Snart dags för ny telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Mattsson91, 4 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Mattsson91

Mattsson91 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tänka sig att jag redan hade räknat med detta inlägg från dig :P

Jo jag har Telia på både mobil och bredband i dagsläget och har tänkt att ha det i när det är dags att förlänga abonnemanget också. Men det var innan jag fick se att Tele2 har Padfone2

2. Droid55

Droid55 Guest

Har du sett och känt på Xperia S i verkligheten?

Tycker inte du ska välja Tele2.

Det är en Nexus. Google sköter uppdateringarna som innebär snabba uppdateringar samt Vanilla Android. Aldrig att jag skulle välja Xperia S framför Nexus 4. Det enda jag kan tänka mig är S3 eller liknande som erbjuder något som Nexus 4 inte erbjuder men som jag behöver (mer minne, minneskortplats, utbytbart batteri). Annars ser jag ingen vits med att välja något annat framför en Nexus.

Sen tycker jag att den har ett läckert bakstycke. ;)

HenrikLundqvist gillar detta.
  3. Droid55

Droid55 Guest

Padfone 2 finns väl hos fler operatörer eller har Tele2 något speciellt erbjudande med Padfone 2?

4. Mattsson91

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej det har jag inte

Jag har i alla fall bara hittat den hos tele2. Visst den finns att få med telia, tre osv på dustin men då kostar den mer

5. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Vilket abonnemang skulle du ha den med?
    och jo, Spotify ingår 12 månader när du tecknar ett Telia abonnemang på 24 månader hos Phone House.

6. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    [/QUOTE]

Det är bara att läsa i Xperia S-delen på forumet. Det är en helt OK telefon om du får en där färgen inte börjar flagna bort efter några månader. Gula fläckar på skärmen ska vara fixat i alla fall, så det behöver du nog inte oroa dig för.
    Jag bäljer bort Sony p.g.a att dom är så jäkla långsamma med att få ut mjukvara med den senaste versionen av Android.

Men om du inte bryr dig om att ha den senaste mjukvaran så kanske en Xperia S kan vara en bra affär, i alla fall om du får den mycket billigare än en ny telefon. Den har helt OK kamera, laggar inte allt för mycket i menyer osv. Batteritiden är väl godkänd typ.

Fördelarna med en Nexus? Android i sin renaste form utan en massa bloatware och gränssnitt från tillverkaren.

Om någon vecka så är den över ett år gammal, väg in det i ditt beslut om du ska ta bindningstid pga pengafrågan. 24 mån = Du har en tre år gammal telefon när din bindningstid tar slut. Hur väl kommer Sony uppdatera den då? Hur väl kommer den klara krävande appar om 2 år?

Edit: Vore jag du skulle jag ta en Nexus 4, sedan spara ihop pengar och köpa en riktigt bra surfplatta. Att binda sig hos en operatör mot att du får två mediokra produkter bara för att man är snål är dumt, dumsnålt. Skulle som sagt ta en dyrare månadskostnad mot att jag får den bästa telefonen och sedan spara ihop till en surfplatta.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Last edited: 13 jan 2013
  7. Mattsson91

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Telia Max 25 surf mellan.

Okej, det såg jag ingenting om

8. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Okej, MAX 25.
    Spotify ingår med Flex-abonnemangen, det är jag bombsäker på. Jag kan kolla med dem imorgon, beträffande MAX 25, ska ändå dit i ett annat case...

9. Mattsson91

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har läst det där om gula fläckar på prisjakt. Men har inte sett något om att färgen flagnar. Har inte haft en tanke på att kolla här i forumet på telefonen faktiskt. Tack för att du sa det :)

Visst är det kul med senaste mjukvaran. Men inget som jag lägger jätte stor vikt i. Den har ju trots allt 4.0 i all fall. Tror föresten att jag läst kommentarer någon stans om att en del har uppdaterat den till 4.1. Kameran och flytet i telefonen bör ju vara 100 gånger bättre än både min gamla x10 mini pro som jag tröttnade på och sålde för nån vecka sedan och min gamla huawei :P.

Aha okej då är jag med på varför så många vill ha nexus.

Jo, visst den lär ju inte uppdateras mer efter att den har fått JB (om den får det). Det har du ju rätt i. Fast som jag skrev tidigare i tråden, det appar jag använder är FB, Gmail, Turf och wordfeud. Och har väl hänt en eller två gånger under mina 2 år med android att jag använt GPS'en också.

Ja det är ju sant. Får se hur det blir. Har ju fram till Mars-April på mig att bestämma mig :).

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2[/QUOTE]

Ja gör gärna det :)

10. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Spotify ingår kostnadsfritt 12 månader i Flex-abonnemangen men inte i Telia Max 25, utan kostar 99 kronor/månad som tilläggstjänst.

11. Mattsson91

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okej, det ingår när man beställer från Telias sida med max 25

12. Concha

Concha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ja gör gärna det :)[/QUOTE]

Tyvärr blir det inte av idag eller imorgon.. Lillgrabben är sjuk.. Återkommer..

13. Mattsson91

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ingen fara :)

14. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Du måste vara den sämsta turfaren om du bara använt din GPS 2 ggr under två år.

15. Mattsson91

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Spännande att man måste överförklara allt här.. Menar GPS'en så som man använder en GPS.... Som vägvisare.....

16. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Haha vissa kan man inte skämta med!

17. Mattsson91

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu har ju Telia fått för sig att fucka till sina abonnemang helt med ännu sämre priser än inna. Så nu tänker jag dissa dom och gå över till tre eller tele 2. Vad säger folket här om dessa?

18. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Comviq har ett fint fastprisabonnemang. Även i 4G-hastigheter.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

Mattsson91 gillar detta.
  19. Mattsson91

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack John.
    Nu står det mellan Comviqs fastprisabonnemang och Tre's Surf max. Comviq buder på 3GB surf i månaden och fria samtal/sms. Detta för 245kr i månaden, här får man betala runt en 100kr extra för telefonen

Tre bjuder på 10GB i månaden och samtal/sms kostar 0.49kr minut/styck. 299kr/månad. Här ingår valfri telefon gratis

På båda så sänks hastigheten efter överstigen surfgräns. Jag varken ringer eller smsar speciellt mycket egentligen. Ringer max 1-2 timmar totalt varje månad. Och skickar max 10-20 sms. Dock surfar jag desto mer. Kollar FB, mail, aftonbladet o diverse forum.

20. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    3GB har jag svårt att komma över och jag surfar väldigt mycket. Ibland delar jag internet och tittar på någon film över den på Netflix, få kan jag närma mig tre gigabyte. Har själv 10 GB maxpris med tele 2 för 345kr i månaden. Ringer inte heller så mycket, men skönt att slippa oroa sig och nu kan man sluta snåla som egentligen var anledningen till mitt samtals- beteende tidigare :-) .

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Mattsson91 gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.