Kan du utveckla detta utifrån artikeln i inlägg No1 ?? Det är en helt annan sak för en Hollywood-film som har hela världen som inkomstkälla !!
Jag vill minnas att det gjordes en film... "Låt den rätte komma in ", denna gjordes för Sverige och en Hollywood... Hur gjorde dem? Hur tänkte dem? Kan andra svenska producenter ta lärdom...? Sluta skyll på pirater... Vi lär ju inte ändra på oss bara för att de där gubbarna PÅSTÅR att de förlorar intäkter... Vad är roligast? Att 500.000 betalar för att se, eller att 5.500.000 ser filmen, och efter att 2.000.000 sett den pirat, kanske de raggar upp en flicka, tar med denne på bio, cirka 1.500.000 betalande kunder, profit? Jag kan trolla med siffror i fantasin. Sent from my Nexus S using Tapatalk
Jo det är väl bara att "snylta" på då isf att stödja svensk film.... Kanske det är den sista filmen som görs med en större budget.... Smarta "toktankare".... ??
Verkligen. Kan man inte vänta går man på bio och sen laddar ner en 720p/1080p BDRip när den släppts Kan man vänta så ignorera steg 1. Ibland kommer det ut en R5 i HD och då e det ju bara till att klicka och va glad.
Säg inte det. Jag fick hem Bröderna Grimm som var en TS, men det märktes inte förrän mot slutet då en kille reste sig. Och det upptäckte jag andra gången jag såg den. Varför fildelningen är så utbredd som den är, både nationellt och globalt, är i regel för att man inte vill köpa grisen i säcken, så att säga. Man tar hem en skiva, lyssnar, är den bra så köper man. Det gäller film, spel och program också. Scenen vill själv att man ska köpa X om man gillade det, just för att stödja utvecklarna/skådespelarna o.s.v. så att de kan göra nytt och bättre. Att folk sen bara tankar för egen vinning är en helt annan sak.
Mja, jag är ju faktiskt det. Man kan ju lätt påstå att jag hade turen på min sida, gällande den rellen. Därför kollar man alltid sample först, innan man tar hem
TS-filmer duger om man vill se den just direkt. På tal om filmen Jägarna 2, den finns ju ute nu i TC-rip (telecine)
Jag ser skillnad på DVD och Bluray och jag kollar bara på DVD om jag blir tvingad. Många tankar även pga bekvämlighet, dom vill inte vänta flera dagar på att filmen eller att spelet* ska dimpa ner i brevlådan. Får dom för sig att se på filmen/spela spelet X just ikväll tankar dom hem det eftersom det är det enda alternativet. Så länge filmbolagen inte förstår det kommer folk att tanka hejvilt. *Steam erbjuder ju dock DLC vilket jag gillar, nackdelen är dock sjuka överpriser. Nya MW3 kostar på nätbutikerna 400 kr medans Steam tar 600 kr för det, så det failar ju även där också. Edit: Om bolagen vore smart skulle dom erbjuda en DLC-tjänst via bittorrent-protokollet. Då kan du snabbt och enkelt tanka hem filmen/spelet och som bonus kan du ju t.ex samla bonuspoäng per X mängd data du samlar som du sedan kan använda för att köpa andra produkter till rabatterade priser.
Jo men då betalar man ju inte för nöjet att se filmen utan man är en simpel tjuv som snyltar på något som någon annan producerat för dyra pengar !! (sen skiter jag fortfarande i Hollywood)
Beställ, tanka, spela? Vad gäller steam så är som du säger tanken fin, men inte i praktiken. Ungefär som kommunism. Har stött på liknande priser på PS3an också. Varför inte ligge 50-100:- under butikspris? Du får ingen fysiskt skiva, förpackning eller liknande, samt att de slipper frakt och diverse miljöutsläpp som är relaterade till transport. Tillgång och efterfrågan, sålänge det är för dyrt att köpa, så kommer folk att fortsätta ladda hem. Jag har gärna min musik digitalt, då jag inte vill/orkar/har plats till att ha 9834567 skivor och gå och byta. Winamp är bättre, man söker efter den låten man vill lyssna på och sen får den gå på shuffle
Om man sen köper den när den kommer ut, för att man tyckte om den. Är man fortfarande en "simpel tjuv" ?
Jo nu har då Kjell Sundvall samt Sonet Film bestämt att den bara ska finnas på Bio så frågeställningen är inte relevant. Tankar man hem filmen så är man en "simpel tjuv" och inget annat !! Hur fattig man än är....svensk film går under om det här fortsätter !!