Är det inte väldigt udda att det inte finns en enda review av telefonen så här nära inpå release? Är det ett bra eller dåligt tecken?
Jag har känt på mobilen ganska ordentligt och lämnat mina intryck i tråden "Lite Sonygrubbel - Våga köpa Xperia 1?". Ta en titt och kommentera gärna om ni uppfattar något annorlunda.
Det betyder ingenting. Intresset för Sony är obefintligt. De har mindre än 1% av smartphonemarknaden.
Det verkar snarare som att SONY släppt luren även för recenscenter väldigt sent. Enbart Recombu och Tech spurt (som är samma person konstigt nog) är den enda youtubekanal ifrån väst som gjort lite klipp. Han gillar luren iallafall. Lite videosamplingar ifrån Tech spurt Djupdykning in i kameran från Tech Spurt Jämförelsevideo mellan Sony Och Samsung Tech Spurt 3 dagars rescension Tech Spurt Rescension någon mindre youtube Quick Expert reviews Quick Expert Reviews visar upp Cinepro Alta pro i Sony Xperia 1 Quick Expert Reviews visar uppfungerande Filmic Pro i SONY XPERIA 1 Det verka komma flera rescensioner, då det verkar som flera börja få lurarna. Men till skillnad mot tidigare är det många vanliga köpare som lägger upp sina kortare uppackningar av luren o s v. Finns en hel del sådan. Det finns massor av rescensioner av luren på kinesiska, japanska och andra språk, men tyvärr är få av dessa med svensk text. Men det verkar som de är på väg. DÅ SONY har lämnat Nord Amerika så verkar det onekligen så att de rescensenter som vill rescensera SONY XPERIA 1 kan ha svårare att få in luren. Men vi har J. Williams som är helt på, Matthew Moniz säger att han skall göra SONY, men han verka ta de viktigare märkerna först, tyvärr.
Nån som vet om Xperia 1 har kvar den kraftfulla vibrationsmotorn som infördes med Xperia XZ2? Sony details how the Xperia XZ2's Dynamic Vibration System works
Man blir onekligen lite sugen. Den är inte så tung heller med sina 180 gram. OnePlus 7 Pro väger som en jämförelse 206 gram.
Nej, men räknar man gram per mAh är det nog fördel OnePlus. Det är nästan en skillnad på 700 mAh/20% i utbyte mot 15% högre vikt.
Ja, OnePlus 7 Pro samt Asus Zenfone 6 var alternativ som jag funderade på. Men jag fegade ut i sista stund pga rörliga komponenter. Det kanske funkar i och för sig. Men som sagt det kan bli en potentiell felkälla över tid.