Problemet låter väldigt typiskt för ett batteri som håller på att bli dåligt annars. Det kanske bara slumpat sig som så att det sammanföll med 6.0. Hur gammal är klockan? Har du kvar garanti på den? Här är, tyvärr, den bästa guiden jag kunde hitta (hårfön kan användas istället för värmepistol, var dock försiktig så den inte blir för varm....): Jag hittar dock inga reservbatterier någonstans...
Då borde det gå på garantin. Blir dock lite lurigt om du inte har något kvitto, men prova med Xperia Care i alla fall http://repair.sonymobile.com/se/#/
Så lätt gick det inte direkt...Beställde ett metallarmband på fm (Måndag) och skulle betala med kort som inte gick igenom. Chattade med Sony och det fanns ingen beställning. La då en ny order på em med banköverföring och fick direkt en orderbekräftelse. Betalade in (..och är draget) men har tills nu inte fått någon bekräftelse på betalningen eller info om att det är på väg.... Chattade igen med supporten som säger att det är märkligt för han ser beställningen men att armbandet har varit slutsålt under en lång tid...och nu är det ju förstås det igen...jaja han skulle återkomma under dagen så får vi se...slutar väl med att man inte får något...
Jag gjorde också en banköverföring men tydligen skulle man gjort en "utlandsbetalning" fick ta en screen på överföringen och maila in. Pengarna hade tydligen gått till bank of Skottlands filial i Sverige tog lite tid men löste sig.
Nån som har problem med att samtal inte dyker upp på klockan? Jag gillar att ha min telefon på ljudlös och att jag ser på klockan om det ringer, men inget händer när det ringer... Sms och mail fungerar klockrent.
Jag vet inte men kolla Settings=>Permissions=> Google play services alterntivt System Permission om du har "phone enabled". Jag vet inte som sagt men prova.
Sonys hemsida. Såg det bara när jag kollade via dator, i mobilen har jag aldrig sett att det funnits. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Går in via "dator" konfiguration på mobilen men har aldrig hittat något metallarmband när jag har kollat.