Snowstorm (fd YrVader) - Svensk väderwidget

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Kaj, 1 jul 2009.

  1. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Nu är jag tillbaka i Sverige. Under tiden jag var borta har lite saker förändrats. Bla har google app engine förändrat sin prismodell, vilket gör att det kommer bli dyrare för mig att köra serverdelen där.

    Har börjat leta efter alternativa lösningar, samt hört av mig till Yr för att se om de kan fixa spatialsökningar. Får se vad de säger.

    Ev kommer jag göra så att Snowstorm i framtiden endast finns tillgänglig på Android market för nordiska länder (men appen kommer fortfarande fungera för alla länder)

    Snowstorm 3.0 cachar spatialdata längre i telefonen, så kan även få ned lasten lite den vägen.
     
  2. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om inte jag minns helt fel så visade min 4x1 widget tidigare lite annorlunda tidsramar.
    Numera ser jag - om jag tittar kl 07:00 fredag morgon t.ex -
    1) Fre, 06-12
    2) Lör, 12-18
    3) Sön, 12-18
    4) Mån, 14 - 20

    Går det ändra så att den istället visar t.ex
    Fre, 06-12
    Fre, 12-18
    Fre, 18-00
    Lör, 06-12

    ...eller liknande?
     
  3. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Ser ut som att du i settings har kryssat för alternativet som heter något i stil med "display days in 4x1"
     
    wernhamhogg gillar detta.
  4. wernhamhogg

    wernhamhogg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så enkelt var det!

    Tack för det :)
     
  5. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Med risk för att det tagits upp tidigare:

    Hur är det med uppdateringarna i Snowstorm egentligen? Görs de endast om man är på en ny plats? Jag har uppdateringar en gång i timmen och det funkar fint dagtid tycker jag, men varje morgon ligger kvällsprognosen för gårdagen kvar och uppdaterar man så försvinner den. Just på morgonen är då jag mest vill ha uppdaterat väder så nu blir det alltid att jag får göra en manuell uppdatering.
     
  6. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Vart ligger prognosen kvar? Visas kvällens prognos i widgeten, eller bara överst i prognosvyn?

    Yr skapar ca tre prognoser per dygn och plats. Prognosernas giltighetstid (expire time) varierar, men kvällens prognos brukar vara giltig fram till morgonen.

    Man skall inte behöva byta plats för att en uppdatering skall ske.
     
  7. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    I widgeten ser det korrekt ut, men när jag klickar på den och kommer till prognosvyn så får jag upp nattens prognos. Först tänkte jag att detta kanske bara hände för att den var giltig till 6 och ingen uppdatering har hunnits göra mellan 6 och när jag kollar, men det är samma sak på helgerna när jag sover lite längre och nu idag när jag kollade runt 7.15.

    För övrigt så kliver jag oftast upp straxt efter 6 så jag skulle tycka att det vore en bra idé om uppdateringen alltid gjordes straxt efter timslaget och inte bara 60 min efter senaste uppdateringen.

    Tror jag har sagt det förr men får väl passa på att tacka igen för en grym widget! ;)
     
  8. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Att nattens period visas överst i prognosvyn är en (käng) bugg, och jag har för mig att jag rättat den i versionen jag själv kör (vilket är en beta av 3.0).
     
  9. fia

    fia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en fråga gällande Snowstorms skins. Hade tidigare en Xperia x10 mini pro där jag använde snowstorm och där fanns en massa skins att välja mellan :)
    Nu har jag skaffat mig en Samsung Galaxy s, men nu visas bara 11 stycken skins. Hur får man fram resten?
     
  10. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Jag lade till ett nytt skin i helgen. Lat som jag var så kollade jag aldrig om det funkade, iom att det alltid har funkat smidigt.

    Ser nu att scriptet jag kör på servern endast har genererat en fil med beskrivning över 11 skins. Ev small scriptet pga info-texten i det nya skinnet. Skall kolla på det när jag kommer hem ikväll, och generera en ny fil. Förhoppningsvis kommer du hitta alla skins i morgon igen.

    Tack för felrapporten.


    Edit: Felet borde vara rättat nu, om du kollar skins nu så skall du se alla. Om du inte gör det nu, får du vänta tills om 6 timmar (har jag för mig det är). Appen cachar resultatet så länge.
     
    Last edited: 27 sept 2011
  11. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej, har precis laddat ner snowstorm och gillar den som fan! Men efter ett tag fick jag problem när jag vill byta skin. Det står bara "fel vid nedladdning" eller "fel, det gick inte att radera filer" när jag försöker byta skin. Vad kan det vara?
    Har raderat och installerat om med samma problem, hoppas nån kan hjälpa mig!
    Tack på förhand! (samsung galaxy s2. 2.3.4)
     
  12. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Hm, inget jag tidigare hört talas om.

    Sdkortet får inte vara monterat på datorn när du skall ladda ned ett skin iom att appar inte kan skriva till sdkortet om det är monterat på datorn. Om telefonen inte är kopplad till datorn kan det vara så att ett rättighetsproblem uppstått. Radera katalogen /sdcard/Snowstorm och testa igen. Du kan radera katalogen utan att avinstallera appen.
     
  13. SYRE

    SYRE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Märkte att jag inte kunde komma åt mitt bildgalleri och startade om telefonen och nu fungerar allt som det ska! Tack för en fin widget!
     
  14. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kanonwidget men saknar möjlighet att ställa in hur transparent bakgrunden ska vara, dessutom ser widget bakgrunden knasig ut om man inte har standard antal ikoner i min samsung galaxy note.
     
  15. Fredde88

    Fredde88 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    hur går det med den nya versionen? :)
     
  16. Enka

    Enka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Varför hittar inte widget Helsingborg?
    Helsingborg är ju rätt stort stad så det borde väl finnas med.
     
  17. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Har inte läst här på ett bra tag. Joda, saknar fortfarande grafik, och så länge jag inte har någon bra grafik lär det inte hända mycket. :(
     
  18. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Vadå inte hittar? Menar du när du söker på platsnamn, eller via koordinater?
     
  19. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hittar inga prognoser

    De sista dagarna har snowstorm slutat att fungera för mig. Den misslyckas med att ladda hem prognos oavsett vad jag väljer för location. Är det bara för mig?

    Jag har en Galaxy Nexus med 4.0.2
     
  20. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Skulle vara bra att veta om fler har problem, men jag får iaf ned prognoser, och har inte märkt att det börjat strömma in felrapporter.