Snowstorm (fd YrVader) - Svensk väderwidget

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Kaj, 1 jul 2009.

1. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Ok. Låter som en bugg. Får titta på det vid tillfälle. Hmm.. undrar om det är språkrelaterat. Kör du svenska eller engelska? Skulle du kunna testa att växla över till det andra språket och se om du har buggen där med?

Edit: Skulle ev kunna vara platsrelaterat också. Vilket platsnamn är angivet?

2. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ställde ner initial till 7, expanded till 10 och threshold till 5. Sen dess har jag fått prognos för vinsta (loggen säger dock att den laddat ner både till skälby, kälvesta och vinsta de senaste gångerna den uppdaterat). Återkommer om den slutar visa rätt igen...

3. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du borde kolla på denna:

http://www.youtube.com/watch?v=0SAR...e.com/projecthosting/&feature=player_embedded

:)

4. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

14:05:31: Got location using network
    14:05:31: Got location 59.320086, 18.071958
    14:05:31: Old forecast is valid

Tele2 3G-nät i Lund. Galaxy med senaste uppdateringen. Ser nu att det är min location från telenätet som är kass. mycket märkligt.

5. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Det var faktiskt väldigt märkligt. Vad säger google maps om du drar igång den? Testa sedan att göra en refresh efter att google maps har varit igång.

6. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Intressant, och jag håller delvis med. Problemet i detta fallet är dock inte att jag är orolig över att andra skall säga att den är kass. Problemet är att jag själv inte är nöjd med den. :)

Just nu gör jag refactoring för att få in AccuWeather, och jag kommer troligen även att skriva om resten av koden. Efter det får vi se hur den ser ut.

7. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har börjat ge mig skälbyprognosen igen. Här är koordinaterna: 59.374875, 17.836341

I de flesta rapporter säger den: "Distance between old location and new is 82...(runt 82-83) required is 5". Verkar rätt udda eftersom den har samma koordinater varje gång.

8. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

google maps visar mig på rätt ställe, dvs. tornavägen lund. och nu ger en uppdatering av snowstorm rätt location enligt loggen.

men tidigare gav även twittdroid stockholm/söder om jag väljer "auto update my location"

verkar som om tele2 fått in fel inställning i sina master några dagar men nu fixat det.

9. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag kommer inte ihåg just nu om jag i prognosen sparar koordinaten du var på, eller om det bara är platsen för prognosen som sparas. Du befinner dig dock väldigt nära en gräns, och därför kan du få en ny plats även om du bara flyttar dig några hundra meter.

Urpsrung
    59.374875, 17.836341

Skälby
    59.3833333, 17.8333333

Kälvesta
    59.3822722779514, 17.8507232666016

Vinsta
    59.3833333, 17.85

Avstånd mobil -> skälby = 0.96 km
    Avstånd mobil -> kälvesta = 1.16 km
    Avstånd mobil -> vinsta = 1.22 km
    Avstånd skälby -> vinsta = 0.95 km

Om du vill kan jag även posta en länk som visar platserna på en karta. Då kan det vara enklare att se, men som du ser ovan är alla avstånd väldigt korta.

10. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Kan vara så. Är lite osäker på hur det fungerar, men det kan även vara så att någonstans i stockholm är "default" för svenska mobiler om de inte fått någon plats sedan omstart. Jag har dock inte sett problemet hos mig, men jag bor ju i sth, så det är inte säkert att jag skulle märka det.

11. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Igår mailade en Japan till mig. Han kör tydligen med Snowstorm borta i Japan, och den funkar. Lite kul!

Något som var ännu lite roligare var att han gjort ett skin utifrån ett fritt ikonpaket. Ikonpaketet ligger här:
    http://garmahis.com/freebies/weather-icons-free-vector-weather-icon-pack/

Och hans skin ligger just nu här:
    http://maromedia.wordpress.com/2008/11/05/vector-icons-weather/

Jag har inte själv hunnit testa den, men han mailade även en zip till mig och jag kollade på några ikoner. För vissa vanliga symbolder har han separata färger för kvällen. (Dvs detta är det första ikonpack som inte enbart har symboler för dag/natt)

12. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ok, nu förstår jag. När jag sökte på skälby hamnade jag på skälda, järfälla. Har aldrig reflekterat över att det finns något som kallas skälby så nära mig! :P
    Aja, då vet jag iaf att prognosen är riktig för min plats. :)

13. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

haha, gjorde också samma misstag. Snowstorm ger prognos för ett ställe närmare än vösterås city för mig, vilket är 5,5km bort. Man tänker sig inte direkt att prognosen ska gälla ännu närmare än så! :)

14. wigtor

wigtor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4
    Kör med svenska och hade positionen Gävle.
    Startade om widgeten valde svenska igen fick Gävle som position och då var det som vanligt.

15. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag får helt enkelt testa det lite mer. Vet att jag sett problemet när jag höll på med designen, och jag tror det var relaterat till om klockslagen, eller någon annan del innehöll en lång text (t.ex 00:00 istället för 0:00)

16. wigtor

wigtor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Pixel 4
    Okej

Men det är fortfarande den bästa appen hittils!

En sak som skulle vara grym vore om du gjorde en widget med klocka typ den som finns i hero'n.

Last edited: 15 sept 2009
  17. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Måste hålla med wigtor!
    En Widget med HTC-liknande klocka vore super.
    Har använt Snowstorm ett bra tag nu, fantastisk app. på alla sätt och vis!

18. Frojd

Frojd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Instämmer med föregående, det är en riktigt bra widget! gjorde en factory reset igår och har bara kört snowstorm i bakgrunden idag och har fortfarande "fullt" batteri. Den är snäll mot batteritiden också m.a.o. :)

19. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Ett problem med att köra den som klocka (för övrigt vet jag inte hur klockan i Hero ser ut) är att den då måste vakna upp relativt ofta, åtminstonde en gång per minut, och då kommer den dra mycket mer i batteri.

Vi får dock se vad som händer i framtiden. Det jag jobbar med nu, men på halvfart är att få AccuWeather att funka, samt att lägga till så att man kan köra den som applikation och då i google maps välja att visa väder för den plats man tittar på.

20. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så Kaj.... vad kan vi göra för att få upp dig i fullfart då? :) Förutom snowstorm, nått nytt projekt som lockar? OMX verkade ju skita sig, nått annat på g?