WFT laddade min till 100% igår 22.30. I morse var det 75% med GPS av Inget fancy skin (digital) med hh:mm Får testa att starta om den.
En omstart verkar ha löst batteriproblemet. Har gått i 36h nu, och jag har 48% kvar. Då har jag haft den med på ett löppass i en dryg timme, så det blir klart godkänt.
Verkar som det inte blir nåt Wear 2.0 för den :/ http://www.androidcentral.com/these-are-smartwatches-will-get-android-wear-20
Sen å andra sidan så finns det folk på xda som har fått besked direkt från Sony att vi ska få aw 2.0 .... Time will tell...
Ja, det verkar vara lite delade bud. Jag hade varit en mycket klad hest om det visade sig att den får AW 2.0. Hårdvaran verkar inte vara något problem då andra klockor med Snapdragon 400 också verkar få det.
Jag håller helt med dig! NFC, wifi, gps etc.. Innehåller ju mer lull lull än vad många andra modeller kan ståta med. Oavsett vad så bör det ju komma hemkok till den.. men jag håller tummarna för att tillverkaren skänker klockan ett par extra år
Här är förresten tråden jag baserar det på för den som finner det intressant. Innehåller mest besked från diverse supportpersonal så det kan visserligen lika gärna vara felaktig info. https://forum.xda-developers.com/smartwatch-3/general/upgrade-to-android-wear-2-0-t3495518
Det franska svaret var väl det mest hoppfulla. Fast de säger ju egentligen bara att den tekniskt är redo för 2.0 Innan dess var ju de flesta i tråden rätt pessimistiska. Vet inte om det ligger något i det där med att 2.0 skulle vara optimerat för runda klockor. De är ju oense om det också
Känns som om de stänger ute en del av marknaden om de bara fokuserar på runda klockor... Tror den biten ska tas med en stor skopa salt
Jag har haft min SW3 i drygt ett år nu och är väldigt nöjd. Men nu har stegräknaren plötsligt slutat fungera. Någon som vet hur detta kan åtgärdas? Har provat omstart av klockan utan resultat.
Fast det är inte Snapdragon 400 som används i SWR50. Teamet bakom klockan på Sony finns ej kvar såvida inte Google fortsätter med uppdateringarna på egen hand.
Tusan, glömde bort att Sony var rätt ensamma om att använda Broadcom. Ja, det är ju inte så lovande då...
Olyckan var framme och mitt metall armband sprack i plasten till metall länken. Har under dagen kollat några affärer efter ny men inte lyckats hitta. Sony direkt går inte heller att beställa från heller. Är det någon här som kan rekommendera var man kan beställa nya armband eller bara fäste för SWR50 att stoppa i för standard länkar. Eller någon som har liggandes och vill bli av med någon.
Har lämnat in mitt metallarmband för garantiåtagande för andra gången. Det är dålig konstruktion, där plasten är den svaga länken som leder till ett brott. Anledningen till denna uppbyggnad är för att inte störa ut GPS-signalen.
Jag har med lämnat in den för samma fel och fått ny. Ska göra ett försök till på måndag men tror nog det blir svårt nu när det börjar bli 2år sedan den köptes tror jag. Därför hade man kanske kunnat köpt några swr510c hållare så man kan ha kvar klockan och byta remmen i stället tills något nytt intressant hinner komma. Använder klockan dagligen.