Jag måste säga att jag är nöjd med kameran, man får mer naturliga bilder när man fotar i mörker än på många andra märken och det är överlag på Sony, mer naturliga bilder, inte så processade, men selfikameran lämnar lite att önska.
Ok, önskar en bra point and shot-kamera då jag har småbarn och inte är ett fotoproffs. Som vanligt med Android är det svårt att hitta någon som är bra på allt.
Den enkla fotoappen är bra för point and shot, då den har eye auto focus och burst mode så borde den vara idealisk för att fota småbarn, min kille spelar fotboll och då är burstmode super för att få skarpa bilder när dom jagar bollen.
Jag upplever tyvärr mikrolagg ganska ofta när jag hoppar mellan appar. Det händer inte varje gång (snarare var femte gång) men det blir ganska påtagligt eftersom flytet i övrigt är superbra.
Jag upplevde aldrig mikrolagg under den tiden jag hade Xperia 5 II. Ni som gör det kör ni custom luncher?
Sen är det väldigt personligt hur mycket man märker av mikrolagg. Har inte heller märkt av lagg med 5 II, i alla fall inte i den utsträckningen att jag hade tänkt eller stört mig på den.
Visst är det så, men lagg märker jag av om det finns. Den flög fram vid navigering. Custom launchers är ju ökända för att skapa diverse problem med gestnavigering i Android 10 och uppåt.
Nope, kör out-of-the-box lösningen. Jag kommer visserligen från iPhone, så kanske därför som jag är extra känslig Men intressant att vissa märker av det och andra inte. Jag lyfte upp det tidigare i tråden och om jag minns rätt var det någon mer som också upplevde samma sak. Blir intressant att se om Android 11 kanske kan lösa biffen.
En publik version av BSG GCam har släppts som fungerar på 5 II. Det är en tidig version så endast HDR+ ZSL fungerar. BSG: MGC_8.1.011_A9_V0.apk
Fy sjuttsingen vad nice, telephoto linsen funkar också och ditt tips tog verkligen bort lagget, får testa den ordentligt sen, tack.
Om du pratar om 2X knappen så är det tyvärr endast digitalt zoom. Har själv fått ut bästa bilderna med ZSL med dessa inställningar.