Last edited: 24 maj 2010
  17. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    mixxno, har du lite papperservetter över? Efter mycket påläsning o eftersforskning, så körde jag in Galaxo 1.6.3.2 igår utan större problem, och jag blev också gråtfärdig av lycka - vilken skillnad! Och det utan överklockning!
    :)<3

    Jag körde JC6 sen en tidigare flashning med Odin i WinXP. Själva Galaxo flashningen körde jag i Ubuntu, hade lite strul med adb rättigheter (ska köras som root) annars inget större krångel.

    Ska köra ett par dagar först o sedan återkomma med mina synpunkter i din Galaxo - samlade erfarenheter av 1.6.3.x tråd.

    Jag använde Swedroid Wikin och http://androidforums.com/all-things-root-i7500/72037-easy-guide-updating-galaxo.html och jämförde bägge två guider med varandra för att få lite dubbelkoll redundans - rädslan för en brickad lur var nog största anledningen jag inte rootat/ROMkokat förrens nu...

    Men som det ser ut nu, så rekommenderar jag alla att prova denna ROM. Det är en del att läsa på o begripa, men när man satt sig in i alltihopa, så visar det sig att själva flash processen inte är så lång o svår, o det är definitivt värt tiden du lägger ner på det!
     
    Last edited: 26 maj 2010
  18. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Håller med om allt du skriver. Skillnaden är enorm! Jo det är lite grand att sätta sig in i innan man börjar, men det är det värt.

    Vi får fortsätta diskutera detta i "samlade erfarenheter-tråden sen då :-)
     
  19. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar marketenabler för er med 1.6.3? Det fungerar inte här, har i och för sig inte kollat om det fungerat innan heller. Första gången jag testar.
     
  20. Simon G

    Simon G Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Marketenabler fungerar alldeles utmärkt... Iof svårt o säga om man ser allt men jag ser iaf betalapps... :cool: