Hmm, besvikelse att höra ändå, men var ändå vad jag förväntade mig baserat på övriga recensioner. Jag sitter just nu varje dag och försöker bestämma mig om jag ska köpa Sennheiser MTW2 eller WF1000XM4, och jag hattar fram och tillbaka mellan dom... där jag känner att i princip allt med Sony-lurarna är bättre, förutom ljudet som dock är det absolut viktigaste, med VÄLDIGT stor marginal för min del.
Så vad tror du? Jag tycker om att kunna få en rejäl bas VID BEHOV, föredrar en ordentlig punch i mid-bass och lite sub-bass, men främst av allt känner jag att jag vill att det ska vara bas med bra timing som inte läcker in i dom högre frekvenserna. Men det viktigaste är att dom har ett bra/stort soundstage (eller ja, så mycket det går att göra det med "proppar") där musiken får utrymme för att "andas" lite, lagom med sparkle i dom högre frekvenserna och ett rätt naturligt sound som passar till såväl lugn ambient/elektronisk musik och jazz, hela vägen till tung hip-hop och EDM och peppig pop liksom.
Vad tror du? Jag har väl det problemet att jag har väldigt bred musiksmak, det jag nämner täcker knappt 50% så det krävs någon slags mångsidighet hos hörlurarna, eller en bra EQ-app helt enkelt.
Jag gillade inte WF-1000XM3 för att ljudet på dom var rätt tråkiga också, ganska mycket bas-bloat, ljudbild som känns bara "i huvudet", och dom högre frekvenserna var ganska dova och stod inte ut något även om det inte gick att säga att det lät DÅLIGT.
Jag ville köpa Melomania Touch, men dom försvann från Amazon innan jag hann reagera, lite osis!
Last edited: 18 juni 2021
Ascended och bernard gillar detta.