Snyggt jobbat Huawei!

Diskussion i 'Honor' startad av cebonit, 27 feb 2017.

1. cebonit

cebonit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Tele2
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Dottern, (som normalt är aktsam med sina grejer), lyckades tappa sin H8:a i backen förra veckan.
    Skärmen sprack upp i ett mosaikmönster och katastrofen var ett faktum. Med gråten i halsen berättade hon för oss vad som hade hänt och lovade att hjälpa till att betala reparationen.

Kostar väl en tusenlapp, tänkte jag. Icke! Kring 1600 spänn hittade jag på nätet och den lokala butiken skulle ha 2000.
    Ok, då får det bli via försäkringsbolaget. Självrisken är ju i alla fall bara 1500. Lämnade in den i Telenorbutiken, (där jag också fick veta att det var tur att jag inte valt att skicka den till nåt ställe där de inte använder originaldelar. Då gäller nämligen inte Telenor Change längre).

De skulle skicka ett kostnadsförslag som jag skulle godkänna innan reparationen utfördes. Idag fick jag ett SMS om att telefonen kunde hämtas i butik. Märkligt, tyckte jag, jag har ju inte fått något pris.
    Skickade tanten att hämta den efter jobbet och hon ringde nu glad i hågen och sa att det inte kostade ett smack!

Det visade sig att Huawei stod för kostnaden, trots att mobilen köptes i september. Här snackar vi Goodwill!
    Hade ju hört talas om deras skärmgaranti, men tänkte att det var ju kört för länge sen.

Dadde, bernard, Warmaster och 8 andra gillar detta.
  2. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 870
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Sånt här blir man så GLAD av att läsa! Känns extra kul när olyckan var framme för nån som det inte händer hela tiden och som verkligen bryr sig om sina grejer.

Ompan, ffodil och cebonit gillar detta.
  3. Ompan

Ompan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    644

MINA ENHETER

Älskar när sånt händer!

cebonit och Asawi gillar detta.
  4. r_o_n

r_o_n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Grattis!!!
    Jag spräckte min skärm igår. Kollade med supporten. Min lur är ganska exakt 4 månader gammal, inte 5 som din. Jag får isf själv slanta upp 2400kr (som är den verkliga kostnaden hos en servicepartner till Huawei). Nu kunde jag ta det på hemförsäkringen och med full försäkring så betalar jag 750kr i självrisk.

Bra att du fick. Men märkligt att de gör så olika bedömningar. Är det verkligen ett seriöst Sverigekontor?