Okej. Knepigt, på sonymobile står det "kommer snart" fortfarande. Får hoppas CDON får in den i lager så snabbt som möjligt då också! Förövrigt väldigt knepigt att du inte fick med en laddare. Visst har man ett antal men en till laddare skadar aldrig. Undrar också hur skärmen syns i solljus, kanske lite svårt och testa det nu när hösten är här.
SonyMobile.se? This site has been suspended. Ställde frågan på deras facebook sida, inväntar fortfarande svar (dom skulle undersöka saken)
Kollar man på sonymobile.com/se/ (tack för rättningen) och klickar sig fram till klockan står det under paketinnehåll Paketinnehåll SmartWatch 2 SW2 Handledsrem USB – laddningskabel för mikro-USB Dokumentation Jag tycker det ser ut som en laddkabel ska vara med. Jag får nog kolla i förpackningen en gång till! Ganska snart efter att jag beställt min övergick den till "kommer snart". Detsamma verkade gälla en Miracast-mojäng som de också hade att köpa. Den är nu också under "kommer snart". Min misstanke är att verkar stå så när prylarna är slut på lager.
Om det står att du skulle fått med en laddningskabel men inte fick det, kontakta dem! Borde ju kunna lösas på något sätt så att du också får en.
Hur känns den att ha på armen? Klumpig eller tung. Vänjer man sig att den är "lite större" än en vanlig klocka? Någon uppfattning om batteritiden än? Många frågor men man är ju nyfis, vill själv ha en till julklapp
Laddningskabeln var med! Det var en 15cm kort sladd som var inklämd under en bottenplatta man kunde tar ur kartongen. Klockan känns inte på något sätt tung eller stor. Jämför man med många ganska stora "dykarklockor" är skillnaden ganska liten. Idag prövade jag också displayen i direkt soljus och den beter sig precis som min GPS som också har transreflektiv skärm - allt syns bara bättre. Jag har ännu inte laddat klockan, den stod på ca 80% när jag först startade den och har nu haft den i två dagar och är nere på ca 35-40%. Man grejjar ju rätt mycket med klockan i början och batteriet kanske ännu inte är motionerat så jag tror definitivt på att 3-4 dagar är sanning även för oss "vanliga". Däremot tror jag telefonen drar aningen mer ur sitt stackars batteri, men jag är ännu inte helt säker. Inte så konstigt kanske, klockan och telefonen kommunicerar ju ibland.
Mycket glädjande nyheter! När jag får hem min klocka så ska jag komma ihåg att inte drabbas av panik om jag inte hittar laddkabeln, tack för tipset.
Vad händer om du går ifrån telefonen så att de tappar kontakt via blåtanden? Visar den fortfarande väderdata men inga mess från t.ex facebook eller sms?
den finns o köpa nu på http://www.sonymobile.com/se/products/accessories/smartwatch-2-sw2/#black tyvärr lyser Sony SmartWatch SW2 Metal med sin frånvaro
Metal finns också att beställa köpte precis en http://shop.sonymobile.com/se/accessories/ på den sidan står det * kommer snart men klicka du på en av produkterna så "finns den i lager" (verka det som)
Jag har använt klockan både till att svara och ringa då mobilen är ihopkopplad med bilen via blåtand. Funkar stenbra! Man känner en kort vibration (två surr) i klockan när den tappar kontakten och en annan typ av vibration (ett surr) när den åter får kontakten med telefonen. Rätt bra faktiskt, man får en varning om att man kanske håller på att glömma sin fina nallen på något obra ställe Jag har inte hittat väderdata-appen ännu, men sms ser jag, email ser jag. Facebook har jag inte aktiverat ännu. Den envisas med att få tillåtelse att posta meddelanden på fejjan, något som jag inte är överförtjust i...
Nu står det "nyhet" och "i lager" på förstasidan också. Jag hoppas CDON får in klockorna i lager nästa vecka...
Har själv beställt en från Clove: http://www.clove.co.uk/sony-smartwatch-2 Cirka 2-300 kronor billigare mot Sonys egen butik.