Jag trycker alltid på powerknappen på sidan medans jag pratar i telefonen då är skärmen av, och inget kan tryckas på av misstag, himla smidigt
Hoppas det kommer fixar på detta. Märker nu att skärmen går på och av hela tiden vid samtal. Nåt med proximitysensorn..
Samma här. Kommer alltid åt "ljud av" så att motparten slutar höra mig. Nåt skumt med sensorn måste det vara.
Samma på frugans Samsung Galaxy S10. Verkar ligga i Android 10. Gör likadant som Garinge ovanför, tryck på powerknappen innan samtal. Problemet löst.
Varför inte, föredrar formatet själv. Frontkameran är lite sämre på 5 ii dock. Dock lär ju även 10 ii säljas i mellandagarna till rätt hyggligt pris, får man förmoda. Den har ju en uppföljare närmast i tiden framför sig
Ja, så var det även på min! Innan ni installerar kolla och skriv upp vilken kameraversion ni har och hur stor kameraappen är före och efter! Har för mig kameraappen pro var minst 3,5 mb och nu är den bara 197 kb! Version 1.1A.1.11
Jag har samma version och storlek som du på Kamera Pro också. Har inte märkt någon skillnad i funktion eller inställningar mot förut. Tack och lov. Väldigt nöjd med telefonen hittills!
Har inte uppdaterat ännu, utan kör med systemversion 58.0.A.22.21 Kamera 2.6.A.0.9 - Appstorlek 3,06Mb Photography Pro 1.1.A.1.11 - Appstorlek 3,72 Mb (Edit: korr av systemversion)
Fick notis om uppdateringen idag men har inte hunnit med att installera än. Är den någon märkbar skillnad eller är det mest säkerhetsuppdatering? Hade ju varit kul om Sony uppdaterade"vanliga" kamera-appen så att den blev lite vassare, hårdvaran finns ju. Men kanske man får hoppas på android 11 för det?
Det verkar som Sony uppdaterar den vanliga kamera appen, men inte pro appen, men ingen större skillnad. Dãremot ãr Google assist uppdaterad!
Nån mer som tappar Wifi? Alternativt att anslutningen behålls men utan fungerande internet. Måste slå av och på wifi vid varje väckning av skärmen.
Är ni nöjda med er Xperia 5 ii? Någon som vill dela med sig av sina plus och minus? Hur funkar kamerorna?
Jag är nöjd, kan vara den bästa telefon jag ägt. +Formatet, skärmen, kameran ljudet, högtalarna, kvalitén, väldigt snabb och rapp, mjukvaran, väldigt stock och inte att förglömma, kameraknappen som gör stor skillnad. -Kameran Det finns lite småbuggar som Sony åtgärdar i uppdatering efter uppdatering, kameran ger för det mesta bra bilder men framförallt vid mörkerforografering kan det bli lite suddiga bilder så man undrar om OIS funkar som den ska, jag brukar ha självutlösare på 3 sekunder på då så jag kan hålla mobilen helt still och då får jag skarpa mörkerbilder.