Ok, efter att ha spelat nu ett par timmar och testat både PS4 titlar och Miles Morales PS5 spel så måste jag säga att detta är en sån sjuk uppdatering kontra ps4 PRO.
Menyerna är så grymt härliga, väldigt genomtänkt och allt är så mycket rappare. Jag spelade rätt mycket gran tourismo ett tag men tröttnade på de otroligt långa laddtiderna, dom är MYCKET kortare. Samma med Final fantasy 7 remake, vissa laddtider var uppe i 1min 36sek, nu laddade jag samma på 32sek. Sen känns just det spelet som om att det flyter på bättre.
Miles morales är en fröjd för ögat, men som många skriver, man uppskattar 60hz över 30hz 4k raytracing men personligen störs jag inte så mycket av lägre hz.
Ljudmässigt då, inte så farligt alls, inte i samma nivå som ps4 PRO tack och lov! Den blåser lite men inte så att man störs av det.
Däremot så är det knäppt att säga men kontrollen i Playroom är helt otrolig... man hade hört att det var revolutionerande kontroll men det här är ingen helt egen klass för sig.
På början av spelet så slänger dom in ett gäng små robotar ”i kontrollen” så när man tiltar kontrollen så känner man hur dom dunsar runt I KONTROLLEN! Och det är så verkligt! Dom hoar och stojar genom kontroll högtalaren oxo men det är rätt häftigt asså, det känns fysiskt att alla är samlade i en ände. Sen de häftiga triggerna ... känns knasigt att det som känns mest revolutionerande är kontrollen.
Jag är grymt nöjd med den! Och ångrar inte en sekund att jag inte sålde av den direkt

Click to expand...