Söker liten bluetooth handsfree som kan hantera Whatsapp

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av Tom Hardy, 13 sept 2018.

  1. Tom Hardy

    Tom Hardy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Är på jakt efter en trådlös handsfree med bluetooth som även kan hantera Whatsapp som ju har ett eget filformat (Opus). Kraven är att den ska vara så liten som möjlig, gärna att den inte går att upptäcka utifrån då man inte gillar att man använder telefoner på mitt jobb.

    Men dessa krav kanske inte går att förena? Har hittat pyttesmå handsfrees som är så gott som osynliga men dessa kräver att man bär nån slags antenn runt om nacken och det är lite overkill för mig.

    Det har har hittat som kommer närmast mina krav hittills är Rowkin Super Mini plus, men dels går det att se att man har den och dels så verkar den inte hantera filformatet som Whatsapp använder.

    Rowkin™ Mini Plus+- True Wireless Earbuds- Bit Series

    Någon som har några andra ideér?
     
    thomastina gillar detta.
  2. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Det går ju att hitta rätt mycket sådant om man söker på Gearbest och liknande. Även Fyndiq har ju en del.

    Kan ju vara värt att testa något billigt.
    Vad är det med just WhatsApp som måste fungera?


    Även jag har restriktioner på hur jag kan använda privat telefon i mitt arbete. Då har min Huawei Smart Watch varit bra. Jag kan ha telefonen på i mitt skåp men ändå få notifikationer och svara kort på meddelanden.

    Nu ska jag inte moralisera, men ändå.
    Tänk på att restriktioner finns av en anledning, är det värt att riskera jobbet för att komma runt ett uttalat förbud?
     
    katho gillar detta.
  3. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Hittade en sida

    Why your WhatsApp audio message can't play over bluetooth device?


    Kom att tänka på en sak.
    Förr höll jag på med routers, appar som tvingar ljud gå till specifika högtalare eller enheter.
    Kanske det funkar på whatsapp?

    https://play.google.com/store/apps/details?id=audiomix.audiooutputsource&hl=en_US
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.woodslink.android.wiredheadphoneroutingfix.pro
    En app som blev bannad från playstore..
    Mono Bluetooth Router Apk Download
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.maxistar.monobluetoothfree

    Vissa Sony bluetooth hörlurar har fått firmware uppdateringar, men de är inte så små som du önskar.
    Första länken innehåller en slags debugging guide där kort sammanfattat kan man plocka fram en opus fil.
    Försöka spela upp den på telefonen och se om ljudet kommer genom bluetooth headsetet och på så vis få svar direkt på om det funkar eller inte.
    På så sätt kan du också prova apparna jag länkade.
    Jag ska prova också lite senare på skoj skull

    Testfiler, opus
    Examples – Opus Codec
    Opus examples
    Download OPUS Sample Audio File (.opus) - Free Sample Download
     
    Last edited: 14 sept 2018
  4. Tom Hardy

    Tom Hardy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T
    Tack för tipset om Gearbest, den hade jag inte hört talas om innan och där fanns en del kul dock inte vad jag sökte nu.

    Angående att använda mobil på jobbet är det så att så länge man använder jobbtelefon så är det ok, men inte privat. Detta för att en del har missbrukat det och suttit och spelat spel bl.a. så därför är privat mobil förbjuden under arbetstid. Nu är det förvisso inget som beivras så jättemycket men tänkte ändå inte väcka den björn som sover utan sköta mina privata samtal diskret. Är det så att dom kommer på mig så får jag muntlig varning, vid upprepade förseelse skriftlig.

    Tack för länkarna Johnconnor, där fanns mycket kul att gå igenom. :)
     
    bernard gillar detta.
  5. thomastina

    thomastina Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Vet inte om whatsapp plus kan ansluta Bluetooth-headsetet, efter att jag laddade ner whatsapp plus techbigs om och hade en fantastisk upplevelse?
     
    Last edited: 27 aug 2020
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Telefonen ansluter bluetooth-headset, apparna använder den kopplingen för ljud.