Söker betatestare till ny spel/tränings app

Diskussion i 'Applikationer' startad av Remanis, 22 aug 2011.

1. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Är där någon djupare idé eller är det bara samla poäng till ingen nytta? Låser man upp någonting?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Hej!
    Det är en funktion som är inlagd där det finns en variabel som påpekar att det är en väldigt viktigt uppdatering och därmed behöver man uppdatera appen innan man fortsätter använda den, så om den är viktigt kommer tyvärr det meddelandet upp.
    I alla fall nu under beta-period. Är uppdateringen inte lika viktigt så får man bara en notifikation att det finns en uppdatering ute men man kan använda appen ändå.
    Om du vill så kan du skicka ditt användarnamn till mig i ett pm så kan vi korrigera din xp som en liten bonus för det missades under din promenad :)

3. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Sporra till träning, eller det är inte viktigt?

4. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

för mig så kunde jag starta fast jag inte uppdaterade iaf.

5. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Men den variabeln ska ju inte missbrukas. I detta fall var det visserligen viktiga felrättningar, men knappast så viktiga att det är bättre att hindra mig från att använda appen. Det skapade då bara irritation från min sida.

Tack, men jag ser hellre att ni använder variabeln med måtta i framtiden; helst inte alls (om det inte rör sig om en gammal version av appen som möjliggör att användaren fuskar, eller liknande).

6. Tobby

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Definitivt och idén är klockren, men jag undrar om konceptet var utvecklat för att göra det bättre. Så man kan göra någonting med poängen?

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det kommer den att givetvis göras. Allteftersom vi uppdaterar nu under beta så kommer det inte komma lika många sådana viktiga uppdateringar.
    Vi vill givetvis att så många som möjligt ska kunna använda appen.

8. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nä, det gick inte.

9. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Tidigare verkar det ha gått att komma förbi uppdateringskravet om man var inloggad och öppnade upp appen igen. Det var även det som ibland orskade en FC när man startade upp den igen. Det ska vara åtgärdat med den senaste versionen.

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vad vi försöker göra är att kombinera ett spel med motion. Vårt slutgiltliga mål är att skapa ett roligt spel som ger ökad motivation till motion och idrott.

Tack för kritiken!

11. Tobby

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Detta hade varit sjukt bra.

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Kul att du tycker så. Det som vi har en beta på är bara en liten del av alla planer och idéer vi har.
    Vi välkomnar all kritik, bra och dålig, oavsett om det är en feature ni vill ha eller någon tanke kring spelet.

13. Tobby

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Kan inte säga mycket för jag har inte testat det än.

14. kanske

kanske Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Om ni vill nå ut till yngre så borde ni kanske fixa ett nytt namn (ungar avstår från allt så fort det är nyttigt/hälsosamt).

Men jag har inte haft några problem alls, riktigt bra idé :)

15. pupe

pupe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

En funktion som skulla vara väldigt välkommet från min sida är att när man spelar in en runda (tex vid cykling, jogging) är att man kan exportera rundan i TCX-format, då slipper man (iallafall jag) ha flera program igång samtidigt för att kunna lägga upp rundan på funbeat.se

16. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Ska absolut testas!

17. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Uppdateringen nedladdad och gpsen verkade stänga av sig ett tag.
    Men efter att jag var inne och kollade efter Spots i Map så fortsatte gpsen att söka när jag gick ur appen. Försökte då att avsluta appen genom Go Launchers System-widget vilket släckte gps-indikatorn i ca 10 sek sedan så startade Healthy Heroes upp igen och gpsen fortsatte att söka.
    Startade appen igen och kom då till Login-rutan och direkt vidare in i appen, och då startade gpsen igen som den ska. Testade nu att backa ur och då stängde gpsen ner utan problem. Nåt är alltså fortfarande inte helt ok, men bättre än sist.

Finns det förresten nåt korrekt sätt att avsluta på? Har Hem och Back samma funktion eller funkar det olika, och om man trycker på Hem när man Checkat in; kommer appen att avslutas då eller ligger den igång i bakgrunden?
    Skulle gärna tänka mig samma funktion som i Endomondo, dvs att tryck på Hem-knappen minimerar appen med en ikon i notifieringsfältet och gps fortfarande igång samtidigt som ett tryck på Back stänger ner appen "på riktigt", den försvinner alltså även från listan över aktiva processer.
    Vad jag kan se så är Healty Heroes alltid igång, finns det nån tanke med det?

18. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Med senaste uppdateringen så upptäcktes en ny bugg som också den har igång gpsen i onödan. Vi jobbar på en lösning. Tack för påpekandet.
    Är man incheckad och trycker på Home eller bakåt så körs en service som sagt i bakgrunden för att stävja fusk och kunna logga rörelser. Servicen gör inget om man inte är incheckad, det ska inte spela någon roll hur du avslutar den bortsett från att det finns en till gps bug.

Ska ta en titt på endomono för att kolla.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

19. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej

Amer heter jag och är en av grundarna och Lead developer på Healthy Heroes. Jag tänkte svara på funderingen "vad är poängen med poängen" ( you see what I did there) :D.

Först och främst, som min kollega Zooklubba nämnde, vi försöker sporra till träning och motivation genom spel och utmaning.

Denna version som vi har släppt som beta, är bara ca 10% av alla ideer vi har för framtiden. Vi har massor, MASSOR med ideer för hur vi ska använda dessa Heroes. Bara för att nämna ett exempel, tänk er ett simpelt Facebook spel, där man tävlar mot sina vänner genom att att köra en racerbil. Tänk er att de attribut ni bygger upp med er Hero, kan "importeras" till racerbilen. Så ju mer Stamina ni har, desto snabbare är bilen, eller ju mer Agility ni har, ju lättare är den att styra. Förlorar ni hela tiden? Ja då är det bara att gå ut och springa för att göra bilen snabbare!

Det är en av våra ideer, men vi är ett litet Chalmers finansierat startup som har väldigt begränsade resurser, så vi får helt enkelt ta ett steg i taget och se vart det leder!
    Det är alltid kul att höra vad ni har för ideer och tankar kring detta, och ni får hemskt gärna "posta" dom på HH forumet med. Har ni vägarna förbi Stena Center i Göteborg, får ni gärna komma förbi på en fika och snacka lite :).

Amer
    Lead developer

Over and out!

Last edited: 23 aug 2011
  20. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Blir det inte lätt att fuska och så för dom som sysslar med sånt? Typ åka bil/tåg och säga att man springer?
    Eller lägga mobilen på hemma och checka in som att man är på gymmet medans man egentligen sover osv?
    Går det att sätta nån hastighetsbegränsning och sånt kanske? Om appen känner av att man "sprungit" en lång sträcka orimmligt snabbt, eller att sätta timelimit på gymmet etc? :P

Last edited: 23 aug 2011