Hej
Amer heter jag och är en av grundarna och Lead developer på Healthy Heroes. Jag tänkte svara på funderingen "vad är poängen med poängen" ( you see what I did there)

.
Först och främst, som min kollega Zooklubba nämnde, vi försöker sporra till träning och motivation genom spel och utmaning.
Denna version som vi har släppt som beta, är bara ca 10% av alla ideer vi har för framtiden. Vi har massor, MASSOR med ideer för hur vi ska använda dessa Heroes. Bara för att nämna ett exempel, tänk er ett simpelt Facebook spel, där man tävlar mot sina vänner genom att att köra en racerbil. Tänk er att de attribut ni bygger upp med er Hero, kan "importeras" till racerbilen. Så ju mer Stamina ni har, desto snabbare är bilen, eller ju mer Agility ni har, ju lättare är den att styra. Förlorar ni hela tiden? Ja då är det bara att gå ut och springa för att göra bilen snabbare!
Det är en av våra ideer, men vi är ett litet Chalmers finansierat startup som har väldigt begränsade resurser, så vi får helt enkelt ta ett steg i taget och se vart det leder!
Det är alltid kul att höra vad ni har för ideer och tankar kring detta, och ni får hemskt gärna "posta" dom på HH forumet med. Har ni vägarna förbi Stena Center i Göteborg, får ni gärna komma förbi på en fika och snacka lite

.
Amer
Lead developer
Over and out!
Click to expand...