Rekommenderar BlackVue Dr-750s varmt. Finns både som 1ch (endast fram) och 2ch om du önskar kamera i bakrutan med. Blackvue är väl bilkamerornas svar på Gopro. Hade tidigare en billig kamera från Xiaomi men uppgraderade till denna, helt klart värt prisskillnaden. Har du wifi i bilen kan du kolla upp den och se på klipp över molnet. Jag har min ansluten till cigguttaget då det kändes enklast i min förmånsbil, finns alternativ för fast installation om man önskar det. Kostar ju en slant vanligtvis men kommer troligen dyka lite under black friday.
Finns mycket att fundera över vad gäller funktioner kontra pris. Xiaomin jag hade gav jag 800kr för. Helt okej bild men ibland lite grynig. Den körde med 30fps så kunde vara svårt att se detaljerna ibland. Jag saknade även hastigheten i mina videos då den inte hade inbyggd gps.
Uppgraderingen till Dr-750s 2ch gav mig klart tydligare videos i 60fps (man ser reggskyltar) och hastighetsangivelse. Kameran i bakrutan var inget måste men en kul grej. Den kostade mig 2600kr.
Ett något billigare alternativ jag läst mycket gott om är Viofo A129. Finns också som endast framkamera men heter få A119s. Har inte sett någon svensk återförsäljare av den men är ju smidigt att beställa från Amazon.
Finns mycket Youtubevideos där de jämför olika kameror, där kan du se hur bilden skiljer sig åt på dem.
Last edited: Nov 10, 2019