Läste i fjol att det skulle försvinna från Android 10 och det ska vara pga "säkerhetsskäl". Finns det någon med 10 som har det?
Fungerar Nova för dig? själv kör jag Action Launcher där gest navigering inte fungerar trots den nya säkerhetsnivån till Januari.
Aha. Gestures funkar inte med någon tredje part launcher. Google måste fixa vilket de inte gjort än. Jag kör vivid gestures vilket funkar bättre en stock enligt mig https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ivianuu.oneplusgestures
Det håller jag med om, har kört den länge framförallt på Samsung mobiler, men tänkte jag skulle slippa installera den [emoji3][emoji106]
Då känner du säkert till immersive mode manager från samma utvecklare. Vivid och immersive är de första apparna jag installerar på alla mina tfn. Grym app på denna 21:9 skärm [emoji7] https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ivianuu.immersivemodemanager
Speciellt när fingeravtrycksläsaren fungerar så dåligt. Dessutom tycker jag inte att "betrodda platser" fungerar så som jag skulle vilja. Om den t.ex. känner igen mitt hemma-WiFi-nät, så borde den betrakta det som en betrodd plats, och låta telefonen vara olåst, då slipper man ju upplåsningsproblemen åtminstone hemma, men det verkar som att den helt och hållet går på geopositioner. Jag tror inte att mitt hemma-Wifi rapporterar nån sån. Eftersom man oftast inte är ensam hemma så kan man ju kanske invända att det kan finnas anledning att hålla telefonen låst i alla fall, men jag har inget att dölja
Tror faktiskt att det där med betrodda platser som jag nämnde tidigare fungerar bättre nu efter uppdateringen
Vilken app är bäst för att spela upp mp3-filer man har i sin telefon? Jag har en hel del på min OneDrive som jag vill kunna lyssna på telefonen.
Kanske Sonys egen musikapp funkar: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonyericsson.music
Tack för svaret. Problemet är att appen inte hittar någon musik jag gjort tillgänglig från Onedrive. Den säger att det inte finns någon musik på enheten.
Förutom Spotify så är Sonymobiles Musik-app den enda musikuppspelare jag har i min telefon. Jag hittar inte någon koppling till OneDrive över huvud taget i den version av appen jag har. Däremot kan man lägga musik på Google Drive. Jag tycker dock att Sonys musik-app har försämrats genom åren. Senaste uppdateringen innebar att hämtning av metadata för musikspår har tagits bort, troligtvis för att tjänsten för leverans av den typen av data har upphört. Tidigare fanns en bra hanterare för podcasts som nu är borta. Jag använder i stället en särskild app för podasts (Podcast Addict) men jag har sett att Googles Podcasts har bubblat upp och blivit ganska bra, men jag hittar inte hur man får den att spela upp nästa podcast automatiskt. Spotify har förresten hantering av podcasts också.
Kanske den här kan vara något. CloudPlayer kan spela musik lagrad på Google Drive, OneDrive och Dropbox - Swedroid
Hur är Sony nuförtiden med uppdateringar och säkerhetspatcher? Min Xperia 1 ligger fortfarande kvar på Maj, borde väl åtminstone kommit Juni nu...Eller Juli om dom kör varannan månad?