Söker betatestare till ny spel/tränings app

Diskussion i 'Applikationer' startad av Remanis, 22 aug 2011.

1. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Läs under Honesty på denna sida. De har alltså gjort vissa insatser för att stävja sådana simpla fuskmetoder. Men självklart kommer det att gå att fuska, om man vill det. T.ex. kan man väl enkelt fake:a sin GPS-position.

Last edited: 23 aug 2011
  2. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

En av de vanligaste frågorna folk ställer handlar just om fusk. Vi har gjort en del för att försöka "upptäcka" om det rör sig om fusk eller inte.

Tex, man kan skapa en spot hemma och checka in på den. Men den spotten kommer alltid bara ge 10% av det totala XP värdet för att den kommer aldrig att bli "verifierad" (då det är samma användare som checkar in på den hela tiden). Det krävs 15 unika checkins på en spot innan den blir 100%. Befinner man sig på en "legit" spot går detta ganska snabbt. Skapar man en spot hemma kommer detta att ta ett tag, även om man blandar in familjemedlemmar så blir det nog svårt att få till 15 unika checkins :P. Visst, man kanske kör ett Yoga pass hemma, men vi VILL uppmuntra till att få folk ut och vara sociala. Så att vara social och befinna sig på spots där andra Heroes tränar, ger mer XP för att det är tanken!

Sen kommer vi i framtiden även lägga in coola spelelement där t.e.x Heroes från samma faction (SU eller DoL) buffar varandra om de befinner sig på samma spot och ger ännu mer XP. Redan idag kan man se på kartan (i map View på appen) om det befinner sig en Hero på spotten just nu eller inte när man ska checka in!

Sen kan man ju visserligen, som vissa säger, "fejka" sin GPS position, eller checka in på ett gym och vänta i 15 min (som är minimitiden). Gör man sig det besväret tycker vi att man förtjänar XP poängen! :)

Amer
    Lead developer

3. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Finns det nån plan på när nästa release som löser den "nya" gps-buggen släpps?
    Just nu så stänger gps ner om jag går ur programmet men låter jag telefonen ligga idle i ca en timme och tittar på den igen så ligger gps och trackar position. Kör jag då en Force Close på Healty Heroes så stänger även gps ned så det är ju den appen som håller gps igång..

Måste alltså gå in i Inställningar -> Plats och Säkerhet och deaktivera gps helt för att mitt batteri inte ska dräneras av onödig gps-tracking.

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Mitt mål är under dagen.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

5. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Förslag.

När man kollar på sin Actionwall så står det ju tex att man fick "200 XP completing a session of Powerwalking" och hur längesedan det var.
    Tycker det hade vart nice om man såg hur länge man tränade också, och kanske hur lång sträcka man gått/sprungit.

Och om man kunde se vägen man tagit sig på en karta som man kan på vissa tränings-apps, och om man var på gymmet tex så kan man se på kartan vart man man gymmade osv :)

6. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det hade varit trevligt om ni kunde komma med alla dessa förslag på HH forumet :).

Men jag kan kommentera ditt förslag. Som produkt på en "ganska" mättad marknad av fitness och träningsapps så försöker vi profilera oss på ett sätt som skiljer oss från alla andra. Vi vill helt enkelt ses som ett spel, inte som en träningsapp. Därför visar vi inte standard "träningsinformation".

Vi vill helst att, efter Beta perioden som kommer att pågå i ca 4-8 veckor, koppla upp oss mot alla dessa träningsappar som finns (Runkeeper, MapMyRun, Fitbit, Funbeat etc etc). Det är i alla fall våra tankar kring detta, men det kan hända att vi har fel :P. Vi kanske kan slänga in basic information som tex tid och sträcka. Det kanske räcker. Jag vet inte, men det kommer att visa sig ;)

/Amer
    Lead developer

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

En ny uppdatering finns ute på market! Den här uppdateringen är inte lika viktig så ni kommer att kunna använda appen ändå men vi rekommenderar er till att uppdatera oavsett!

Utöver gpsbuggen så har några andra mystiska buggar också blivit lösta. Mer går att läsa här

8. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Eftersom jag inte vill sluta använda mitt Endomondo så tycker jag att detta låter väldigt lovande.
    Tyvärr blev jag tvungen att avinstallera eran app utan att ha hunnit testa den då jag inte har utrymme i min Desire för fler härligheter.
    Får nog vänta med att testa detta tills den dagen jag byter lur...

9. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det var tråkigt att höra :(. Om vi lägger in möjligheten att man kan installera på SD kort, skulle det få dig att testa? :)

/Amer
    Lead Developer

10. Kajlie

Kajlie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S20+
    Låter faktiskt jävligt kul! Ska lätt testa!

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det finns stöd för app2sd. men det är lite sisådär med tanke på att vi använder en service så den kanske inte fungerar fullt ut.

12. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Ja, fast om inte appen fungerar fullt ut då så känns det ju inte som en bra lösning.
    Testa vill jag ju. Jag får väl helt enkelt avinstallera ett par andra appar så länge. Såna som inte används dagligen.

Men tror ni att ni på något sätt kommer kunna koppla ihop med t.ex. Endomondo i framtiden?
    Det hjälper ju inte mitt utrymmesproblem, men jag kan väl inte köra båda samtidigt pga GPSen och då kommer jag ju prioritera Endomondo.

13. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Nu vet jag inte om du har läst min post om andra träningsappar. Men vårt "mål" är att vi vill ingå partnerskap med alla möjliga träningsappar på marknaden (nike+, runkeeper, funbeat, endomondo etc etc). Då kan du använda din favorit app, och data kommer att skickas in från respektive app rätt in i din Hero :).

Det är planen, men först måste vi bara se till att allting "fungerar" som det ska. Och det är det vi behöver hjälp med. Och hittills har vi fått VÄLDIGT värdefull feedback :) Keep em comin ;)

/Amer
    Lead developer

14. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Blir till att Köra ihop lite poäng snart. Gym och sen en 30minuters promenad.

Har inte stött på GPS problemet alls, ändå kör jag Miui på min Rootade Desire Z.

Återkommer med buggrapport om jag stött på något.

15. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Såvitt jag vet så går det att ha två stycken som vill åt GPS:en.

För övrigt laddade jag upp en ny uppdatering, vissa har rapporterat att buggar fortfarande finns med GPS:en. Rapportera dessa gärna så detaljerat som möjligt!

16. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Här kommer ett litet tips ! :D

Om man är ute i skogen o joggar så kan ni ha random events i ens närhet, kommer typ "alien attack" så måste man springa till den punkten under en viss tid för att klara av attacken! Och så får man kanske bonus exp om man inom en viss tid återgår till sin ursprungs plats när man fick attacken o fortsätter jogga :P hoppas ni förstår :D

17. TpS

TpS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Går utmärkt att kombinera olika apps som kräver gps.
    Körde Endomondo samtidigt som Healty Heroes på min senaste runda utan problem.
    Brukar även köra Endomondo i bakgrunden när jag är ute på mina TURF-rundor och dessa två krockar inte heller på nåt sätt.

carnaval gillar detta.
  18. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har du spionerat på oss när vi har våra "crazy brain storming sessions"? Vi har precis den iden, och en annan, lite mer "capture the flag" grej där man ska flytta en flagga från ens hem till gymmet typ.

Sen kan vissa spots bli attackerade och det krävs checkins från 20 heroes för att rädda spotten....

Sen kan man ha zone kontroll där man ser på kartan vilka zoner SU har och vilka zoner DoL har...

Så kan man.....
    Eller så kan man....

Om ni bara visste vilka ider vi har :D

Men som sagt, keep em comin :D

19. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    691
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    hade gärna sett att man ser på kartan när man går med gpsen igång annars ser det bara så tråkigt ut.

20. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Har reggat mig nu, men sen då? Jag lyckas inte logga in på sidan och jag har inte fått något mail. *Förvirrad*