Söker bra "bonuskreditkort" som stöds av Samsung Pay

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Nexa, 24 okt 2017.

  1. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Börjar man från scratch och blir värvad till AMEX (och därmed får 12-18k) så är det inte speciellt svårt att nå 50000 eurobonuspoäng vilket är det som krävs för att man själv skall kunna åka en T&R businessclass till valfri SAS-destination.

    Vouchern gäller det året man får den och hela nästa år, dvs får man en idag så gäller den t.om. 31:e dec 2019. Sedan vill jag minnas att så länge man bokar innan den går ut så går det utmärkt att åka även efter den gått ut.

    Har själv värvat en del vänner och hjälpt de till deras första businessclass-resor med SAS :) Största problemet brukar vara att hitta tillgängliga bonusbiljetter, men så länge man är flexibel så går ju även det.
     
    Jockmokk och bernard gillar detta.
  2. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    150k i spend kan jag komma upp i med räkningsbetalning. Dock flyger jag sällan i tjänsten numera, och privat blir det väl en 2-4 resor om året plus nån enstaka inrikes. Ligger på silver EuroBonus för tillfället, rätt långt upp till guld.

    Gillar ju givetvis att resa och flyger gärna SAS, och mer resande lär det bli när jag byter jobb och har mer fritid [emoji16]

    Vill egentligen ha ett kort som fungerar med Samsung pay, samt ger bra förmåner gärna inom resande. Helst ett kort utan årsavgift, men är bonusen/förmånerna riktigt bra får avgiften ses som en 'investering'
     
    bernard gillar detta.
  3. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Ja, American Express verkar inte fungera med Samsung Pay nu när jag googlat det.

    Nu är det oklart vad för resor du flyger, men flyger du en till Asien/USA i ekonomi med SAS så ger ju det 6000-9000p. Skaffar du SAS AMEX Premium så får du 12000p (vid värvning) och när du handlat för 150k så har du ytterligare 22500p, dvs 40,5-43,5k. De sista poängen kan du fixa på lite olika sätt, genom fler resor eller genom olika partners som t.ex. Coop/Preem.

    Men visst du åker på avgift för Amex Premium 1000kr/år (första året är dock gratis om man blir värvad), betalo/billihop (2500kr om du betalar räkningar för 100k) och skatter och avgifter för själva resan (1k högt räknat om du flyger endast SAS). Så totalt 4500kr, dvs i storleksordningen av vad en ekonomiresa kostar. Men du får businessclass och det kostar väl kanske runt 16-30k, så "investeringen" är väl inte helt dålig.
     
    bernard och Jockmokk gillar detta.
  4. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Tack för input och förklaringarna :) har helt klart lite att sätta mig in i..
     
    bernard och Crown gillar detta.