Söker betatestare till ny spel/tränings app

Diskussion i 'Applikationer' startad av Remanis, 22 aug 2011.

1. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Du ska klicka på "I have the code" och ange koden "swedroid". Sen är det bara att följa instruktionerna.

Jag tror du har "signat" upp dig på framsidan, det är inte det du ska göra :P.

2. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Nä, läste i tråden att man skulle göra så, men har inte sett några instruktioner. Får kolla igen.

Fattar nu.

3. carnaval

carnaval Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jodå jag läste den. Men det lät för bra så jag var tvungen att fråga om det verkligen stämde :)

Självklart ska ni/vi testa klart först. Det låter lovande!

Och tack alla ni som lärt mig nåt nytt. Vet inte varför jag fått för mig att gps:en bara kan användas åt 1 app i taget. Har väl läst det i nån tråd här skulle jag tro. Har aldrig testat själv.

Ska försöka göra plats och installera igen så jag kan börja testa lite.

4. loppen1730

loppen1730 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skulle vara jätte skoj att prova, jag som precis tänkte börja träna igen!
    Men....Jag gick inte och skrev in allt och när ja skulle välja sida hängde sig allt och nu kommer jag varken in på mitt konto eller "Hero"..
    Hjälp? :-)

5. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Oj! Kan du PMa mig din email/username så kan jag titta på va dom har hänt?

6. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vi verkar ha nåt problem med registrerings proceduren. Återkommer så fort det är fixat.

PMa mig ert användarnamn/email och vilken sida ni har valt om ni har försökt registrera er.

/Amer

7. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Servrarna verkar må lite dåligt. Chatten fungerar för tillfället inte för alla användare heller.

Kan slå ett slag för att den, förhoppningsvis sista, gps-buggen verkar vara åtgärdad!

8. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    691
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Hade gärna sett att när man går en rutt så ritas ett streck så man kan se själva rundan som i dom flesta tränings apps, och om gpsen har tappat täckning nånstans så är det bra att se hur mycket som inte räknades in i rundan.

9. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Servrarna är tillbaka nu, ursäkta röran!

Mortus, noterat!

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Har uppdaterat appen till RC23.

Tyvärr är det så många som får appen att FC:a med gamla versioner. Då denna versionen förhoppningsvis ha fixat sista gps-buggen och andra småfix, alla de som äldre versioner FC:ar för, så ser vi det som viktigt att alla uppdaterar.
    Det är därför den tvingar till uppdatering.

11. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Snabb som jag var med förra uppdateringen så smög sig en ganska allvarlig bugg med som orsakade en hel del FCs. Nu är den åtgärdad och nya uppdateringen är ute på market. Den tvingar givetvis av ovanstående anledning till uppdatering.

Ber om ursäkt för misstagen, blev lite för ivrig att släppa ut den nya uppdateringen :)

12. Tobby

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Efter att jag installerat appen så märkte jag att den tog jävligt mycket batteri. Märkte också att den startade av sig själv även när man dödat den med Advanced Task Killer. Detta är ingen bra kombination. Och andra sidan kanske det beror på Min plats-inställningarna? Jag hade inte "Använd trådlösa nätverk" aktiverat innan.

13. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Kul att så många vill vara med och testa!

Vi hade ett stort tryck av folk som ville ha ett konto. Då det verkar gå enligt planerna med checkouts/checkins/badges/missions osv, har vi valt att utöka "swedroid" koden med ytterligare 100 konton.Besök Healthy Heroes home och klicka på "I have the code".

Som vanligt är det först till kvarn som gäller!

Ett steg närmare "öppen" beta!

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Wall of text, för en förkortning läs sista raden.

Har du alltid igång gps:en under inställningar oavsett om du använder appen eller inte?
    Om du inte använder appen eller är incheckad så drar appen i princip inget batteri, eller nja, den drar inget. Eftersom den inte gör något. Oavsett om det finns en service eller inte så gör den inga beräkningar. Så den tar väl några ytterst få små pA för att hålla RAM-minnet igång men inget mer än så. Men det är inget som appen gör utan Android som OS med dess garbage collectors m.m

Att ha igång GPS:en på telefonen trots att man inte använder appen drar batteri, men det är telefonens gps som drar i så fall.

Appen ska startas när du startar den, att använda Task Killer vet jag ej hur exakt de dödar applikationen eftersom API:erna för att döda processer inte är helt öppna från Googles håll så att säga. Att använda task killers är inte heller något att rekommendera då de tenderar att leda till sämre batteritid.

Vad exakt är det du dödar? Service-processen eller appen?

Stänger man av servicen från inställningar -> Aktiva processer så startas den i alla fall inte upp för mig igen.

Edit:

Jag kan tillägga att vi arbetar på en lösning där servicen dödas när den inte används. Förvänta er en uppdatering imorgon som inkluderar detta och lite annat smått och gott!

Last edited: 25 aug 2011
  15. andred

andred Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Om du med "att ha igång GPS:en" menar att inställningen "Använd GPS-satteliter" är ikryssad i Androids inställningar så stämmer detta inte. GPS:en drar enbart batteri när den faktiskt används, inte för att man har kryssat i denna inställning. Det är en seglivad Android-myt.

Det finns fortfarande (med RC24) kvar någon bugg med Healthy Heroes som gör att den drar igång GPS:en ibland, trots att jag inte använder appen. Jag har märkt detta genom att GPS har aktiverats helt plötsligt, och kör jag force close på Healthy Heroes (som ligger kvar i bakgrunden) så stängs GPS:en av omedelbart.

16. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har du möjlighet att få fram nån detaljerad logg som du kan skicka oss? Det skulle underlätta grymt!

17. Tobby

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Använder den på grund av att telefonen blir seg när man har för mycket igång.

18. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

När det händer, har du möjlighet att maila logcaten från ex alogcat(finns på market) eller maila en lång beskrivning hur du fick fram felet till [email protected] hade underlättat grymt!
    Om du har möjlighet får du gärna pma eller maila mig en mailadress så kan jag skicka lite mindre testade RCs.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

19. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    När jag står utanför gymmet och ska checka in så hittar den inget. är det meningen att man ska lägga till alla ställen själv? Jag trodde den skulle hitta grejer i närheten som med google maps men de gör den iaf inte för mig

20. Remanis

Remanis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vi har importerat in alla spots vi kunde få från Posten (ca 1700 spots). Om du inte hittar någon spot kan du börja söka, du måste skriva hela namnet på gymmet innan google places visar resultat.

Hittar du fortfarande inget kan du bara lägga till spoten!

Fråga gärna om det är nåt mer du undrar

/Amer